חדשות בריאות

מחקר חדש חושף: זה מה שקורה לעוברים שנחשפו לעישון פאסיבי

בהריון? חשבו שתדעי: מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב'כאן חדשות' חושף כי עוברים נחשפים לעישון פאסיבי, וסובלים מכך בצורה משמעותית

אא

בהריון? חשבו שתדעי: מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב'כאן חדשות' חושף כי עוברים נחשפים לעישון פאסיבי, וסובלים מכך בצורה משמעותית. 

את המחקר ערכו בשיתוף - משרד הבריאות, בית הספר לבריאות הציבור בבית חולים 'הדסה' והאוניברסיטה העברית. במסגרתו בדקו החוקרים את השתן של הילודים, זמן קצר לאחר שנולדו - ונחרדו מהממצאים: מחצית מהם היו עם שרידי ניקוטין בשתן - דבר שפגע במשקל גופם, בהיקפי ראשם ועוד. 

גם נשים שאינם מעשנות נתונות לסכנה זו, היות והן חשופות לעישון פאסיבי  של מעשנים שבאים איתן במגע. 

מחקר נוסף שנעשה בשנת 2005 בדק את הסיבות שמובילות למוטציות גנטיות אצל תינוקות, ומצא שאחת מהן קשורה בקשר ישיר לחשיפה לעישון טבק, בין אם הוא אקטיבי ובין אם פאסיבי. 

"חשיפה פאסיבית לעישון גורמת נזק באותה מידה כמו עישון פעיל, וזה אותו משקל", אומר החוקר פרופ' סטיבן גרנט, המכהן כחבר באגודה לבריאות סביבתית ותעסוקתית, בבית הספר לבריאות הציבור של אוניברסיטת פיטסבורג. 

גרנט מבהיר כי "מוטציות מסוג זה עשויות להשפיע על ההשלכות של העובר החשוף - לכל החיים, ולא פעם מכריעות האם הוא ישרוד את חייו הבוגרים או לא, האם הוא יפתח מחלות מסוכנות והאם הוא יפתח רגישות לחומרים מסרטנים".

תגיות:מחקרעישוןבריאותעוברים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה