חדשות בארץ

"עתירה מרושעת שמתאימה ליום החורבן": ביהמ"ש ביטל את ההפרדה בהופעה בעפולה

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל את בקשת שדולת הנשים ואסר על קיום המופע המוזיקלי בפארק העירוני בעפולה – חרף העובדה כי איסור ההפרדה הוביל לביטול ההופעה ובכך פגע בזכויותיהם של האזרחים הדתיים. עיריית עפולה: "מתוך 360 אירועי קיץ, הרשות ביקשה להפיק אירוע לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר". ארגוני הנשים: "עשינו היום עוד צעד משמעותי כדי להבטיח את מעמדן וזכותן של נשים להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בית המשפט המחוזי בנצרת קיבל הערב (ראשון) את עתירת שדולת הנשים נגד עיריית עפולה, ואסר על קיומו של המופע המוזיקלי בהפרדה מגדרית בפארק העירוני בעיר. בעקבות ההחלטה, הודיעה העירייה כי הזמר מוטי שטיינמץ, שאמור היה להופיע, ביטל את השתתפותו.

החלטת בית המשפט מגיעה בעקבות עתירה שהוגשה בפניו בשבוע שעבר על ידי שדולת הנשים, שטענה כי הצגת האירוע כ"אירוע למשפחות בהפרדה מלאה", הינה מנוגדת להחלטת הממשלה שאוסרת הפרדה מגדרית, וכן להוראות חוק היסוד: כבוד האדם. לפי פסק הדין, שנכתב על ידי השופט יונתן אברהם, "כל אחד מבאי האירוע יהיה רשאי, לפי שיקול דעתו, לשהות בכל מקום באירוע, ונאסר זאת על מי מן הסדרנים או המאבטחים, או כל גורם אחר מארגן באירוע, לבצע פעולה כלשהי של הפרדה על רקע מגדרי".

עוד הוסיף השופט והבהיר כי ייאסר על הסדרנים והמאבטחים "לסכל כל ניסיון להציב שלטים המורים על הפרדה כאמור או מחסומים או אמצעי כריזה... ולערב את משטרת ישראל הנוכחת במקום בכל מקרה שגורם כלשהו ינסה לבצע הפרדה כאמור". עוד הורה השופט למשטרת ישראל "לסייע לכל מי הפונה אליה בטענה או תלונה כי מתבצעת הפרדה מגדרית, למנוע הפרדה שכזו ולהרחיק ממקום האירוע כל אדם העוסק בהפרדה מגדרית בשעת האירוע". בנוסף, השית השופט על עיריית עפולה הוצאות משפט לעותרות בסך של 5,000 שקל.

מעיריית עפולה נמסר: "מתוך 360 אירועי קיץ, הרשות ביקשה להפיק אירוע לציבור החרדי שיחגוג וייהנה לפי מנהגיו. צר לנו שלא התאפשר. נכבד את החלטת בית המשפט".

מודעת הפרסום למופע שהפיצה העירייה

שר התחבורה ויו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ', מיהר להאשים בהחלטה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנתן, כך לטענתו, להחלטה כזו להתרחש במשמרתו. "מערכת משפט מטומטמת", כתב השר בחשבון הטוויטר שלו, "סליחה שלמרות מעמדי לא מוצא מילה מעודנת יותר. טמטום פרוגרסיבי פונדמנטליסטי. ומאחר וחסידי משילות אנחנו, לא נפתור עצמנו בלגלגל את האחריות על המשפטנים: ראש ממשלה חלש, שמאה אחוז מהטרלול הזה מתרחש במשמרת שלו. אפס מנהיגות. אפס משילות. דינה זילבר (המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני משפט ציבורי-מינהלי – א"פ) היא ראש הממשלה האמיתי".

גם יו"ר סיעת דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, תקף בחריפות את ההחלטה ואמר כי "הפסיקה של השופט היא פסיקה מרושעת, שמתאימה לט' באב – יום החורבן – ותגרום להרבה מאוד אנשים ובני נוער לא להשתתף באירוע. אני קורא לכל המשתתפים שלא לפגוע האחד בשני, ומתוך רצון והסכמה כל אחד ישמור על מקומו הוא". חבר מפלגתו וסגן שר החינוך, מאיר פרוש, גינה את ההחלטה ה"אנטי-דמוקרטית", והודיע כי יפעל "להגבלת כוחו של בית המשפט בישראל".

הדיון הטעון היום בבית המשפט נערך בהשתתפותן של נשים חרדיות רבות, שנקראו לאולם המשפט בעקבות הכרוז שהופץ אתמול בו נקראו נשים מעפולה למחות בפני השופטים על ההחלטה השנויה-במחלוקת.

פרקליטי שדולת הנשים, עו"ד חגי קלעי, עו"ד גלי זינגר ועו"ד מרים זלקינד, מסרו בתגובה להחלטה: "אנחנו מברכות בחום על החלטת בית המשפט שקבע היום באופן חד משמעי כי אין להסכים בשום אופן עם הפרדה במרחב הציבורי. נפרד הוא אף פעם לא שווה".

מיכל גרא מרגליות, מנכ"לית שדולת הנשים, שיבחה את החלטת השופטים ואמרה: "עשינו היום עוד צעד משמעותי כדי להבטיח את מעמדן וזכותן של נשים להיות נוכחות ושוות בכל מרחב ציבורי. לא ייתכן שבמרחב הציבורי ובמימון ציבורי, אבא לא יוכל ללכת עם הבת שלו למתנפחים ואמא תופרד בכניסה לפארק ציבורי מהבנים שלה, כפי שהיה אמור להיות באירוע בעפולה. לכן עתרנו נגד עיריית עפולה".

תגיות:הפרדה מגדריתחרדיםבית משפטעפולה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה