חדשות בעולם

איראן חשפה מערכת הגנה אווירית חדשה מתוצרתה

בטקס לרגל יום תעשיית ההגנה הלאומית, חשף נשיא איראן חסן רוחאני את מערכת ההגנה האווירית בוואר-373. לטענת האיראנים, מדובר בתחליף מייצור מקומי למערכת ה- S-300 הרוסית

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

נשיא איראן חסן רוחאני חשף היום (חמישי) מערכת הגנה חדשה נגד טילים בליסטיים, המכונה בוואר-373.

המערכת הנייידת הוצגה בטקס שנערך בטהראן לרגל יום תעשיית ההגנה הלאומית, המצוין בכל שנה ב- 22 באוגוסט. בטקס השתתף גם שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי.

על פי הדיווחים בתקשורת האיראנית, מדובר בתחליף מתוצרת מקומית למערכת ה- S-300 הרוסית. בהוראתו של רוחאני, צורפה המערכת למערך ההגנה האווירית של איראן, וזאת לאחר שפקידים במשרד ההגנה האיראני הודיעו כי היא עברה בהצלחה את הניסויים האחרונים.

איראן החלה בפיתוח המערכת בתחילת העשור, וזאת בעקבות הסנקציות שהטילה עליה מועצת הביטחון, ולאחר שרוסיה ביטלה עסקה למכירת סוללות S-300 למשטר האייתוללות. הרוסים חזרו בהם מביטול החוזה, אולם איראן המשיכה בפיתוח המקומי.

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", המערכת החדשה עוצמתית אף יותר ממקבילתה הרוסית, ומבחינות מסוימות ניתנת אף להשוואה למערכת ה- S-400 המתקדמת יותר. על פי הנטען, היא מסוגלת לזהות במקביל עד 100 מטרות נעות – מטוסים, כטב"מים וטילים בליסטיים – במרחק של 300 קילומטרים ועד לגובה של 65 קילומטרים, וליירט בו-זמנית 6 מטרות במרחק של 200 קילומטרים ועד לגובה של 27 קילומטרים.

חשיפתה של המערכת החדשה באה בצל המתיחות הגוברת במפרץ הפרסי בחודשים האחרונים בין איראן וארצות הברית. לפני חודשיים יירטו משמרות המהפכה האיראניים מל"ט אמריקני, שלטענתם חדר לשטחה האווירי של איראן. האמריקנים טענו כי היירוט בוצע במרחב האווירי הבינלאומי שמעל מיצרי הורמוז. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הורה לתקוף בתגובה יעדים צבאיים באיראן, אבל ביטל את התקיפה ברגע האחרון.
תגיות:איראןחסן רוחאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה