חדשות בארץ

ריבלין נגד נתניהו: המתקפות נגד מלצר ומנדלבליט – חסרות אחריות וללא בסיס

בהתייחסו לכוונה לחוקק את חוק המצלמות בקלפיות, מתח הנשיא ראובן ריבלין ביקורת על המתקפות נגד יו"ר ועדת הבחירות המרכזית והיועץ למשפטי לממשלה: "מחזק את ידיהם של מלצר ומנדלבליט. אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו"

נתניהו וריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וריבלין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס היום (ראשון) לסערה במערכת הפוליטית בכל הנוגע לחוק המצלמות בקלפיות, שאושר פה אחד בישיבת הממשלה, וזאת בניגוד לעמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

באירוע בבית הנשיא, במהלכו קיבל לידיו את דו"ח נציבות שירות המדינה בנושא "גיוון וייצוג בשירות המדינה" לשנת 2018, אמר ריבלין כי אינו מתכוון להתייחס לגופה של סוגיית המצלמות: "לדיון בנושא זה יש מקום ראוי, ויש לערוך אותו ללא ספק, בהתאם לשינויים המתרחשים במציאות שבה אנחנו חיים. כחברה דמוקרטית, אנו מוכרחים לערוך דיונים מעין אלה, לבחון את הצרכים המשתנים בסדרי ההצבעה, בהתאם למציאות המשתנה על כל היבטיה, בזמן הראוי המאפשר היערכות לשינויים בסדרי הבחירות המוכרים לנו מאז קום המדינה. כאמור, לא לי לעסוק זה, בוודאי לא ימים ספורים לפני הבחירות".

בהמשך דבריו מתח ריבלין ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הממשלה – מבלי להזכירם בשמם – וזאת בעטיה של המתקפה בימים האחרונים על מנדלבליט ועל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, המתנגדים לחקיקתו המוצעת של חוק המצלמות: "לאורך כל שנות קיומה התברכה מדינת ישראל בוועדת בחירות מרכזית מקצועית ונקיית כפיים, אשר עושה עבודה נאמנה וללא פניות, והפעם בתנאים קשים יותר מתמיד, במערכת בחירות שנייה שנכפתה עלינו תוך זמן קצר כל כך. אל לנו להטיל דופי בטובי משרתינו, העומדים על משמר הדמוקרטיה הישראלית, ומבטיחים, ככל הניתן, את טוהר הבחירות, למען כולנו, אזרחי מדינת ישראל".

"אני מבקש לדחות בשאט נפש את הניסיונות לדחות לערער את אמון הציבור בגופים האלה ובמקצועיות המובילה אותם בתהליך ההיערכות לבחירות הקרובות", הוסיף הנשיא. "אני מחזק את ידיהם של חברי ועדת הבחירות המרכזית, ובראשם את ידיו של המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, השופט חנן מלצר, ואת ידיו של היועץ המשפטי לממשלה, מול המתקפות הפוליטיות נטולות הבסיס ואף חסרות האחריות אשר אותן הם חווים בימים אלה מכל הצדדים. אין מקום למתקפות שכאלה, ואם אנו נותנים להן יד, אפילו רק בשתיקה – אנה אנו באים".

שרי הממשלה אישרו הצהריים פה אחד את החוק הקורא להצבת מצלמות בקלפיות. היועץ המשפטי לממשלה הביע את התנגדותו לחקיקת החוק בעיתוי הנוכחי, 9 ימים בלבד לפני הבחירות. הוא הסביר כי עמדתו זו נסמכת על חוות הדעת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שטען כי הצבת מצלמות תגרום לאי סדרים ביום הבחירות. מנדלבליט ציין כי מבחינה עקרונית הוא אינו מתנגד למצלמות, ודווקא תומך בהצבתן בקלפיות, אולם לדבריו "צריך לדעת איך לעשות את זה נכון". דבריו של היועץ זכו למתקפה מצדם של שרים מהליכוד.

בעקבות אישור הצעת החוק בממשלה, תקפו בצד השמאלי של המפה הפוליטית בחריפות רבה את נתניהו. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר כי "מי שמערער על ההליך הדמוקרטי הבסיסי ביותר לא ראוי להנהיג את המדינה. נתניהו רוצה לפגוע בלגיטימציה של תוצאות הבחירות העתידיות, ומכין את הקרקע לכאוס ביום הבחירות ואחריהן. כחול לבן תגבה כל החלטה של ועדת הבחירות המרכזית והיועץ המשפטי לממשלה, ותילחם למען טוהר הבחירות. את התשובה לנתניהו ניתן בקלפי".

תגיות:ראובן ריבליןבחירות 2019חוק המצלמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה