שירה דאבוש (כהן)

ליברמן, מאחוריך: למלכת היופי לשעבר - יש מה לומר לך, והיא לא היחידה

"האומנם הנך 'איש עבודה' כפי שעולה ומצטלצל מגוון שמך באנגלית - labor man? ואם אומנם כבר הפשלת את השרוולים, ופניך לעבודה - מדוע תתאמץ כל כך לייבש 'ביצות' שהיו כאן הרבה הרבה לפני שאתה הגעת, וטובים ורבים שניסו לייבשן - כבר טבעו המה בתוכן?". מכתב אישי לליברמן

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

זה שנים שיו"ר 'ישראל ביתנו' - ח"כ אביגדור ליברמן משתלח בחרדים אך לאחרונה הרגישה מלכת היופי לשעבר יאנה חודריקר-כנפו, שהיא כבר לא יכולה להישאר אדישה נוכח הרדיפות והשנאה שלו, וכתבה פוסט כאוב בפייסבוק על כך

"הרוסים והחרדים הם לא אויבים", הזדעקה מבעד למילים קשות כלפי מי שבעבר העריצה. "כתבתי את הפוסט כי הרגשתי סוג של אחריות, להזכיר לליברמן מאיפה אנחנו באים. הרגעתי כאילו ליברמן נתן לי סטירת לחי מצלצלת בגלל הכיוון שבחר ללכת בו - לשסע בין חילונים לדתיים", אומרת חודריקר-כנפו, בראיון לאורין מרטין-רוזנצוויג מ'לאישה'. 

לדבריה, החיבור בינה לבין בעלה קובי - בן למשפחת אבוחצירא המעטירה - הוא ההוכחה לכך שחרדים ורוסים יכולים לחיות יחד. "בחתונה שלנו היה שילוב של חרדים ורוסים, וזה היה מאוד יפה. כולם הרגישו בנוח, ולא היו הפרדות. אני חושבת שאפשר לחיות כולנו יחד".

במשך שנים תמכה חודריקר בפעילות מפלגתו של ליברמן, ובעבר ליברמן אף התלהב מהחיבור שראה בינה לבין קובי בעלה ואף ראה בהם סוג של 'סמל' למפלגה שמשלבת בין קצוות רחוקים, שיכולה לגשר בין כולם.

 

רבים שניסו לייבש את 'ביצות' הדת - כבר טבעו המה בתוכן 

אז, המסר התקבל יפה, עזר לליברמן להצטייר יפה בתקשורת, ולקצור מחמאות ותמיכה.

"איווט אהב את החיבור הזה ושיווק אותו כחזון של המפלגה", אומרת יאנה ומוסיפה כי אז הוא גם התגאה בכך שאשתו אלה דתייה ששומרת שבת. "הרגשנו שיש לנו שותף מלא לדרך".

אלא שאז זה אז, והיום - זה כבר משהו אחר לגמרי. 

כיום, כל מי שעיניו בראשו מבין שליברמן כבר עבר כל גבול, חצה את כל הקווים האדומים ומעל לכל - מנסה לנשל לעצמו בית לא לו. 

האומנם ישראל ביתך, ליברמן? 

האומנם הנך 'איש עבודה' כפי שעולה ומצטלצל מגוון שמך באנגלית - labor man?

ואם אומנם כבר הפשלת את השרוולים, ופניך לעבודה - מדוע תתאמץ כל כך לייבש 'ביצות' שהיו כאן הרבה הרבה לפני שאתה הגעת, וטובים ורבים שניסו לייבשן - כבר טבעו המה בתוכן?

ישראל ביתנו? טעות בידיך! עם ישראל כמקשה אחת הוא ביתנו, וכל הגנתנו וכוחנו אינם נקנים אלא באחדותנו - איש אחד, בלב אחד. 

עם אחד, הרבה ניסיונות, אך גורל אחד ויחיד שמחכה להתגלות שמיימית - בית המקדש שבוא יבוא וייבנה מחדש, ומשיח שלנו, שלו מחכה העם הזה כבר למעלה מ-5,000 שנה. איפה אתה במשוואה הזו? גרגר חול קטן ומיקרוסקופי בלבד, שחושב שיש לו יכולת לשנות את קצב התקדמות החלקיקים כולם לעבר מטרה שנראית לך הגיונית, אך טעות נוספת היא בידך. 

 

קבוצה מפחידה וקיצונית? אפילו יאנה כבר הבינה שלא

דבר איננו בידיך - לא השליטה המדומה שאתה חושב שאתה חי בה, ולא היכולת לייבש את החרדים ואת ה'ביצות' שלהם. היינו כאן הרבה לפניך, ואין לנו כוונה ללכת לשום מקום אחר. אם תנסה לייבש - במוקדם או במאוחר תטבע, ראה הוזהרת. אולי אתה איש עבודה, אבל אנחנו - כעם אחד בלב אחד, אנשי אמונה. 

לא בכוחנו - כוח אנשים קטנים עם יכולות מוגבלות, נבוא אליך להילחם על אמונתנו, כי אם בכוח גדול מאיתנו, כוחו של מושא אמונתנו - הלא הוא הקדוש ברוך הוא. 

כך נלחם גם דוד המלך שאף אחד לא באמת האמין שהוא יכול לנצח את הפלישתי המפחיד, גוליית. כולם אמרו אז ודאי: 'היום יאבד דוד', כי איך אפשר הרי לעמוד מול 'מפלצת' אימתנית ומפחידה כל כך כגוליית? מה הסיכוי שרועה צאן כחוש ינצח במערכה 'ידועה מראש'?   

ועובדה שכנגד כל הסיכויים שחזו לו אז, הפך דוד למלך שאותו מזכירים אנשי האמונה עד עצם היום הזה. וגוליית היכן? נעלם והתנדף כלא היה!

"הסתה הפכה להיות כלי למנדטים, ליותר קולות. ולכן ליברמן - ככל שהוא תוקף את החרדים יותר, הוא עולה בסקרים", כך אמר לפני ימים אחדים ח"כ אחמד טיבי, ותקף את ליברמן על כך ש"העמדות שלו נגד החרדים והערבים הן שליליות על בסיס גזעני".  

בעולמך, עולם אדם שגדל על ברכי הפלורליזם - אין באמת מקום לחופש ביטוי ושוויון זכויות, עבור מי שמתקרא בפיכם 'מיעוט'. מפלגת 'ישראל ביתנו' כבר מזמן הפכה חברבורותיה, וחשפה את ניביה המאיימים כלפי כל מי שאינו 'נמר' כמותה - למרות שבתחילת התהוותה הבטיחה שפניה לחיבור ושלום, גם עם מי ששונה ממנה. 

מה נותר לי להוסיף על זה? 

בחיים כמו בחיים, איש עבודה שכמוך כבר אמור לדעת שמישהו צריך לשלם את המחיר על הפגיעה בכבוד השם, על רמיסת כבודם של תלמידי חכמים שתורתם אמונתם, ועל רדיפתם על לא כלום.

יאנה כבר הבינה מזמן שהחרדים אינם 'קבוצה מפחידה וקיצונית' כפי שחשבה בעברה - אבל אתה כנראה מתעקש לגלות זאת בדרך הקשה.   

תגיות:דתליברמןיאנה חודריקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה