חדשות בארץ

אבי גבאי: ליברמן – האיש הכי מסוכן במערכת הפוליטית

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אבי גבאי, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, צריכים לכונן ממשלת אחדות ביניהם, ללא תיווכו של אביגדור ליברמן: "אסור שהוא יתווך, כי בסוף זה ייגמר ברוטציה בינו לבין ביבי"

גבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גבאי (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אבי גבאי, התייחס הבוקר (חמישי) למבוי הסתום שנוצר בעקבות תוצאות הבחירות. בראיון לתוכנית "דקלסגל" בכאן רשת ב', אמר גבאי כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת אחדות ולהפסיק את "הטירוף", כלשונו.

"הציבור לא מאמין למה שהוא רואה", אמר גבאי. "הכאוס הזה הוא ממש סכנה לדמוקרטיה, שאנשים יאבדו את האמון שהמערכת הדמוקרטית עובדת בשבילם". הוא טען כי "נתניהו וגנץ צריכים לשבת ביניהם ולהקים ממשלת אחדות ביניהם – הם לא צריכים את ליברמן – ולהחזיר את המדינה לפסים. בשביל זה הם מנהיגים. הם צריכים לומר לעצמם שהם שני המנהיגים שבחרו בהם הכי הרבה אנשים. קודם כל מקימים ממשלה, מפסיקים את הטירוף הזה".

"אם אי אפשר להקים ממשלה כזו, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה את ליברמן כמתווך", הוסיף גבאי. "בסוף הוא מתווך לעצמו. בעיניי הוא האיש הכי מסוכן במערכת הפוליטית. אסור שהוא יתווך, כי בסוף זה ייגמר ברוטציה בינו לבין ביבי. ליברמן זה ימין, ובסוף הוא דואג לליברמן ולא לאף אחד אחר". הוא ציין כי אם לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה – "ישראל צריכה ללכת לבחירות לראשות הממשלה, ולעשות את זה מהר. מדינת ישראל חייבת לחזור למצב שמישהו מנהל אותה".

כזכור, ביממה שלפני פיזור הכנסת הקודמת ניהל גבאי מגעים מאחורי הקלעים להצטרפות לקואליציה בראשות נתניהו. הוא זכה על כך לביקורת חריפה מצד בכירים בעבודה, שקראו לו להתפטר. גבאי, שהודיע בחודש יוני על פרישתו מרשימת העבודה לכנסת, הביע הבוקר צער על שנכשל בקידום מהלך ההצטרפות לממשלה: "בזבזנו מיליארדים על בחירות מיותרות והגענו בערך לאותה נקודה. מאחר והייתי לבד – לא עשיתי את השינוי הזה. יכולתי ללכת עם האמת שלי עד הסוף, ללכת לוועידת מפלגת העבודה, והיא הייתה מקבלת את ההחלטה".

לצפייה בתוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, לחצו כאן.  

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןאבי גבאיבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה