חדשות בארץ

אלקין: גנץ ונתניהו צריכים לנהל משא ומתן – "עד שיצא עשן לבן"

השר זאב אלקין קרא לכחול לבן לנהל עם הליכוד משא ומתן לכינונה של ממשלת אחדות, ולא שלל את האפשרות לרוטציה במסגרתה יכהן בני גנץ ראשון כראש הממשלה: "מציעים לגנץ לשבת מול הבלוק שלנו בלי תנאים מוקדמים"

אלקין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)אלקין (צילום: יונתן סינדל, פלאש 90)
אא

על רקע ההתייעצויות בבית הנשיא, שיחלו אחר הצהריים, קרא השר זאב אלקין (הליכוד) הבוקר (ראשון) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיכנס למשא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על כינונה של ממשלת אחדות. בראיון לאתר ynet, לא שלל אלקין את האפשרות לרוטציה בין שני האישים, במסגרתה יהיה גנץ הראשון שיכהן כראש הממשלה: "זה נושא שגנץ ונתניהו צריכים לדבר ביניהם בחדר. זו לא רק שאלה מי ראשון, אלא גם שאלה מה האורך של כל תקופה. אנחנו מציעים לגנץ לשבת בלי תנאים מוקדמים, לשבת מול הבלוק שלנו ולדבר על ממשלת אחדות".

אלקין טען בדבריו, כי לאור הסיטואציה הפוליטית שנוצרה, קיימות שלוש אופציות: הקמת ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן, שתישען על תמיכתה מבחוץ של הרשימה המשותפת; הליכה לבחירות נוספות; או הקמת ממשלת אחדות. "הבחירה בידי גנץ", אמר.

"55 חברי כנסת של המחנה הלאומי אמרו שבנימין נתניהו הוא מועמדם לראשות ממשלה. ברור לנו שמחנה השמאל ישים את גנץ כמועמדו לראשות הממשלה", הוסיף אלקין. "במצב כזה נכנסים שני אנשים לחדר, יושבים ומקיימים משא ומתן מורכב מאוד, אבל מבינים שאין אופציה אחרת ומגיעים להסכמות. גם שמיר ופרס, ב- 1984 וב- 1988, באו אחרי קמפיין מאוד ארסי עם הבדלים אידיאולוגיים מאוד קשים, אבל ברגע שהבינו שאין הכרעה – הם ידעו להיכנס לחדר, לשים בצד את כל החלומות ואת העלבון האישי ולדעת להקים ממשלה".

בכיר הליכוד ציין כי "במצב שנוצר, ממשלת אחדות היא הפתרון הנכון ביותר. גם שותפינו למחנה הלאומי מבינים את זה. לכן אנחנו אומרים לכחול לבן: תפסיקו להחרים מפלגות ואנשים, תיכנסו לחדר ובואו נדבר לגופו של עניין. יהיה משא ומתן קשה, הוא לא ייגמר ביום אחד. כל אחד יבוא עם התביעות שלו, וצריך לשבת עד שיצא עשן לבן כדי שתהיה ממשלה. בסוף יש אחריות. צריך להתחיל את התהליך הזה ולא לחכות לרגע האחרון".

בתשובה לשאלה מדוע חברי הליכוד דבקים בתמיכתם בנתניהו, אמר אלקין: "הקריאות האלה להיפטר מנתניהו דומות בעיניי לאמירה שהיינו באים לכחול לבן ואומרים להם 'אנחנו מוכנים לעשות אתכם אחדות, אבל תיפטרו מלפיד וגנץ, שימו בראש את גבי אשכנזי'. הליכוד היא אחת המפלגות הדמוקרטיות האחרונות במדינת ישראל. אצלנו לא עושים מהפכות חצר, אצלנו לא יושבים ארבעה אנשים בקוקפיט ומחליטים מה טוב למדינת ישראל. אצלנו יש יותר מ- 100 אלף מתפקדים, שקובעים מי ראש התנועה. אנחנו מקיימים בחירות, בבחירות האלה נתניהו נבחר".

"כל מפלגה שמקבלת את העיקרון של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית – אנחנו מוכנים לראות אותה בממשלת אחדות, ירצה גנץ לבוא עם מפלגת העבודה והמחנה הדמוקרטי – מבחינתנו זה לגיטימי. אבל הרשימה המשותפת – לא בגלל שהיא ערבית, אלא בגלל שבתוכה חברי כנסת שתומכים ברוצחים כמו סמיר קונטאר, שלא מוכנים לקבל את העיקרון של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, בתוכה חברי כנסת שתומכים באופן גלוי בחמאס וחיזבאללה – מפלגה כזו לדעתנו היא לא שותף לגיטימי", הבהיר אלקין.

תגיות:בני גנץהליכודזאב אלקיןבחירות 2019כחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה