חדשות בעולם

טראמפ רומז: הפיצוץ המסתורי ברוסיה - גרעיני

בזמן שבקרמלין דממה מוחלטת, טראמפ רומז כי הפיצוץ המסתורי ברוסיה היה בשל פיצוץ טיל גרעיני: "ארצות הברית לומדת הרבה מפיצוץ הטיל ברוסיה. יש לנו טכנולוגיה דומה, אם כי מתקדמת יותר. הפיצוץ גרם לאנשים לדאוג לגבי האוויר מסביב למתקן ובאזור. לא טוב!"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רמז הלילה (שלישי) כי הפיצוץ המסתורי ברוסיה שהביא למותם של חמישה מדעני גרעין, היה של טיל גרעיני. "ארצות הברית לומדת הרבה מפיצוץ הטיל ברוסיה", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר. "יש לנו טכנולוגיה דומה, אם כי מתקדמת יותר. הפיצוץ גרם לאנשים לדאוג לגבי האוויר מסביב למתקן ובאזור. לא טוב!"

בפיצוץ, שהתרחש בבסיס צבאי בצפון רוסיה בשבוע שעבר, נהרגו מדענים של החברה הממשלתית לאנרגיה אטומית של רוסיה, נוסף לשלושה פצועים. ברוסיה אמנם הודו כעבור זמן קצר כי הפיצוץ היה בזמן ניסוי של טיל, אך סירבו למסור פרטים מעבר להודעה הקצרה כי הטיל שהתפוצץ היה טיל "מונע באמצעות דלק נוזלי". בוושינגטון מעריכים כי הפיצוץ אירע בשיגור, אז, מסיבה שאיננה ברורה, התלקחה אש במנוע הטיל.

הפרסומים המעורפלים אודות טיב הטיל שהתפוצץ, והדיווחים כי מדובר בטיל גרעיני, עוררו דאגה רבה בקרב האזרחים באזור, וברחבי העולם כולו. בדיקות שנעשו בסביבות העיר סברובדבינסק לימדו על זינוק במדד הקרינה, כמו גם בסמוך לעיר ארכנגלסק בצפון מדינה, והתושבים החלו להצטייד בכמויות גדולות של יוד בכדי להקטין את חשיפתם לקרינה רדיואקטיבית. בהמשך דיווחו הגורמים הרשמיים כי זיהום הקרינה ירד.

למרות שברוסיה סרבו להודות כי מדובר היה בפיצוץ גרעיני, חמשת ההרוגים קיבלו עיטור לאחר מותם, כאשר ראש מרכז הגרעין הרוסי ספד להם כי "הם מתו כגיבורים לאומיים. האנשים הללו היו האליטה של המרכז הגרעיני וביצעו ניסוי בתנאים קשים".

בעקבות הפיצוץ, עשרות אלפים נטשו את בתיהם ותחושת פניקה שררה בקרב התושבים כאשר חזו בצוותים הרפואיים לבושים בחליפות מגן מיוחדות, עובדה שלא מנעה ממשרד ההגנה של רוסיה להצהיר כי אין שינוי ברמת הקרינה באזור הפיצוץ.

בכל התקשורת האמריקניים הגדירו את האסון הגרעיני כשני בחומרתו באזור אחרי האסון בצ'רנוביל. על פי הדיווחים, הטיל שהתפוצץ בעת השיגור הוא 9M730 Burevestnik, שמוכר בנאט"ו כ-SSC-X-9 Skyfall, והוא טיל שיוט בעל טווח בלתי מוגבל. זהו הטיל שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הציג בנאומו בפברואר, כשהוא איים אז על הבית הלבן כי ארצו מחזיקה בטיל בעל מנוע חדשני שמסוגל "להגיע לכל פינה בפלנטה".

תגיות:רוסיהדונלד טראמפטיל גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה