חדשות בארץ

נתניהו בתגובה להמלצת הרשימה המשותפת על גנץ: "בדיוק כפי שהזהרנו"

בתגובה להמלצת הרשימה המשותפת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה להקים את הממשלה הבאה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל ככל יכולתו להקים ממשלת אחדות רחבה: "אין פתרון אחר"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ראשון) להודעתה של משלחת הרשימה המשותפת לנשיא המדינה ראובן ריבלין, כי היא ממליצה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כמועמדה להרכיב את הממשלה הבאה.

"אזרחי ישראל, זה קרה בדיוק כפי שהזהרנו", אמר נתניהו בסרטון שפרסם ברשת. "הרשימה הערבית המשותפת המליצה על בני גנץ לראשות הממשלה. עכשיו יש שתי אפשרויות: או שתקום ממשלת מיעוט שנשענת על אלה ששוללים את ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהללים מחבלים שרוצחים את חיילינו ואת אזרחינו – או שתקום ממשלה לאומית רחבה. אני יודע מה התשובה, וגם אתם יודעים, ולכן אני אפעל ככל שאני יכול להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. אין פתרון אחר".

(סרטון: חשבון הטוויטר של נתניהו)

השר יואב גלנט (הליכוד) הגיב ברוח דומה על המלצתה של הרשימה הערבית: "קשה להאמין –  מפלגה ציונית, כחול לבן, נשענת על תמיכת הרשימה הערבית המשותפת, השוללת את קיום ישראל כמדינה יהודית וציונית, כדי לנסות ולהקים ממשלה. מביך ובעיקר מדאיג".

חברי המשלחת מטעם הרשימה המשותפת, שהגיעו לבית הנשיא, תקפו בחריפות רבה את ראש הממשלה, והאשימו אותו בהסתה נגד הציבור הערבי. יו"ר המשלחת, חבר הכנסת איימן עודה, אמר כי ההחלטה להמליץ על גנץ נובעת מהרצון "לשים קץ לעידן נתניהו". זו הפעם הראשונה מאז 1992, שמפלגה ערבית ממליצה בפני נשיא המדינה על מועמד לראשות הממשלה.

השר זאב אלקין (הליכוד) קרא הבוקר ליו"ר כחול לבן להיכנס למשא ומתן עם נתניהו על כינונה של ממשלת אחדות. בראיון לאתר ynet, לא שלל אלקין את האפשרות לרוטציה בין שני האישים, במסגרתה יהיה גנץ הראשון שיכהן כראש הממשלה: "זה נושא שגנץ ונתניהו צריכים לדבר ביניהם בחדר. זו לא רק שאלה מי ראשון, אלא גם שאלה מה האורך של כל תקופה. אנחנו מציעים לגנץ לשבת בלי תנאים מוקדמים, לשבת מול הבלוק שלנו ולדבר על ממשלת אחדות".

"55 חברי כנסת של המחנה הלאומי אמרו שבנימין נתניהו הוא מועמדם לראשות ממשלה. ברור לנו שמחנה השמאל ישים את גנץ כמועמדו לראשות הממשלה", הוסיף אלקין. "במצב כזה נכנסים שני אנשים לחדר, יושבים ומקיימים משא ומתן מורכב מאוד, אבל מבינים שאין אופציה אחרת ומגיעים להסכמות. גם שמיר ופרס, ב- 1984 וב- 1988, באו אחרי קמפיין מאוד ארסי עם הבדלים אידיאולוגיים מאוד קשים, אבל ברגע שהבינו שאין הכרעה – הם ידעו להיכנס לחדר, לשים בצד את כל החלומות ואת העלבון האישי ולדעת להקים ממשלה".

בכיר הליכוד ציין כי "במצב שנוצר, ממשלת אחדות היא הפתרון הנכון ביותר. גם שותפינו למחנה הלאומי מבינים את זה. לכן אנחנו אומרים לכחול לבן: תפסיקו להחרים מפלגות ואנשים, תיכנסו לחדר ובואו נדבר לגופו של עניין. יהיה משא ומתן קשה, הוא לא ייגמר ביום אחד. כל אחד יבוא עם התביעות שלו, וצריך לשבת עד שיצא עשן לבן כדי שתהיה ממשלה".

תגיות:הליכודהרשימה המשותפתבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה