חדשות בארץ

"הגיבוי לרון קובי – אות קלון לבג"ץ"

החלטת בג"ץ שלא לאפשר לשר הפנים אריה דרעי לערוך בשלב זה שימוע לראש העיר טבריה, רון קובי, גררה תגובות נזעמות במפלגות החרדיות ובקרב פרשנים ואנשי תקשורת חרדיים: "שלילת סמכותו של שר הפנים הנבחר מוכיחה כי יש דיקטטורים בירושלים"

רון קובי בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)רון קובי בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הדיון שנערך (היום) בבג"ץ בעתירה שהגיש ראש העיר טבריה, רון קובי, נגד כוונתו של שר הפנים אריה דרעי לערוך לו שימוע לקראת הדחתו מתפקידו, והחלטתם של השופטים לדחות את עריכת השימוע עד ה- 3 באוקטובר, גררה תגובות זועמות רבות של ביקורת.

חבר הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) הגיב בחריפות: "החלטת בג"ץ להעניק חסינות לראש עיריית טבריה בזכות מסע הסתה מטורף נגד החרדים מלמדת על איבת שופטי בג"ץ, המעודדים שטנה נגד היהדות החרדית. שלילת סמכותו של שר הפנים הנבחר מוכיחה כי יש דיקטטורים בירושלים".

חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי (ש"ס) התבטא אף הוא בחריפות נגד החלטת בג"ץ: "לצערי, הוכח שוב כי בישראל 2019 אין כל משמעות להליכתם של אזרחי ישראל לקלפי. ישנם שופטים על פיהם יישק כל דבר, ובמיוחד אם אפשר על הדרך לדרוס את נבחרי הציבור אשר נבחרו כחוק".

"מיותר לציין", הוסיף מלכיאלי, "כי שופטי בג"ץ רמסו בדרכם כל החלטה מקצועית כמתחייב בחוק, ובניגוד לכל היגיון. יובהר עוד, כי העובדה שבתפקיד שר הפנים מכהן אריה דרעי אינה בהכרח זו שגרמה לשופטי בג"ץ להתחמק מהנהלים הקבועים בחוק במקרים כגון אלו".

חבר הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה) אמר, כי למרבה הצער "בית המשפט נותן סעד לאדם שאינו מתאים לתפקיד ראש העיר, פועל כנגד התושבים ואין לו את אמון רוב חברי המועצה, שנבחרו באופן דמוקרטי על ידי הציבור, וזאת רק בגלל שהוא מנופף בדגל האנטי-דתי. בית המשפט, עם חוסר אמון הציבור בו, מראה שוב כי מספיק לשופטים השימוש בדגל האנטי-דתי בכדי להכשיר אדם שאינו ראוי לתפקידו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב אשר, הגיב: "בדיחה עצובה לראות את בג"ץ מאתרג ראש עיר כושל, שעסק בגידופים ומרדף אחרי ילדים ברחוב ללא שום עשייה למען תושבי עירו. לחשוב שאם זה היה ראש עיר חרדי השופטים היו מגלגלים אותו מכל המדרגות ומדיחים אותו לאלתר. לראות ולא להאמין".

כזכור, שלושת שופטי ההרכב בבג"ץ – הנשיאה אסתר חיות, המשנה חנן מלצר ומני מזוז – קיבלו את בקשתו של קובי לדחות את עריכת השימוע בעניינו עד לאחר הבחירות. הם הציעו למדינה כי שר הפנים ימנה ועדה ציבורית בראשות קובי, שתנהל את ענייניה של טבריה במקום מועצת העיר שפוזרה לפני כשבועיים. במקביל, השימוע לקובי יידחה עד ה- 3 באוקטובר, על מנת לתת לו הזדמנות נוספת להעביר את התקציב העירוני. המשך הדיון נדחה ל- 5 באוגוסט, כדי לאפשר לדרעי לשקול את עמדתו. שופטי בג"ץ הבהירו, עם זאת, לאן הרוח נושבת כשאמרו כי אם ההצעה תידחה – הם ייתנו בדיון הבא את פסק דינם הסופי בסוגיה.

 

"בג"ץ עבר כל גבול"

ביקורת חריפה על בג"ץ נמתחה גם על ידי פרשנים ואנשי תקשורת חרדיים ברשתות החברתיות. חלקם התייחסו לטענה שהעלו השופטים בדיון, לפיה דרעי מצוי בניגוד עניינים, בשל היריבות הפוליטית עם קובי, ולכן אין לאפשר לו בסיטואציה הנוכחית לערוך את השימוע ולקבל את ההחלטה בעניינו. חיות אף טענה כי לדרעי היו אמירות "בעייתיות", כלשונה, ביחס לקובי. כבר במהלך הדיון תהו רבים למה התכוונה חיות, וזאת לאור העובדה שדרעי הקפיד לאורך החודשים האחרונים שלא לתקוף את קובי באופן אישי – למעט אמירה זכורה אחת, לפני הבחירות הקודמות, בה כינה אותו "הטרול של טבריה".

"היריבות בין דרעי לקובי היא חד-צדדית לחלוטין", כתב אריה ארליך, סגן עורך "משפחה". "חרף ההסתה והמלים הקשות של קובי, מעולם לא שמעתי את דרעי משיב לו כאיוולתו. דרעי נהג בקובי לפנים משורת הדין, ואף העניק לו ארכה מעבר למתחייב. התקדים שבו ראש רשות אומר 'יש לי יריבות עם השר' ומצליח למלט עצמו מההליך החוקי – פתח לתוהו ובוהו".

ארליך הוסיף כי "מעבר להתערבות הבוטה והלא סבירה בהליך חוקי תקין, שבו ראש עיר שכשל בהעברת תקציב מסיים את תפקידו – הגיבוי הציבורי ששופטי העליון מעניקים לרון קובי, בריון רשת שמגדף בוולגריות, מפלג ומסית ומוציא שם רע לנבחרי ציבור באשר הם – הוא אות קלון לבית המשפט ושלב נוסף באקטיביזם שיפוטי שהגיע הזמן לבטל".

"תתארו לכם שנתניהו יבקש לפסול את אביחי מנדלבליט ושי ניצן מעריכת השימוע בתחילת אוקטובר בטענה שהוא, נתניהו, תקף אותם בתקשורת – הרי יזרקו אותו מכל המדרגות", כתב איציק סודרי, לשעבר דובר ש"ס. "זה מה שקרה היום. קובי הגיש בעתירה התכתבויות סמסים, שבהן הוא מקלל את ראשי משרד הפנים, וטען כי לכן יש ניגוד עניינים – ובית המשפט קיבל".

"בג"ץ עבר כל גבול", כתב בצלאל קאהן, איש רדיו קול חי. "ממליץ לשופטים לכתוב בפסק הדין שהם ממנים את האישיות הדגולה רון קובי לחבר כנסת ולשר הפנים בלי בחירות. או שאולי יכתירו אותו כבר לשופט עליון. פשוט לא יאומן".

תגיות:בג"ץאריה דרעירון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה