חדשות בארץ

מנדלבליט מכחיש: לא הופעל לחץ על עדי המדינה בתיקי נתניהו

היועמ"ש ציין כי מעיון בחומרי החקירה הוא השתכנע כי עדויותיהם של עדי המדינה נמסרו "באופן חופשי ומרצון", והכחיש את הפרסום של עמית סגל שפרסם את התמלילים מחדר ההיוועצות עם עורכי הדין, ששם, על פי הנטען, הושתלו מכשירי הקלטה

מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)מנדלבליט (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף היום (שלישי) את הפרסומים אודות הלחצים שהופעלו, לכאורה, על עדי המדינה בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כדי שישקרו. במכתב ששיגר לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, הדגיש מנדלבליט כי "אין שחר לטענות אודות לחץ שהופעל על עדי המדינה כדי שימסרו גרסאות שאינן אמת".

בתחילת השבוע דיווח עמית סגל בחדשות 12 כי הופעלו לחצים ומניפולציות פסולות על עדים, שנחקרו כחשודים, שלא לומר אמת, וכי נעשו מאמצים לגרום לחשוד המרכזי בתיק 4000, שאול אלוביץ', באמצעות בנו אור, לאבד את אמונו בעורך הדין המייצג אותו ואף להחליפו. "אשר לטענה כאילו אור אלוביץ' נשלח להשפיע על אביו להחליף עורך דין בשליחות המשטרה, הרי שטענה זו התבססה על ציטוט מהקלטה שבוצעה לאור אלוביץ' ולאביו במהלך החקירה. אלא, שמדובר בציטוט מקוטע שלא משקף נאמנה את פני הדברים. קריאה של כלל חומרי החקירה הרלוונטיים מובילה לתמונה שונה לגמרי", טען היועמ"ש.

לפי היועמ"ש, מעיון בחומרי החקירה עולה כי "חוקרי המשטרה הבהירו היטב לעדי המדינה, ובמספר הזדמנויות, כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת". לדבריו, מהעדויות שהם מסרו הוא השתכנע כי הן נמסרו "באופן חופשי ומרצון".

היועמ"ש הבהיר כי "ניסיון להתערב שלא כדין ובאופן לא ראוי במרחב הייצוג של חשוד עם עורך דינו הוא פסול מכל וכל. כך גם ניסיון לגרום לאדם לומר דברים שאינם אמת". עוד הוסיף כי הורה לאמת את הדיווחים, ומהבדיקה עלה כי אין כל שחר לדברים.

גם בנוגע לדיווח כי חוקרי המשטרה השתילו מכשירי הקלטה בחדר שבו נועץ אלוביץ' עם עורכי דינו, בניגוד מוחלט להוראות החוק, מנדלבליט הכחיש והבהיר: "איש לא האזין לשיחת עורך דין עם לקוחו".

עמית סגל עצמו, שפרסם את התמלילים מחדר ההיוועצות עם עורכי הדין, הגיב לדבריו של מנדלבליט, ובחשבון הטוויטר שלו כתב כי "בניגוד למגדפיו השמאלנים והימנים, אני משוכנע שמנדלבליט פועל בתום לב", כתב, "לכן כל כך קשה לי להבין כיצד במכתבו הוא מתכחש לעובדה שחוקרים ניסו לגרום לחשודים להחליף פרקליטים".

תגיות:תיקי נתניהואביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה