חדשות בעולם

איראן השתלטה על מכלית נפט נוספת במפרץ הפרסי

משמרות המהפכה האיראניים הודיעו כי עצרו בשבוע שעבר כלי שיט זר במפרץ הפרסי, שלטענתם פעל להבריח 700 אלף ליטר דלק למדינות ערביות. המכלית נגררה לנמל בושהר, ושבעת אנשי הצוות שהיו עליה הועברו למעצר

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

כוח ימי של משמרות המהפכה האיראניים השתלט על מכלית נפט זרה במפרץ הפרסי. כך דיווחו היום (ראשון) אמצעי התקשורת הממלכתיים באיראן. על פי הדיווחים, ההשתלטות התבצעה ביום רביעי האחרון בלילה.

בהודעה רשמית שהוציאו המשמרות נאמר כי כלי השיט הזר נעצר ב"מתקפה מפתיעה" ליד האי פארסי, וכי נמצאו עליו 700 אלף ליטר דלק שיועדו להברחה למדינות ערביות. עוד נמסר כי לפעולת ההשתלטות קדם מעקב על הספינה הזרה, וכי היא בוצעה בתיאום עם הרשויות המשפטיות באיראן ובהוראתן. המכלית הועברה לנמל בושהר, ושבעת אנשי הצוות שעליה נעצרו. "הצי של משמרות המהפכה מוכן תמיד ולא יחסוך במאמצים להגן על האינטרס הלאומי של איראן", נאמר בסיום ההודעה.

בחודש שעבר השתלטו כוחות של המשמרות על מכלית הנפט הבריטית "סטנה אימפרו", בעת שעברה במצרי הורמוז. מעצר המכלית בא בתגובה להשתלטותו, בתחילת החודש, של כוח קומנדו בריטי על המכלית האיראנית "גרייס 1" ליד גיברלטר, לאחר שזו ניסתה להעביר נפט מאיראן לסוריה – פעולה המהווה הפרה של הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על המשטר הסורי. בטהראן הגיבו על המעצר בזעם, הגדירו אותו כ"פיראטיות ימית", ואיימו בתגובה. שבוע קודם להשתלטות על ה"סטנה אימפרו" ניסו סירות חמושות של המשמרות להשתלט על המכלית הבריטית "בריטיש הריטג'". ספינת הקרב "מונטרוז" של הצי הבריטי, שליוותה את המכלית, הרחיקה את האיראנים ומנעה את ההשתלטות.

שר החוץ החדש של בריטניה, דומיניק ראב, הבהיר בשבוע שעבר כי ארצו לא תיענה לדרישת המשטר האיראני לשחרר את המכלית "גרייס 1", בתמורה לשחרורה של ה"סטנה אימפרו". בראיון ל- BBC אמר ראב כי לא מדובר ב"מידה כנגד מידה", היות ולבריטניה הייתה זכות חוקית לעצור את המכלית האיראנית. "לא מדובר כאן על סוג של עסקת חליפין. מדובר על שמירת החוק הבינלאומי, ואנחנו נתעקש על כך". בראיון נוסף שהעניק ל"סקיי ניוז", אמר הבכיר הבריטי כי "אם האיראנים רוצים לצאת מהחושך ולהתקבל כחברים אחראיים בקהילה הבינלאומית, עליהם לציית למערכת החוקים שלה. אתם לא יכולים לעצור כלי שיט זרים שלא כדין".

תגיות:איראןמכלית נפטהמפרץ הפרסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה