חדשות בארץ

"נאום הטרולים" של דרעי: "בג"ץ היה צריך לפסול את לפיד"

בנאום בכנס בחירות של ש"ס בטבריה, תקף שר הפנים אריה דרעי את ראש העיר רון קובי ואת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר כי הם "טרולים"

  • י"א אדר ב' התשע"ט
דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)דרעי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) הגיע הערב (שני) לכנס בחירות של מפלגתו בעיר טבריה. בדבריו בכנס, תקף דרעי בחריפות את ראש העיר טבריה, רון קובי, ואת יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד.

דרעי התייחס בדבריו להחלטת בג"ץ אמש לפסול את ריצתו לכנסת של יו"ר עוצמה יהודית, מיכאל בן ארי, בנימוק כי הוא התבטא באופן גזעני ומסית. "כולנו שמענו אתמול על החלטת בג"ץ", פנה דרעי לקהל, "אני רוצה להקריא לכם כמה ציטטות, אתם תגידו לי מה דעתכם עליהן: 'הם מנציחים תרבות של עוני, 'הגיע הזמן להפסיק לפרנס אתכם', 'צאו לנו מהבית', 'הם מקבלים כסף מתחת לשולחן, 'שודדי הקופה הציבורית', 'גמרנו להיות פראיירים שלכם'".

"זה חלק מהאמירות", ציין דרעי, "לא מיכאל בן ארי אמר אותן על הערבים. יאיר לפיד אמר זאת בהכללה גדולה על כל הציבור החרדי. במדינה מתוקנת, אם בג"ץ פסל את בן ארי על אמירות של הכללה כלפי ציבור – הייתי מצפה שבית המשפט יפסול את יאיר לפיד מלרוץ לכנסת על אמירות של הכללה כלפי ציבור חרדי".

בהמשך קישר שר הפנים בין לפיד לרון קובי, שמאז נבחר בנובמבר 2018 לראש העיר טבריה הצליח לקומם את תושביה הדתיים של העיר ואת כל מי שהשבת יקרה ללבו – לא רק בהתבטאויות בוטות נגד התושבים החרדים ונגד הרבנים, אלא גם ביוזמות הכרוכות בחילול שבת המוני. דרעי אמר כי למד השבוע על המושג "טרול": "לא ידעתי מה זה, הלכתי ובדקתי בויקיפדיה. טרול זה כינוי לאדם המפיק הנאה מפעולות שלהוב ברשת, כגון פרסום תגובות סרק, פיצוץ דיונים ענייניים והשחתת תוכן".

"לצערי הרב, בישראל קיימים לא מעט טרולים. בטבריה, למשל, יש לכם את הדוגמה הכי מובהקת. בטח שמעתם עליו. במקום להתעסק בעניינים החשובים באמת של העיר ושל הציבור, הוא מתעסק כל היום בהטרלות, בהפצת סרטוני הסתה, שנאה וליבוי של ריב ומדון".

"אבל חוץ מהטרול של טבריה", הוסיף דרעי, "יש את הטרול של המדינה והוא מסוכן יותר. יאיר לפיד, שעשה קריירה מהסתה בתקשורת ומכתיבת פוסטים בפייסבוק, מבקש היום להיות ראש ממשלה בישראל. הוא לא בנה ולא נטע, ומאז כניסתו לזירה הציבורית הוא רק הורס ומחריב. פגע בעניים, בחלשים, בקשישים, במשפחות ברוכות הילדים, קיצץ באכזריות בתקציבים החברתיים וניסה לפגוע בכל מה שקשור ליהדות ולמסורת".

דרעי ציין כי הזמין את לפיד לבוא לעימות מולו – "אפילו הצעתי לו שיבחר את המקום ואת המנחה" – אבל יו"ר יש עתיד לא בא: "הוא מפחד, כי הוא יודע שאנחנו לא ניתן לו להוליך שולל את הציבור ולהרוס את המדינה היהודית ואת הערבות ההדדית כלפי החלשים".

בהתייחסו לסוגיית התמיכה בראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שירכיב את הממשלה הבאה, חזר דרעי על הקו אותו מובילה ש"ס במערכת הבחירות: "אנחנו תומכים בנתניהו לראשות הממשלה ונמליץ רק עליו לנשיא המדינה, אבל עדיין קיימת סכנה גדולה מאוד שהטרול של המדינה יאיר לפיד יעמוד בראש מפלגה של 30 מנדטים ויכפה על נתניהו רוטציה או ממשלת אחדות. רק ש"ס חזקה תוכל לנטרל את לפיד ולהקים ממשלה ימנית המחויבת לשמור על הזהות היהודית של המדינה ועל החלשים והעניים".

תגיות:יאיר לפידאריה דרעיבחירות 2019רון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה