חדשות בארץ

בג"ץ נגד דרעי: לא מתקבל על הדעת לערוך כעת שימוע לרון קובי

בדיון בעתירה שהגיש ראש העיר טבריה, רון קובי, התייצבו שופטי בג"ץ לצדו וטענו כי בתנאים הנוכחיים אין לאפשר לשר הפנים אריה דרעי לערוך לו שימוע לקראת הדחה אפשרית מתפקידו. דרעי ביקש ארכה של שבוע לשקול את הצעתם להקים ועדה ציבורית לניהול העיר ולדחות את השימוע ל- 3 באוקטובר

קובי בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)קובי בבית המשפט העליון, היום (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ העניק היום (שני) חנינה זמנית לראש העיר טבריה, רון קובי. בדיון שנערך בעתירה שהגיש קובי נגד זימונו לשימוע במשרד הפנים שנועד לדון בהדחתו מתפקידו, קיבלו השופטים את טענתו, לפיה שר הפנים אריה דרעי מצוי בניגוד עניינים, בשל היריבות הפוליטית ביניהם, ולכן אין לאפשר לו בסיטואציה הנוכחית לערוך את השימוע ולקבל את ההחלטה בעניינו של קובי.

במהלך הדיון מתחו שלושת שופטי ההרכב – הנשיאה אסתר חיות, המשנה חנן מלצר ומני מזוז – ביקורת על דרעי, וטענו כי היו לו בעבר אמירות "בעייתיות" ו"מיותרות", כלשונם, כנגד קובי. מזוז אמר כי יש "טענות קשות לניגוד עניינים", וכי "לא מתקבל על הדעת שייערך שימוע בשלב הזה".

קובי, שייצג את עצמו בבית המשפט, תקף – כהרגלו, יש לציין – את שר הפנים. הוא הוסיף וטען כי לא ניתן לערוך שימוע בזמן ממשלת מעבר, מאחר וייתכן שלאחר הבחירות דרעי לא ימשיך בתפקידו כשר הפנים. השופטים הציעו להעביר את השימוע לידי שר אחר, אך קובי דחה את הצעתם ודרש לדחות את השימוע עד לאחר הבחירות.

לאחר שמיעת טענותיהם של קובי ושל נציגת המדינה, הציעו השופטים למדינה כי שר הפנים ימנה ועדה ציבורית בראשות קובי, שתנהל את ענייניה של טבריה במקום מועצת העיר שפוזרה לפני כשבועיים. במקביל, השימוע לקובי יידחה עד ה- 3 באוקטובר, על מנת לתת לו הזדמנות נוספת להעביר את התקציב העירוני. לאחר הפסקה בדיון, מסרה נציגת המדינה כי דרעי ביקש ארכה של מספר ימים כדי לשקול את עמדתו. בית המשפט נענה לבקשה. הוא דחה את המשך הדיון ל- 5 באוגוסט, והבהיר כי אם הצעתו תידחה על ידי שר הפנים – הוא ייתן בדיון הבא את פסק דינו בסוגיה.

כזכור, לפני כשבועיים נכשל קובי בניסיונו החמישי והאחרון להעביר את תקציב העיריה לשנת 2019. תשעה חברי מועצה הצביעו נגד הצעת התקציב, שזכתה לשישה תומכים בלבד. על פי חוק, קובי היה אמור להעביר את התקציב עד סוף החודש שעבר, אך גם ארכה נוספת של שבועיים שקיבל מדרעי לא הועילה לו. התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של טבריה ויוזמותיו לעידוד חילול השבת בעיר, מאז נבחר לתפקידו בנובמבר שעבר, מנעו ממנו את האפשרות לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – לא אפשרו לו להעביר את התקציב. החלטתם של חברי המועצה שלא לאשר את התקציב הביאה, למעשה, לפיזורה של המועצה ולסיום תפקידם. ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל הפנים, מרדכי כהן, אמורה לערוך לקובי שימוע, בו תיבחן מידת אחריותו לכישלון בהעברת התקציב. החוק מקנה לשר הפנים את הסמכות להורות על סיום כהונתו של ראש הרשות, בכפוף להמלצתה של הוועדה בתום השימוע.

תגיות:בג"ץאריה דרעירון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה