חדשות בארץ

"הרפתקה מטלטלת": סיון רהב-מאיר נפרדת

רגע לפני שהם עוזבים את הארץ לשנה לטובת שליחות בארצות הברית, אשת התקשורת והמרצה סיון רהב-מאיר ובעלה, העיתונאי ידידה מאיר, חושפים את המאחורי הקלעים ואת הקשיים שעשויים לצוץ: "אני בן אדם נורא חנון, בורגנית, מסודרת, גם בעלי, אנחנו די שמרנים. זו טלטלה. אנחנו הורים לחמישה. זה שילוב של כל מנעד הרגשות, געגוע להורים, לחברות, לשכנים ולמשפחות, אבל יש גם באוויר הרגשה של 'ואוו'"

רהב-מאיר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רהב-מאיר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שעות לפני ההמראה הלילה (שני) לניו יורק, אשת התקשורת סיון רהב-מאיר, העניקה ריאיון פרידה, בו סיפרה, יחד עם בעלה הפובליציסט ידידיה מאיר, על מסע השליחות שייערך כשנה, ועל ההחלטה שהובילה לכך.

"התייעצתי המון בחודשים האחרונים. זאת הרפתקה", אמרה רהב-מאיר בריאיון לחדשות 12, "אני בן אדם נורא חנון, בורגנית, מסודרת, גם בעלי, אנחנו די שמרנים. זו טלטלה. אנחנו הורים לחמישה. זה שילוב של כל מנעד הרגשות, געגוע להורים, לחברות, לשכנים ולמשפחות, אבל יש גם באוויר הרגשה של 'ואוו', שזה למטרה מסוימת, אנחנו לא נוסעים סתם. יש פה שליחות, חשיבות, משמעות. זה נותן כנפיים.

"אנחנו הולכים לבית שלא ראינו, בתי ספר וגנים לילדים שלא ראינו, שכונה שאנחנו לא מכירים. הכול נבחר דרך וואטסאפים", חשפה, "אנחנו מקווים שהתבססות שלנו שם תהיה טובה, כי המטרה היא לצאת ולפעול. אני מרגישה שלא באנו רק ללמד אלא גם ללמוד, השליחות היא גם להרצאות ולתורה אבל גם שליחות עיתונאית. מעניין אותי לסקר, לשמוע ולשדר חזרה".

ידידיה, לעומת זאת, אמר: "אני מקווה שזה יום שמח, אני לא יודע. רק כשנגיע לשם אני אדע אם זה שמח או עצוב, יש כל כך הרבה נעלמים. איך הילדים יסתדרו, האם יהיה להם יותר טוב או פחות טוב".

בהתייחס לשאלה מה גרם לשני אנשים "מצליחים" לנטוש את הקריירה היציבה לטובת הרפתקה בלתי-מוכרת, אמרה רהב-מאיר: "אני לא מרגישה שאני עוזבת, אני מרגישה שאני מרחיבה. הקהל, העם היהודי, הרבה יותר גדול ממה שנמצא כאן בארץ. אני מתה על הקהל הישראלי ואמשיך לשדר את השיעורים מניו יורק, המסגרות יישמרו, אבל בשנה-שנתיים האחרונות התחלנו נסיעות כמעט כל חודש לקהילות בארצות הברית. זה פשוט קרה, קהילה רדפה קהילה, יצאנו למסעות כאלה קצרים כל פעם, וההרגשה היא שיש המון-המון מה לעשות שם".

מי שהניחה בפניהם את ההצעה להגיע לשליחות בארצות הברית היא תנועת המזרחי העולמי, שבני הזוג הפופולריים כבר עשו עבורו מספר מסעות בניכר. לדבריה של אשת התקשורת, "הם אמרו, במקום כל הזמן להשאיר את החיים שלכם פה ולקפוץ כל פעם, תעשו רגע שנה אחת הפוך, כד להגיע בצורה יותר משמעותית למיליוני אחים ואחיות שלנו שנמצאים שם".

ידידיה הוסיף: "מספרית, יש שישה מיליון יהודים שם. כשאתה נוסע לארצות הברית, מה שמדהים לראות זה את סיון נותנת הרצאה לקהל שלא מכיר אותה. כשהיא מדברת בארץ ובאים אלפים, זאת סיון מ"שש עם", מכירים אותה פה, שם זה אנשים שלא הכירו אותה דקה לפני. אתה רואה את החיבור. באנגלית היא אפילו יותר טובה".

במענה לשאלת המראיין כי בקהילות היהודיות ביבשת היא צפויה לפגוש בקהלים המצויים במחלוקת קשה עם המיינסטרים של היהדות, כדוגמת הרפורמים, אמרה רהב-מאיר: "באתי להכיר ולשמוע בשמחה. כמו שכאן בארץ הזרם המושתק והגדול ביותר הוא הזרם המסורתי, נדמה לי שגם ביהדות ארצות הברית שומעים המון על אורתודוקסים ורפורמים והזרם הגדול, הקבוצה הגדולה ביותר היא מה שנקרא 'היהודי הלא משויך', שאין לו דובר או ארגון. בסיבובים שלי בארצות הברית פגשתי את הקבוצה הזאת, שהיא מרתקת אותי. היהודי שלא קשור לכלום, הוא בקמפוס, לא מזיז לו, לא משלם מס חבר לאף קהילה. זו קבוצה אדירה שאני מקווה מאוד לגעת בה".

תגיות:סיון רהב-מאירידידיה מאירשליחות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה