חדשות בארץ

טראמפ: לא מאמין שישראל ריגלה אחרינו

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר כי הוא אינו חושב שישראל ריגלה שתלה מתקני האזנה ליד הבית הלבן ובמקומות נוספים בוושינגטון: "היחסים שלי עם ישראל נהדרים, אני מתקשה להאמין בכך"

נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ, תמונת ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (שישי) לפרסום, לפיו ישראל שתלה מכשירי מעקב לטלפונים סלולריים סמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים נוספים בוושינגטון. בתשובה לשאלת כתבים בבית הלבן האם הוא ראה ראיות לריגול ישראלי, אמר טראמפ: "אני לא מאמין לזה. אני לא חושב שהישראלים ריגלו אחרינו. אני באמת מתקשה להאמין בכך".

"היחסים שלי עם ישראל נהדרים", הוסיף טראמפ. "תסתכלו על רמת הגולן, על ירושלים – העברנו את השגרירות לירושלים, שהכרנו בה כבירה. אפילו בנוגע להסכם הגרעין עם איראן, למה שקרה עם איראן. איראן כעת היא מדינה שונה בהרבה ממה שהייתה לפני שנתיים וחצי. היא במצב שונה בהרבה".

"אני לא מאמין לזה", חזר הנשיא, "הכל אפשרי, אבל אני לא מאמין".

על פי הדיווח של דניאל ליפמן באתר "פוליטיקו" – שהסתמך על בכירים לשעבר בממשל – בוושינגטון הגיעו בשנתיים האחרונות למסקנה כי ככל הנראה ישראל היא שעומדת מאחורי הטמנתם של מכשירי האזנה מיניאטוריים המכונים "סטינגרייס" (StingRays), המסוגלים לחשוף את מיקומם וזהותם של טלפונים סלולריים ול'שאוב' מהם מידע על תוכן השיחות ופרטים נוספים. בידיעה נטען כי המכשירים נועדו לרגל אחרי טראמפ, יועציו הקרובים ומקורביו. אם כי לא ברור האם מאמצי הריגול הוכתרו בהצלחה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הכחיש באופן נמרץ את הידיעה: "שקר וכזב, הבל מוחלט. יש לי הנחיה ברורה שלא אוספים מודיעין בארצות הברית, וההנחיה הזו נאכפת לחלוטין", אמר אתמול עם נחיתתו בסוצ'י, לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בתום ביקורו בסוצ'י הוסיף נתניהו ואמר לעיתונאים, כי ייתכן שהדיווח נובע מגורמים המנסים לסכסך בינו לבין טראמפ: "מדובר בשקר מוחלט, ובמובן מסוים זה ילדותי. הקשרים שלנו מעולים. אנחנו מדברים אחד עם השני ולא זקוקים לאמצעים פסולים כאלה".

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה