חדשות בארץ

דיווח: האקרים רוסים פרצו לטלפונים של גנץ וראשי הקמפיין של כחול לבן

חברת החקירות שנשכרה על ידי כחול לבן כדי לאתר מדליפים טוענת, בדוח שהגישה למפלגה, כי הטלפונים הניידים של בני גנץ וראשי הקמפיין היו נתונים למתקפת סייבר חריגה בעוצמתה שמקורה ברוסיה

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

הטלפונים הניידים של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, וראשי הקמפיין של המפלגה נפרצו על ידי האקרים (פצחנים) רוסיים. כך חשף הערב (רביעי) עמית סגל בחדשות 12.

על פי הידיעה, חברת החקירות CGI Group, שנשכרה על ידי חוסן לישראל בראשות גנץ – אחת המפלגות המרכיבות את כחול לבן – כדי לאתר מדליפים, הגישה לפני מספר ימים את הדוח שלה לראשי כחול לבן. בדוח נקבע, כי כחול לבן הייתה נתונה למתקפת סייבר "עוצמתית וחריגה" שמקורה ברוסיה, במסגרתה נשאב כל המידע מהטלפונים הסלולריים של ראשי הקמפיין. בנוסף לגנץ, ששני הטלפונים שלו נפרצו, על הכוונת של ההאקרים הרוסיים היו גם מנהל הקמפיין עידו הר-טוב, יועץ הקמפיין רונן משה וראש המטה הוד בצר. הדוח המליץ לכחול לבן לפנות למשטרה בנושא, אך עד כה טרם הוגשה תלונה.

בחברת CGI סירבו להגיב על הידיעה. מכחול לבן נמסר כי "גורמים פוליטיים החוששים מניצחוננו ניסו להשיג מידע מהנהלת הקמפיין. למרות שהדוח הצביע על חשד לניסיון לדלות מידע, הדבר התברר כשקר וכזב. פנינו לגורמים מקצועיים שמתמחים בתחום הסייבר שאינם החברה שערכה את הדוח, ולא נמצא אף מכשיר נגוע, וכן שופרו אמצעי האבטחה בסביבת אנשי הקמפיין".

כזכור, בחודש מרץ – לפני הבחירות הקודמות, שנערכו ב- 9 באפריל – חשף סגל כי שירותי המודיעין של איראן הצליחו לפרוץ לטלפון הנייד של גנץ ולהוריד ממנו את כל תכולתו. שני בכירי שב"כ נפגשו עם גנץ ויידעו אותו כי הסלולרי שלו נפרץ על ידי האיראנים באמצעות מתקפת סייבר, וכך הם הצליחו להשיג את הפרטים האישיים והתכתובות השונות – פרטיות ומקצועיות – שהיו על המכשיר. פגישתם של אנשי השב"כ עם גנץ התקיימה בתקופה בה החל את דרכו הפוליטית. הם הזהירו אותו כי כל פרט מידע שהיה על הטלפון הסלולרי עלול להיחשף בעתיד אם וכאשר יתמנה לתפקיד בכיר.

בליכוד ניצלו את החשיפה כדי לתקוף את גנץ ולטעון כי הוא אינו מתאים להנהיג את המדינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "גנץ היה אמור לשמור על הטלפון שלו – וזה מחדל אישי שלו. אם גנץ לא הצליח לשמור על הטלפון שלו, איך הוא ישמור על המדינה שלנו?".

בראיונות שהעניק לתקשורת, דחה גנץ את האפשרות כי הפריצה האיראנית עלולה לפגוע בתפקודו העתידי כנושא תפקיד פוליטי בכיר. "סוגיית הטלפון שלי איננה מטרידה אותי", אמר לכאן חדשות. "אני קיבלתי תדרוך, אני לא חשוף לשום בעיה ביטחונית ולא לשום דבר אחר. הכל אצלי בסדר גמור. זה עניין פרטי, אני לא נרגש ממנו".

(עודכן: 21:11)

תגיות:רוסיהבני גנץהאקריםכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה