חדשות בארץ

הנס של אילן: חזר לחיים ממוות קליני – בפעם השלישית

15 שנה לאחר שלקה בדום לב, מת מוות קליני וחזר לחיים, עבר אילן קשת שני אירועים דומים ברצף. בחסדי שמיים, צוותי מד"א הצליחו להחזירו לחיים והוא פונה לבית חולים בהכרה מלאה

המפגש המרגש של אילן עם צוות מד"א (צילום: דוברות מד"א)המפגש המרגש של אילן עם צוות מד"א (צילום: דוברות מד"א)
אא

אילן קשת, בן 67, חזר במוצאי שבת מביקור אצל חברים. בהגיעו סמוך לביתו ברמת אביב, הוא החל להרגיש כאבים בחזה והתקשה לנשום. אילן, שעבר לפני 15 שנה אירוע לבבי חריף, זיהה מיד שמשהו לא כשורה. הוא עצר בצד הדרך והתקשר למוקד 101 של מד"א. בתוך כ- 3 דקות, הגיעו למקום חובשי רפואת חירום במד"א יששכר וייס, אהרון פישר ונתי ימין. הצוות ביצע בדיקה רפואית וזיהה שמדובר בהתקף לב. בתוך שניות, אילן התמוטט, לקה בדום לב ומת מוות קליני.

החובשים השכיבו את אילן על הקרקע, והחלו מיד בביצוע פעולות החייאה מתקדמות, שכללו עיסויי לב ומתן מכת חשמל ממכשיר הדפיברילטור. בתוך כשתי דקות מרגע ההתמוטטות, הדופק של אילן חזר והוא שב לנשום בכוחות עצמו.

נראה היה שניתן לנשום לרווחה, אלא שכעבור מספר דקות – כשאילן נמצא כבר על מיטת האמבולנס, רגע לפני הפינוי לבית חולים בניידת טיפול נמרץ – הוא התמוטט שוב ואיבד דופק ונשימה. החובש אהרן פליישמן והפראמדיק יוסי בר מעוז מצוות הניידת ביצעו בו בשנית פעולות החייאה מתקדמות, שכללו מתן מכת חשמל נוספת. בחסדי שמיים, לבו החל לפעום שוב בתוך כדקה, והוא פונה לבית חולים, כשהוא בהכרה מלאה.

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בחייו בה אילן לוקה בדום לב, מת מוות קליני וחוזר לחיים לאחר פעולות החייאה של החובשים והפראמדיקים של מד"א. בשנת 2004, באמצע פגישה עסקית עם לקוח במשרדו, הוא החל לחוש בכאבים בחזה וביד שמאל. הוא הבין שמדובר באירוע לבבי, מאחר שכמה שנים קודם לכן הוא לקה בהתקף לב, וביקש מהלקוח להזעיק את מד"א. בתוך מספר דקות הגיע למקום צוות ניידת טיפול נמרץ, ביצע בדיקות רפואיות, ופינה את אילן לבית חולים. בדרך לבית החולים, הוא לקה בדום לב. הצוות ביצע בו פעולות החייאה מתקדמות, הדופק של אילן חזר והוא שב לנשום בכוחות עצמו. דקות בודדות לאחר מכן הוא הגיע לבית החולים, כשהוא בהכרה.

(קרדיט סרטון: דוברות מד"א)

אילן הופתע אתמול (שלישי) כאשר חובשי מד"א שהצילו את חייו הגיעו לבקרו בבית החולים. "המלאכים", כפי שהוא מכנה אותם, התרגשו לפגוש אותו ולראות שהוא במצב טוב.

"כחובש מתנדב על אופנוע מד"א אני מטפל במאות חולים ופצועים בחודש, בהם גם מקרים לא מעטים של אנשים שלוקים בדום לב", אמר חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א, יששכר וייס. "לצערנו, לא רבים המקרים בהם אנשים חוזרים לחיים אחרי שמתו מוות קליני, וכשזה קורה, הסיפוק הוא עצום ונותן כוח להמשיך לפעול ביום ובלילה, בשבת ובחג, למען הצלת חיים".

"המפגש עם אילן בבית החולים היה עוצמתי מאוד עבורי ועבור חבריי החובשים, שטיפלו בו יחד איתי", הוסיף וייס. "כל הזמן ליוותה אותי המחשבה מה היה קורה אם היינו מגיעים כמה דקות מאוחר יותר. ראיתי את אילן במצב טוב, יחד עם בני משפחתו, שכל כך העריכו את פועלנו, והתמלאתי שמחה רבה".

חובש בכיר במד"א, אהרן פליישמן, הוסיף: "התרגשתי מאוד לראות את אילן עומד על הרגליים כשהוא בריא ומחויך. לפגוש ולחבק אדם כמו אילן, לאחר שהצלחנו להציל את חייו, נותן לי את הכוחות והמוטיבציה להמשיך ולעשות ללא הרף את המשימה החשובה שלנו, שהיא הצלת חיים".

"אני מרגיש בר מזל, ושמח שהייתי ער למצבי הגופני, שידעתי לזהות שמדובר באירוע לבבי, ולהזעיק את מד"א בזמן", אמר אילן. "אי אפשר לתאר במילים את עוצמת ההתרגשות שחשתי כשנפגשתי עם חובשי מד"א שהצילו את חיי, כמה ימים לאחר המקרה, כשאני עדיין במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים. כל אחד מהם עבורי הוא מלאך, ותמיד אהיה אסיר תודה להם".

תגיות:דום לבמד"אמוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה