חדשות בארץ

קרע בכחול לבן: גנץ לא עדכן את צמרת המפלגה על החקירה שניהל

בעקבות הפרסום כי יו"ר כחול לבן שכר חברה חיצונית שתאתר את זהות המדליף לתקשורת, בכחול לבן תוקפים נרשם עוד עימות: גורמים ביש עתיד תקפו את הדיווח כי איש מסיעתם אחראי להדלפות, ואמרו כי "מישהו עשה סיבוב כדי להסביר את המהלך לקחת חברת חקירות". לפי הגורמים, איש מלבד גנץ לא היה מעורב בהחלטה להעסיק חברה חיצונית שתנטר את פעילות חברי המפלגה. דובר יש עתיד רומז: "מעולם לא דלף אצלנו מידע על מריבות פנימיות. אני יודע שבמקומות אחרים זה עובד אחרת"

רביעיית כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)רביעיית כחול לבן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

מתיחות נוספת נרשמה היום (ראשון) בצמרת כחול לבן בעקבות הדיווח כי יו"ר המפלגה, בני גנץ, העסיק חברת מודיעין פרטית בניסיון לחשוף את החפרפרות במפלגה שמדליפות לתקשורת, זאת נוכח העובדה כי גנץ לא טרח ליידע בכך את הנהגת המפלגה – בהם, יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה יעלון.

"אף אחד לא ידע מהסיפור הזה", אמר גורם בכיר במפלגה ל-ynet. גורמים אחרים אף הביעו תמיהה על עירובה של חברת חקירות פרטית בתוך מטה הבחירות של המפלגה, ואמרו כי זהו מהלך "הזוי ומוזר".

לפי הדיווח, מהבדיקות עלה החשד כי איש בסיעת "יש עתיד" הוא שאחראי להדלפת החומרים והקלטות לתקשורת. אך בעוד וביש עתיד סירבו להגיב על הדיווח עצמו, גורם בסיעה טען היום כי מי שמימנה את התחקיר באופן בלעדי היא סיעת "חוסן לישראל" של גנץ, וכי יש עתיד מודרה ממנו לחלוטין. "זה בכלל לא קשור ליש עתיד וגם לא ידענו על זה. אנחנו גם לא שותפים במימון של זה. זה עניין פנימי של חוסן", אמר הגורם. גורמים אחרים בסיעה שתקפו את ממצאי התחקיר של החברה הפרטית, טענו כי הדיווח כאילו איש מסיעתם הדליף, הינו "מופרך ושקרי", וכי כל מטרתו הוא רק כדי להצדיק תקשורתית את ההחלטה להעסיק חברה שתנטר את פעילות חבריה. "מישהו עשה סיבוב כדי להסביר את המהלך לקחת חברת חקירות", טענו.

"בסך הכול צריך לעשות גוגל כדי להבין שרוב רובן של ההדלפות שנחקרות עכשיו קרו באירועים של "חוסן לישראל" עוד לפני החיבור עם יש עתיד שהביא לעולם את כחול לבן", אמר הבוקר אחד מבכירי יש עתיד בריאיון ל'מעריב'.

בדבריו הבוקר של דובר יש עתיד, רועי קונקול, ניתן היה למצוא רמז כי מי שאחראים להדלפות אלו דווקא גורמים אינטרסנטיים בכחול לבן. "אני ביש עתיד 7 שנים", כתב קונקול, "מעולם לא דלף אצלנו מידע על מריבות פנימיות ובטח שלא הקלטות ותימלולים מחדרים סגורים. אני יודע שבמקומות אחרים זה עובד אחרת".

מספר 3 ברשימה, גבי אשכנזי, הגן על ההחלטה להעסיק חסרת חקירות פרטית שתאתר את מקור ההדלפות, ובריאיון היום ל-ynet אמר כי "זה מקובל שקמפיין שוכר חברה לאבטחת מידע, אנחנו לא היחידים שעושים את זה. לי אין שום בעיה עם הדבר הזה". לפי אשכנזי, "בניגוד לקמפיין הקודם, גם לא היו הדלפות רציניות מהקמפיין הזה". לדבריו, "יש גורמים שרוצים לחבל בקמפיין ואנחנו צריכים להגן על עצמנו. אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים, מכירים את המציאות, ודברים קורים".

 

בכחול לבן מוטרדים: איש "יש עתיד" חשוד בהדלפות

לצורך חשיפת החפרפרת שכרה החברה את שירותיה של חברת המודיעין העסקי CGI Group, בראשות ראש השב"כ ואיש יש עתיד לשעבר, יעקב פרי, שיחד עם צביקה נווה הפעילה אמצעים מתקדמים לאיתור זהותם של המדליפים.

ההתקשרות של כחול לבן עם חברת המודיעין נעשתה בעידודו ויוזמתו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, שנימק בפני חברי הרשימה כי לנוכח הנזק שנגרם למפלגה בשל הדלפות אלה, לאף חבר לא תינתן חסינות. בשלב הראשוני הכינו בחברה פרופיל של כל בכירי המפלגה, זאת בניסיון לצמצם אפשרויות ראשוניות ולסמן מדליפים פוטנציאליים. בשלב הבא שתלו אנשי המודיעין תכנית עבודה הכוללת מסרים פיקטיביים של המפלגה, וחילקו לכל חבר ברשימה שסומן כ"מדליף פוטנציאלי" מסר מזויף שייחודי לו, כך שאם מסר זה יודלף לתקשורת, יידעו במיידית איזה מהחברים אחראי לכך. לצורך כך, בחברה גם שתלו בקובץ תוכנת סייבר מתוחכמת שמקשה על איתורה, ומסמנת את זהות המדליף.

אחת מ"תכניות העבודה" שהודלפה לתקשורת היא "צבא המגיבים של כחול לבן", שלפי הדיווח ב'ישראל היום' מ-4 באוגוסט, קראה לפעילי המפלגה לאזן תגובות נגדה ברשתות החברתיות.  יום לאחר ההדלפה כבר ידעו במפלגה להצביע על זהות המדליף, ולקבוע כי בכיר מטעם סיעת יש עתיד אחראי לה. בחברה הסתייגו והבהירו כי הבדיקה טרם הסתיימה, וכי ייתכן כי הוא אינו המדליף היחיד.

ביש עתיד סרבו להתייחס לידיעה. עם זאת, בכחול לבן הודו כי הם עושים שימוש בחברות מודיעין. "המפלגה נחושה להחליף את משטר נתניהו ומודעת לכך שיש גורמים פוליטיים שמנסים לחבל במאמץ. קמפיין הבחירות נעזר מעת לעת בגורמי מקצוע בתחום אבטחת המידע", ציינו בכחול לבן.

בעקבות גל הדלפות מדיונים חשאיים ביותר שקיים גנץ עם צמרת המפלגה, כבר במרץ האחרון הורה גנץ להנהלת הקמפיין המשותף על הקמת מנגנון חקירה פנימי שיחשוף את זהותו של החפרפרת.

באחת מההקלטות, שהטילה צל כבד על רצינות כוונותיה של כחול לבן, נשמע גנץ מודה כי הוא לא נועל לחלוטין את הדלת בפני האפשרות לשבת עם נתניהו. בהקלטה נוספת הצהיר גנץ כי הוא מוכן להרחיק לכת כדי להבטיח את ישיבתם של המפלגות החרדיות בממשלתו.

תגיות:בני גנץיש עתידכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה