חדשות בארץ

"פגיעה בחופש הדת ובשוויון": ש"ס עתרה נגד ביטול ההפרדה במופע בעפולה

תנועת ש"ס הגישה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד פסק הדין, שאסר על קיומה של הפרדה בין גברים ונשים במופע מוזיקלי בפארק העירוני בעפולה

הזמר מוטי שטיינמץ, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)הזמר מוטי שטיינמץ, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) ומפלגתו הגישו הבוקר (שני) עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ההחלטה לאסור על הפרדה בין גברים ונשים במופע המוזיקלי עבור הציבור החרדי, שתוכנן להתקיים בפארק העירוני בעפולה. בעקבות הטלת האיסור על ההפרדה, הודיע הזמר מוטי שטיינמץ על ביטול השתתפותו, והמופע בוטל.

העתירה הוגשה באופן רשמי נגד עיריית עפולה, שעמדה מאחורי ארגון המופע, אך חזרה בה מכוונתה לערוך אותו בהפרדה, וזאת בשל עתירה שהגישה נגדה שדולת הנשים. במהלך הדיון בבית המשפט הסכימה העירייה עם העמדה שהציגה השדולה, והודיעה כי תימנע מהפרדה מגדרית יזומה. בעקבות הסכמתה, אסר אתמול שופט בית המשפט המחוזי בנצרת, יונתן אברהם, לקיים הפרדה מגדרית בהופעה. "כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי, לפי שיקול דעתו, לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר בזאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם אחר מארגן באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי", נאמר בהחלטת בית המשפט.

בעתירת ש"ס נטען, כי החלטתה של עיריית עפולה לקבל את עמדת שדולת הנשים בכל הנוגע לאיסור הפרדה בהופעה הינה "החלטה לא סבירה או מידתית", וכי היא מנוגדת לחוק ופוגעת בזכות לשוויון של הציבור החרדי, המקיים את אירועי התרבות שלו בהפרדה.

"הציבור החרדי והדתי בעיר עפולה מובחן מהציבור הכללי בראש ובראשונה נוכח מחויבותו העמוקה והמוחלטת לפסיקת רבותיו, הממשיכים מסורת ארוכה מדור דור של פסיקת הלכה", נאמר בעתירה. "סוגיה זו של קיום אירועים בהפרדה אינה סוגיה ערכית גרידא, כי אם סוגיה הלכתית היורדת לשורש חופש הדת של הציבור המאמין הצורך תרבות כפי אמונתו".

ש"ס מדגישה בעתירתה, כי האירוע המדובר, כמו אירועים נוספים המתקיימים בהפרדה, אינם באים לכפות אורח חיים על מי שאינו נוהג כך, אלא מייצגים קבוצת אנשים המבקשים זאת, שגם להם מגיע ליהנות מאירועים עירוניים בעיר מגוריהם. 

העתירה אף מסתמכת על פסיקת בג"ץ התומכת בדרישה זו וקובעת כי הפרדה הנובעת מתרבות ואורח חיים של קבוצה הינה לגיטימית, וכי "לא רק שאין מניעה משפטית לאפשר לה לנהוג כך, ייתכן אף שיש לנסות לסייע בידה, שכן התחשבות באמונותיו ובצרכיו הדתיים של כל אדם היא מעקרונות היסוד של המשפט הישראלי. החלטת בית המשפט יש בה כדי להביא לפגיעה בזכויות יסוד של הציבור החרדי, הזכאי לחופש דת מחד ולשוויון באספקת שירותי תרבות מאידך".

בסיכום העתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין ישראל באך, מתבקש בית המשפט להורות על ביטול פסק הדין שניתן אתמול רק מכוח הסכמתה השגויה של העירייה עם עמדת שדולת הנשים, או לחילופין להעביר את הסוגיה בדחיפות להכרעת בג"ץ.

פסק הדין של בית המשפט המחוזי, שאסר על קיום המופע בהפרדה, חולל סערה במערכת הפוליטית. יו"ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, אמר כי מדובר ב"פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב – יום החורבן – ותגרום להרבה מאוד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע". חבר הכנסת ינון אזולאי (ש"ס) אמר כי "בית המשפט בפסיקתו שוב הוכיח כמה הוא מפלה ומונע משנאה כלפי המגזר החרדי. דווקא ביום ט' באב בחר השופט לתת יד לאותן קבוצות שמטרתן לגרום לקרע בעם. קביעת בית המשפט היא אות קלון לדמוקרטיה וכפייה אנטי חרדית מובהקת".

תגיות:חרדיםש"סהפרדה מגדרית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה