חדשות בארץ

מביך: מה חשב יאיר לפיד על יום כיפור?

עורך השבועון "כפר חב"ד" חשף את הבורות יוצאת הדופן שגילה יאיר לפיד, כשטען בעבר בטור עיתונאי כי ליום כיפור "אין שום רמז במקורות". לאחר שהועמד על טעותו, התגונן לפיד ואמר: "אינני מבין, הרי יש עורכים שעוברים על כל מילה"

לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

תעודת עניות: על רקע מסע התעמולה המתוזמר, מטעם גורמים פוליטיים ואחרים הטוענים לניסיונות "הדתה" במערכת החינוך, חשף אמש (ראשון) הרב אהרן דב הלפרין, עורך השבועון "כפר חב"ד", בורות יוצאת דופן שגילה בעבר יאיר לפיד בנוגע למושגים בסיסיים ביהדות.

הרב הלפרין סיפר על טור שכתב לפיד, לפני למעלה מ- 20 שנה, בעיתון "מעריב", ובו "הביע תמיהה על כך שרוב האזרחים צמים ביום כיפור. בעוד השבת כתובה בתורה, חנוכה ופורים בנביאים, וליל הסדר היא תקנת חז"ל, הרי יום כיפור הוא מנהג שהתחדש בימי האנוסים והאינקוויזיציה ואין לו שום רמז במקורות, ודווקא אותו – תמה לפיד – מקיימים רוב האזרחים".

עורך השבועון החב"די, שנדהם לקרוא את הדברים, המשיך וסיפר כי התקשר ללפיד ושאל אותו: "כיצד אינך בוש לחשוף ברבים בורות שכזו?". לדבריו, לפיד "תחילה גמגם ואז אמר לי: 'אינני מבין. הרי יש עורכים שעוברים על כל מילה'. 'אכן', עניתי לו, 'אך כנראה גם העורכים התחנכו בבית ספר ממלכתי".

"נזכרתי בזה בפתיחת שנת הלימודים, בעקבות מסע ההפחדה על תוכניות ה'הדתה' של שר החינוך", חתם הרב הלפרין את דבריו.

תגיות:יום כיפוריאיר לפידהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה