חדשות בארץ

ש"ס למנדלבליט: להעביר לבג"ץ את הדיון בהפרדת המופע בעפולה

לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת דחה את הדיון בעתירת ש"ס נגד האיסור על הפרדה במופע בעפולה ליום ראשון – ארבעה ימים אחרי המועד בו הוא אמור להתקיים – בש"ס דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה לפעול בהקדם להעברת הדיון לבג"ץ

חבר הכנסת משה ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)חבר הכנסת משה ארבל (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה אמש (שני) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו שיביע בהקדם את עמדתו בעד העברת הדיון בסוגיית ההפרדה במופע המוזיקלי בעפולה לבית משפט העליון בהרכב מורחב של שופטים.

"נושא נפיץ זה... עומד בהוראות החוק לטעמנו, והינו נחוץ מאוד לטובת הכרעה ברורה בפגיעה בשוויון לאוכלוסיות מיעוטים וחרדים", כתב ארבל במכתבו. הוא הוסיף, כי החלטת בית המשפט המחוזי – שאסרה על קיומה של הפרדה במהלך האירוע – ניתנה בהרכב של דן יחיד, ומן הראוי להעבירה להרכב מורחב: "כל עיכוב במסירת עמדתך תביא לתוצאות עגומות הפוגעות בשוויון ובזכות לחופש הדת של אוכלוסיות רבות במדינה".

כזכור, ארבל וש"ס הגישו אתמול בבוקר עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת נגד ההחלטה לאסור על ההפרדה בין גברים ונשים במופע, המיועד באופן מובהק לציבור החרדי, שתוכנן להתקיים בפארק העירוני בעפולה. המופע אמור להתקיים מחר, אלא שהשופט יונתן אברהם – שהוציא את פסק הדין – הורה לעיריית עפולה ושדולת הנשים לענות לעתירה עד יום ראשון הקרוב, ה- 18 באוגוסט – ארבעה ימים לאחר המופע המתוכנן – ורק אז יחל בית המשפט לדון האם להוציא צו ביניים כדרישת ש"ס.

בתגובה להחלטה, נמסר מש"ס כי "עושה רושם שבית המשפט החליט לרמוס את זכויות המיעוט החרדי. החלטתו לדון בעתירה ארבעה ימים אחרי מועד האירוע מגוחכת, ומנסה לקבור קבורת חמור את זכויותיהם של אזרחים משלמי מיסים, שבסך הכל רוצים ליהנות מאירוע אחד בהפרדה מתוך מאות אירועים שמתקיימים בקיץ. העובדה שהעתירה של שדולת הנשים קיבלה מענה מהיר מבית המשפט – תוך ארבעה ימים, ומתוכם שישי-שבת ותשעה באב – מוכיחה את המשך האפליה המקוממת נגד ציבור שלם רק בשל אמונתו ואורחות חייו".

"ש"ס תמשיך להיאבק בכלים המשפטיים שבידה, כדי לעצור את מופע האטימות וחוסר השוויון, ולאפשר לציבור גדול ליהנות ממופע קיץ בעפולה במועדו מבלי לפגוע באורחות חייו", נאמר בסיום התגובה.

תגיות:עפולהש"סהפרדה מגדריתמשה ארבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה