חדשות בארץ

יורם שפטל – פרקליט המדינה הבא?

צמוד להודעת שר המשפטים על הדחתה של מנכ"לית משרד המשפטים מתפקידה, נפגש אוחנה עם שדרן הרדיו השנוי-במחלוקת ודן אתו, כך לפי דיווח בדה מרקר, לגבי "מינוי פרקליט המדינה הבא". אוחנה: "שקר וכזב, רמיזות מופרכות"

שפטל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)שפטל (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

על רקע הבחירות שייערכו בקרוב על זהות פרקליט המדינה הבא, שר המשפטים אמיר אוחנה נפגש עם עורך הדין ושדרן הרדיו יורם שפטל – כך דווח היום בדה מרקר. לפי גורם משפטי המעורה בפרטים, בפגישה, שנערכה בשבוע שעבר בלשכתו של שפטל בתל אביב, דנו השניים "במינוי פרקליט המדינה הבא".

לפי המקור, מי שאחראית לקיום הפגישה היא עו"ד טל מליק, פרקליטה במשרדו של שפטל, שהתראיינה בעבר לתקשורת תחת הגדרתה שלה "בתו המאומצת של שפטל". בעוד מליק סירבה להתייחס לדיווח, שפטל ואוחנה לא הכחישו את דבר קיומה של הפגישה, אם כי דוברו של אוחנה מסר כי "כל הרמיזות המופרכות שלפיהן השר בוחן בשלב זה מועמדים לתפקיד פרקליט המדינה - הן שקר וכזב. אין להן שום אחיזה במציאות. אין בכוונתו להתייחס מעבר לכך".

הדיווח מגיע על רקע העובדה כי בדצמבר הקרוב יסיים פרקליט המדינה שי ניצן את תפקידו. בשל הערכה כי הליך המינוי יתעכב לנוכח הבחירות, צפוי כי התפקיד יאויש רק בתחילת 2020.

צמוד לפגישתו עם שפטל, הודיע שר המשפטים על הדחתה של מנכ"לית משרדו, אמי פלמור. פלמור הינה אחת מששת חברי ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, עובדה שגררה את הטענות כי הדחתה היא חלק מהמאמצים להשפיע על זהות פרקליט המדינה הבא. מי שצפוי למלא את  מקומה של פלמור הוא עו"ד אופיר כהן, חברו ללימודים של אוחנה בעת לימודיו במכללה למנהל.

שפטל (70) הוא פרקליט ותיק, נודע בשל היותו הסנגור היחידי בהיסטוריה של מדינת ישראל שייצג, ואף הביא לזיכויו, של פושע מלחמה שהיה מעורב בשואת יהודי אירופה – ג'ון איוואן דמיאניוק, שהובא למשפט בישראל בשנות ה-80. דמיאניוק הורשע ונידון למוות בבית המשפט המחוזי בירושלים, וזאת בשל היותו "איוואן האיום" ממחנה ההשמדה טרבלינקה – חייל אוקראיני שנפל בשבי הנאצים והפך לחלק ממנגנון ההשמדה המחריד של יהודים. בהמשך זיכה אותו בית המשפט העליון בטענה כי אין לדעת האם מדובר באותו איוואן, וב-2011 הוא הורשע בידי בית משפט גרמני באשמת סיוע לרצח של כ-29 אלף יהודים, בעת ששירת במחנה סוביבור. דמיאניוק הגיש ערעור על ההחלטה, אך ב-2012, עוד בטרם נידון הערעור, הוא מת.

במהלך השנים ייצג אנשי פשע מאורגן כדוגמת האחים יצחק ומאיר אברג'יל, ואיש העסקים גרגורי לרנר, שנאשם בפרשות הונאה גדולות בישראל וברוסיה. ב-2017, ייצג את אלאור אזריה, החייל שהורשע בהריגה ונידון לעונש מאסר לאחר שירה למוות במחבל פצוע.

בשנים האחרונות משמש שפטל כשדרן רדיו שנוי-במחלוקת, וידוע בשל אמירותיו הבוטות כנגד אנשי שמאל.

מטעמו של שפטל נמסר כי הם לא מתייחסים לתוכן הפגישה.

תגיות:אמיר אוחנהיורם שפטלפרקליט המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה