חדשות בארץ

"רוסים וחרדים הם לא אויבים": מלכת היופי לשעבר - במסר חריף לאביגדור ליברמן

על רקע הבחירות המתחדשות וסערת אביגדור ליברמן - פוסט מרגש שפרסמה מלכת היופי לשעבר יאנה חודריקר-כנפו, עושה לו כנפיים ברשתות החברתיות. "מסתכלת באימה בטלוויזיה ולא מבינה מה קרה לאיווט ליברמן שלפני 20 שנה הקים את 'ישראל ביתנו' עם המסר של אחדות וכולנו יחד? ", היא כותבת 

(צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)(צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

על רקע הבחירות וסערת אביגדור ליברמן - פוסט מרגש שפרסמה מלכת היופי לשעבר יאנה חודריקר-כנפו, עושה לו כנפיים ברשתות החברתיות. בפוסט מתארת חודריקר-כנפו את המסע האישי שלה שעובר בחיבור יפהפה ומרתק בינה לבין בעלה, חיבור שלכאורה לא תמיד ניתן להבינו. "'היא עולה מרוסיה שהפכה למלכת יופי, והוא מרוקאי גזעי - בן לשבט אבוחצירא', כך הציגו אותנו בתקשורת", היא כותבת בפוסט, בניסיון לתאר במקצת את עולמה.

"המסע שלי ממלכת יופי למשפחת אבוחצירא לימד אותי: 'החרדים והרוסים - הם לא אויבים'. הימים האחרונים טלטלו אותי. מסתכלת באימה בטלוויזיה ולא מבינה מה קרה לאיווט ליברמן שלפני 20 שנה הקים את 'ישראל ביתנו' עם המסר של אחדות וכולנו יחד? 

"אני וקובי בעלי היינו אז הסמל של המפלגה, בזכות החיבור המיוחד שלנו. איווט של אז אהב את החיבור, ושיווק אותו כחזון של המפלגה ואף התגאה בפנינו בכך שאשתו דתייה, ושבתו שומרת שבת ובניו הולכים איתו לכדורגל. הרגשנו שיש לנו שותף מלא לדרך..."

אבל אז זה אז, ועכשיו זה עכשיו. ליברמן של אז נעלם ואת מקומות תפס ליברמן שמבטיח כי מפלגת 'ישראל ביתנו' תעשה כל שביכולתה כדי "לבלום את היוזמות שעלולות להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה", ויאנה שומעת את זה על המרקע ו"רואה שחור מול העיניים. האם החברה שלנו לא מספיק שסועה גם כך? האם לא מספיק שאנו נגררים למערכת בחירות מיותרת? האם הכוונה היא להפוך את הבחירות האלה למלחמת הישרדות בין הרוסים לחרדים?", היא מזדעקת ומוסיפה: "קובי ואני נשואים יחד כמעט 20 שנה. עברנו את כל המשברים האפשריים, וזה בהחלט לא היה קל. אני הגעתי מעולם שונה מאוד, לא הכרתי את עולם הדתיים בכלל ואפילו לא ידעתי מה ההבדל בין המסורתיים לחרדים. ברוסיה לא ידענו מה זה דת ויהדות, ועבורי החרדים היו קבוצה מפחידה וקיצונית".

 

אבל אז הגיעה הפעם הראשונה שבה ביקרה יאנה בבית משפחתו של קובי. "בפעם הראשונה שקובי לקח אותי למפגש המשפחתי אצלו, יצאתי משם עם הלם תרבותי רק מכמות האנשים ומספר הדורות. הראשונה שפגשתי משבט אבוחצירא הייתה רחל כנפו, חמותי ז"ל ובתו של אדמו"ר בשם רבי יצחק אבוחצירא שהיה ידוע בכינוי 'הבבא חאקי'.

"אני חייבת להודות שלמרות שחבשה כיסוי ראש מלא והייתה לבושה בצניעות - היא קיבלה אותי בחיבוק חם. וכך גם סבתא ממה, הרבנית מרים אבוחצירא ז"ל. שתי נשים ילידות מרוקו, מאצולת העולם החרדי - טהורות וחפות מדעות קדומות ומסטיגמות. שני נשים שתמכו בנו לאורך כל הדרך עד לנישואין, למרות כל הקשיים שעברנו בדרך עד לתהליך אישור סופי של היהדות, שנאלצתי לעבור".

עם הזמן, למדו גם ילדיהם של בני הזוג "לתמרן בין העולמות שסובבים אותם", לדברי יאנה. "הם יודעים מה נהוג אצל סבא ומה נהוג אצל בבושקה ודדה. ולא שאין לנו במשפחה דיונים סוערים על כפייה דתית וסוגיות אחרות שמעסיקות את כלל האוכלוסייה, אלא שהבסיס הוא כבוד הדדי. הנה, בסוף, דווקא בגלל שלא כפו עליי והכרתי את היהדות היפה והמכילה - גם אני התחזקתי, ועם השנים התחלתי לשמור שבת כהלכתה. אז לכל מי ששואל אותי מה סוד ההצלחה שלנו, אני עונה 'בלי דעות קדומות, ובלי אנטי', ותאמינו לי - את זה אומרת הרוסיה שלא ידעה מה זה שבת וקידוש.

לכן, הדבר האחרון שאני רוצה לראות זה שמפלגה שעזרתי להקים תצא בהצהרות 'אנטי'. במדינת ישראל יש כל כך הרבה מתחים, שלכידות חברתית היא הכרחית להישרדותה. ולאביגדור ליברמן אני רוצה לומר: רוסים וחרדים הם לא אויבים. לא היו אף פעם, ובעזרת השם גם לא יהיו".

תגיות:קשראבוחציראיאנה חודריקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה