חדשות בעולם

בפעם השנייה בתוך שבוע: קוריאה הצפונית שיגרה טילים בליסטיים לטווח קצר

בהודעה שהוציא צבא קוריאה הדרומית נאמר כי הטילים עברו מרחק של כ- 250 ק"מ ונחתו בים יפן. לפני שישה ימים ביצעה פיונגיאנג ניסוי בשיגור טילים בליסטיים לטווח קצר, על מנת להעביר מסר של אזהרה לשכנתה מדרום המתכננת לקיים בחודש הבא אימונים צבאיים עם ארצות הברית

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (בין שלישי לרביעי) שני טילים בליסטיים לטווח קצר. כך נמסר בהודעה שהוציא צבא קוריאה הדרומית. הטילים שוגרו מאזור קאלמה, ליד עיר הנמל וונסאן, הנמצאת במזרח המדינה, ונחתו בים יפן. הטווח שלהם מוערך בכ- 250 ק"מ.

שיגור הטילים התבצע שישה ימים בלבד לאחר שפיונגיאנג שיגרה מאותו אזור שני טילים בליסטיים לטווח קצר לעבר ים יפן. הטילים זוהו לאחר מכן כ- KN-23, הגירסה הצפון-קוריאנית לטיל הבליסטי הרוסי "איסקנדר". גורם צבאי בסיאול מסר, כי נראה שהטילים ששוגרו הלילה דומים לאלו ששוגרו בשבוע שעבר, אולם הוסיף כי הצבא ממשיך בניתוח הנתונים.

"שיגור הטילים התכוף של קוריאה הצפונית אינו מסייע למאמצים להפחית את המתחים בחצי האי הקוריאני, ואנו קוראים להפסיק את המעשים הללו", נאמר עוד בהודעת הצבא הדרום-קוריאני.

לאחר שיגור הטילים בשבוע שעבר, התקשורת הרשמית בפיונגיאנג מסרה כי הם נועדו לשמש כ"אזהרה רצינית" לסיאול, המתכננת לערוך בחודש הבא אימונים צבאיים משותפים עם ארצות הברית. בקוריאה הצפונית תקפו את הממשל האמריקני על הכוונה לחדש את האימונים עם קוריאה הדרומית, וטענו כי מדובר בהפרת הבטחה שנתן נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, למנהיג הצפון-קוריאני קים ג'ונג און, בפסגה הראשונה שהתקיימה ביניהם ביוני 2018 בסינגפור, להשעות את התרגילים הצבאיים עם קוריאה הדרומית.

לשיגורי הטילים החודש קדמו שני ניסויים שביצעה קוריאה הצפונית בחודש מאי בשיגור טילים בליסטיים לטווח קצר – לראשונה מאז נובמבר 2017. בוושינגטון ובסיאול העריכו כי מדובר בניסיון של פיונגיאנג להפעיל עליהן לחץ, וזאת בעקבות כישלון הפסגה בין טראמפ וקים בהאנוי בסוף פברואר.

כזכור, בחודש שעבר נפגשו טראמפ וקים בפעם השלישית, בפסגה קצרה ומפתיעה שהתקיימה באזור המפורז בין שתי הקוריאות (DMZ). בסיום הפסגה אמר טראמפ כי הצדדים הסכימו לחדש בתוך מספר שבועות את השיחות על תוכנית הגרעין הצפון-קוריאנית. בוושינגטון ניסו בימים האחרונים להמעיט בחשיבות הפרובוקציה של פיונגיאנג, כדי לא לפגוע בסיכויים לחדש את המשא ומתן. מזכיר המדינה מייק פומפאו טען כי מדובר בטקטיקת משא ומתן והביע את תקוותו כי השיחות יחודשו "בקרוב מאוד". טראמפ אמר מצדו כי מדובר בטילים "קטנים". אתמול ציין הנשיא האמריקני כי יש לו יחסים טובים עם קים. "נראה מה יהיה. אני לא יכול לומר לכם מה יהיה", אמר לכתבים בבית הלבן.

תגיות:טילים בליסטייםקוריאה הצפונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה