עובדות שלא ידעתם

הידעתם איפה נמצא העץ הגדול בעולם?

למה אנשים נעקצים מיתושים, איזה עש מחקה ציפור, והיכן נמצא "גשר משה"?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. הידעתם למה אנשים מסוימים נעקצים מיתושים יותר מאחרים? ריח הגוף הוא שמשפיע על עקיצות היתושים. אנשים גבוהים או בעלי עודף משקל נוטים לפלוט יותר פחמן דו חמצני, שריחו מושך את היתושים. גם לסוג דם O יש ריח ייחודי שמושך יתושים. בנוסף, תערובות החיידקים שעל העור יוצרות ריחות שונים, חלקם מושכים יתושים יותר מאחרים. ישנן גם סיבות נוספות למשיכה של יתושים, כמו צבע הבגדים, תזונה ועוד.

2. הידעתם איפה נמצא העץ הגדול בעולם? זהו עץ שכינויו "הגנרל שרמן". הוא נמצא בפארק הלאומי "סקויה פארק" שבקליפורניה. הוא שוקל כמעט 6000 טון, גובהו כ-84 מטרים והיקפו מגיע לכמעט 30 מטרים. גילו מוערך בכ-2500 שנה.

3. הידעתם מיהו השועל הקטן בעולם? זהו שועל הפנק. משקלו הממוצע הוא ק"ג אחד בלבד. הפנק גר במדבריות, כמו סהרה וסיני, ויש לו מראה של גור – בעיקר בגלל עיניו הגדולות, אוזניו הארוכות ואפו הקטן.

4. הידעתם מיהם הדגים המסוכנים ביותר בעולם? הנפוחית הוא דג בעל קוצים זעירים, המכילים רעל חזק פי 12 מציאניד. בדג אחד יש כמות רעל שיכולה להמית 40 אנשים(!). דג הנפוחית נקרא כך משום שהוא יכול לבלוע כמות גדולה של מים, וכך להתנפח לצורה של כדור מושלם.

5. הידעתם איזה עש מחקה ציפור? עש הקוליברי הוא פרפר מסוג עש שיכול לחקות את הציפור הקטנה בעולם, הקוליברי. צורתו וצורת הרפרוף שלו מזכירים את הקוליברי באופן מדהים. העש המיוחד הזה מטיל את ביציו על צמחים ממשפחת הפואתיים (כמו פואה או דבקה), וכך מתרבה.

6. הידעתם איך גפרור נדלק? בעבר הדליקו אש באמצעות שפשוף של אבני צור זו בזו. החיכוך הוא שיצר את ניצוץ האש. גם בגפרור, החיכוך יוצר את הדלקה. על דופן קופסת הגפרורים ישנם רסיסי זכוכית, אשר מתחככים בחומר הדליק שבו מצופה ראש הגפרור. החיכוך יוצר חום, וכך נדלק הגפרור.

7. הידעתם היכן ישנו גשר בתוך המים? בדרך לפורט דה רובר, מצודה הולנדית מהמאה ה-17, ישנו גשר השקוע בתוך מי החפיר, חוצה את התעלה ומוביל למצודה המשוחזרת. הגשר מכונה "גשר משה", משום שככל הנראה, מראה האנשים ההולכים בתוך הגשר שבתוך המים הזכיר לאנשים את בני ישראל שחצו את ים סוף בתוך הים ביבשה...

תגיות:יתושיםשועלעובדות שלא ידעתם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה