חדשות בארץ

סערת ההפרדה בעפולה: הדיון בעתירת ש"ס הוקדם למחר

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, נעתר לבקשת ש"ס והורה לקיים מחר בבוקר את הדיון בעתירתה נגד ההחלטה לאסור על הפרדה במופע המוזיקלי בעפולה. בכך ביטל השופט החלטה קודמת, שקבעה כי הדיון ייערך ארבעה ימים לאחר המופע

הזמר מוטי שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הזמר מוטי שטיינמץ (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, עאטף עיילבוני, נעתר היום (רביעי) לבקשת ש"ס, וקבע כי הדיון בעתירתה נגד שדולת הנשים בסוגיית ההפרדה במופע המוזיקלי בעפולה יתקיים מחר בשעה 10 בבוקר.

כזכור, חבר הכנסת משה ארבל וש"ס הגישו אתמול בבוקר עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ההחלטה לאסור על ההפרדה בין גברים ונשים במופע, המיועד באופן מובהק לציבור החרדי. המופע, בהשתתפותם של הזמרים מוטי שטיינמץ וחיים ישראל, אמור להתקיים מחר בפארק העירוני בעפולה, אלא שהשופט יונתן אברהם – שהוציא את פסק הדין – דחה את הדיון והורה לעיריית עפולה ושדולת הנשים לענות לעתירה עד יום ראשון הקרוב, ה- 18 באוגוסט – ארבעה ימים לאחר המופע. עיילבוני, כאמור, הקדים את הדיון למחר, וזאת לדבריו "נוכח מהות העתירה ודחיפותה". הוא הורה למשיבים, ביניהם נכלל גם היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להגיש את תשובתם לעתירה שעה לפני תחילת הדיון.

ש"ס טוענת בעתירתה, כי ההחלטה שקיבל השופט אברהם לאסור על הפרדה בין גברים ונשים באירוע היא בלתי מידתית ובלתי סבירה, מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי, המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה. "הציבור החרדי והדתי בעיר עפולה מובחן מהציבור הכללי בראש ובראשונה נוכח מחויבותו העמוקה והמוחלטת לפסיקת רבותיו, הממשיכים מסורת ארוכה מדור דור של פסיקת הלכה", נאמר בעתירה. "סוגיה זו של קיום אירועים בהפרדה אינה סוגיה ערכית גרידא, כי אם סוגיה הלכתית היורדת לשורש חופש הדת של הציבור המאמין הצורך תרבות כפי אמונתו". העתירה מבקשת מבית המשפט להורות על ביטול פסק הדין, או לחילופין להעביר את הסוגיה בדחיפות להכרעת בג"ץ.

ארבל פנה אמש במכתב למנדלבליט, וביקש ממנו שיביע בהקדם את עמדתו בעד העברת הדיון בסוגיית ההפרדה לבית משפט העליון בהרכב מורחב של שופטים. "נושא נפיץ זה... עומד בהוראות החוק לטעמנו, והינו נחוץ מאוד לטובת הכרעה ברורה בפגיעה בשוויון לאוכלוסיות מיעוטים וחרדים", נאמר במכתב. ארבל הוסיף, כי החלטת בית המשפט המחוזי – שאסרה על קיומה של הפרדה במהלך האירוע – ניתנה בהרכב של דן יחיד, ומן הראוי להעבירה להרכב מורחב: "כל עיכוב במסירת עמדתך תביא לתוצאות עגומות הפוגעות בשוויון ובזכות לחופש הדת של אוכלוסיות רבות במדינה".

תגיות:עפולהש"סהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה