חדשות בארץ

גנץ לא פסל אחדות עם נתניהו – וחזר בו

יו"ר כחול לבן הגיש את רשימתו ולא פסל ממשלת אחדות עם נתניהו: "קבענו שישראל היא לפני הכול וכל דבר שיהיה טוב לישראל לפני הכול - אנחנו נתמוך בו". דקות לאחר מכן כינס את העיתונאים בשנית והבהיר: "האוזן הימנית זה הצד של הM-16, היא לא שומעת טוב. באתי להחליף את נתניהו - לא לשבת אתו. זו העמדה של כחול לבן". גנץ הוסיף: "לא בטוח שמפלגת העבודה לא תשב עם נתניהו"

גנץ, הערב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)גנץ, הערב (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

סערה התחוללה הערב (חמישי) כאשר יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיש את רשימת מפלגתו לכנסת ה-22, ובמענה לשאלה האם יצטרף לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא פסל את האפשרות ואף אמר כי "נתמוך בכל דבר שיהיה טוב לישראל". עם זאת, יו"ר כחול לבן מיהר לכנס בשנית את העיתונאים והבהיר כי לא שמע את השאלה שעליה השיב: "האוזן הימנית זה הצד של הM-16, היא לא שומעת טוב. אולי לא הבנתי את השאלה. באתי להחליף את נתניהו - לא לשבת אתו. זו העמדה של כחול לבן".

קודם לכן הצהיר גנץ כי "אנחנו מתכוונים להציב אלטרנטיבה שלטונית מתונה, ראויה, מכבדת ומאחדת למול מה שמסתמן כברית קיצוניים שתכליתה להבטיח את ברית החסינות של נתניהו, ביחס לכתבי האישום שחס וחלילה יעלו נגדו".

יו"ר כחול לבן הוסיף: "אנחנו נמשיך קדימה, נצא לקמפיין, נוביל את מדינת ישאל למציאות אחרת, אני מאחל לכולנו שתהיה תקופת בחירות מכבדת, מכובדת, אנרגטית ותקיפה אך שלא תלך למקומות נמוכים שלא ראוי לגשת אליהם".

"יש לנו עם שלם שמסתכל עלינו, כל החברה הישראלית על כל מרכיביה, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, חרדים, וכל מגזר שהוא זכאי לקבל יחס הוגן, שיח מכבד, הצגת עמדות, ויכוחים נוקבים אבל מערכה ראויה", המשיך גנץ. "אנחנו נוביל את ישראל לדרך חדשה, מסודרת, מכבדת, נקרא לממשלת אחדות והסכמה מיד לאחר הבחירות, מקווה שתעבור לכולנו מערכה מוצלחת ומכובדת".

לאחר שבתחילת השבוע דווח כי צפויים שינויים בהרכב הרשימה, וכי חברות מפלגה ששובצו בתחתית הרשימה לאור החבירה ליש עתיד, מצפות שיטפסו למעלה הרשימה, הודיע גנץ כי הרשימה תישאר במתכונתה הנוכחית: "אנחנו גאים ברשימה שיש לנו, מכיוון שהרשימה שלנו היא נבחרת משובחת, טובה, של אנשים שראויים ששיבחה את ההון האנושי בכנסת החלטנו לא לבצע שום שינוי ברשימה, אותה נבחרת שרק עלתה למגרש תמשיך קדימה בפעולה נחרצת ומכובדת עבור כולם".

יו"ר כחול לבן תקף את נתניהו על כך שביכר ללכת לבחירות חוזרות על פני החזרת המנדט לנשיא המדינה: "אנחנו הלכנו לבחירות החוזרות האלו כי נתניהו כשל להרכיב את השלטון כי אנחנו היינו עם העוצמה והגודל שהיה לנו. הייתה לנתניהו ולחבריו בליכוד ברירה – להחזיר את המנדט לנשיא, היינו מרכיבים את הממשלה וכל החגיגה שאנחנו נמצאים בה היום ועלותה 3 מיליון שקלים – הייתה נחסכת ממדינת ישראל".

בהתייחס לטענות כי יו"ר העבודה-גשר עמיר פרץ צפוי להצטרף לממשלת נתניהו לאחר הבחירות, אמר גנץ כי "לא דיברתי עם פרץ, אני מבין שמפלגת העבודה רצה עם עצמה, אני מאחל שהם לא ייכשלו ואני מקווה שהם ישמרו על מה שהם אמרו". גנץ אף הוסיף ורמז כי "אני הבנתי בתחילת הדרך שהם לא מתכוונים להיות עם נתניהו, האם זה מה שיקרה בסוף? אני לגמרי לא בטוח".

תגיות:בני גנץממשלת אחדותבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה