חדשות בארץ

בעקבות הכישלון: רון קובי יזומן לשימוע במשרד הפנים – לקראת הדחה

חברי מועצת עיריית טבריה דחו בפעם החמישית את הצעת התקציב שהוגשה על ידי ראש העיר רון קובי. עם תום הארכה שהעניק לו שר הפנים אריה דרעי להעביר את התקציב, קובי יזומן לשימוע שיקבע האם יודח מתפקידו. חבר הכנסת יעקב ליצמן: "טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה"

קובי במועצת העיר טבריה, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)קובי במועצת העיר טבריה, אתמול (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

ראש העיר טבריה, רון קובי, נכשל אמש (ראשון) בניסיונו החמישי והאחרון להעביר את תקציב העיריה לשנת 2019. בהצבעה שנערכה לפני חצות, בתום ישיבה סוערת, הצביעו 9 חברי מועצה נגד הצעת התקציב, שזכתה ל- 6 קולות תומכים בלבד. בעקבות כישלונו של קובי, הוא יזומן לשימוע בפני ועדה מיוחדת בראשות מנכ"ל משרד הפנים, שתבחן האם להדיחו מתפקידו ולמנות במקומו ראש מועצה מטעם המשרד.

על פי החוק קובי היה אמור להעביר את התקציב עד סוף החודש שעבר, אולם שר הפנים אריה דרעי העניק לרשויות המקומיות שלא הצליחו להעביר תקציב – ביניהן טבריה – ארכה של שבועיים נוספים, שפגו הלילה. לאור התנהלותו מאז נבחר לתפקידו בנובמבר שעבר, סיכוייו של קובי לשנות את המצב היו קלושים. התבטאויותיו נגד תושביה החרדים של טבריה ויוזמותיו לעידוד חילול השבת בעיר מנעו ממנו את האפשרות לכונן קואליציה עירונית, והנציגים החרדיים והדתיים – יחד עם יוסי בן דוד, ראש העיר הקודם – לא אפשרו לו להעביר את התקציב.

החלטתם של חברי מועצת עיריית טבריה שלא לאשר את התקציב הביאה, למעשה, לפיזורה של המועצה ולסיום תפקידם. בסמכותו של שר הפנים להורות גם על סיום כהונתו של ראש הרשות, בכפוף להמלצתו של מנכ"ל המשרד. השימוע אותו יערוך המנכ"ל, מרדכי כהן, לקובי יבחן את מידת אחריותו לכישלון בהעברת התקציב. כהן שיגר הבוקר מכתב לחברי מועצת העיר, בו הזמין אותם להשמיע את טענותיהם בפניו בישיבה שתיערך ב- 28 ביולי בלשכתו. קובי מצדו כבר הבהיר, כי גם אם משרד הפנים יחליט על הדחתו, הוא אינו מתכוון ללכת הביתה אלא יבקש את התערבותו של בית המשפט.

בחודש שעבר החליט קובי לרכב על הגל האנטי-חרדי, אותו מוביל בתקופה האחרונה אביגדור ליברמן, והודיע על הקמת מפלגת "הימין החילוני" בראשותו ועל כוונתו להתמודד לכנסת ה- 22. בראיון לחדשות 13 טען קובי ל'זכויות יוצרים' על המאבק נגד החרדים והאשים את ישראל ביתנו בגניבת הקונספט: "ליברמן העתיק את כל מה שהוא עושה עכשיו ממה שאנחנו עשינו בחצי שנה האחרונה". לדבריו, המלחמה ב"כפייה החרדית", כהגדרתו, החלה בטבריה: "הם ראו את הטרנד הזה ונמשכו אליו". ליברמן מצדו אמר כי "ראש עיריית טבריה הוא ליצן". בראיון לאתר החדשות בשפה הרוסית Newsru אמר ליברמן כי קובי נכשל בתפקידו כראש עיר וכי המפלגה שהקים היא "מפלגת ליצנים שכל מטרתה לקחת קולות מישראל ביתנו".

 

ליצמן: "ככה ייעשה לאיש שהרים ידו על השבת"

יו"ר יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיב על הדרמה הלילית במועצת העיר טבריה: "טבריה אמרה הלילה לא להסתה ולשנאה. ככה ייעשה לאיש אשר הרים ידו על יום שבת קודש ונגד היהדות. אני מברך את חברי האופוזיציה בטבריה שגילו אחריות ציבורית לעתיד העיר טבריה ולתושביה, התאחדו ופעלו יחד לסיום כהונתו של רון קובי, שפעל בבוטות ובהסתה נגד כל הקדוש והיקר ולא הצליח לנהל את טבריה ולו יום אחד".

ליצמן הוסיף כי "העיר טבריה היא תמרור אזהרה לאומי. יראו ויידעו גם ראשי עירייה אחרים, ראשי מפלגות אחרות ומועמדים למחצה לראשות ממשלה: מי שמרים יד נגד שבת קודש, נגד היהדות והמסורת – סופו להיכשל. דרך השנאה, ליבוי ההסתה ושימוש ציני במלחמות דת מהווה מתכון לכישלון פוליטי. אנו קוראים לראשי העיר בישראל ולראשי המפלגות השונות לקראת הבחירות, להוביל שיח של אחדות, הידברות ועשייה. הציבור החרדי הוא בעל ברית נאמן וראוי לכל מי שהאחדות בעם חשובה לו, בשמירה על הסטטוס קוו ומסורת ישראל, תוך מניעה מהסתה כלפי האוכלוסיות השונות ובעד שיתוף פעולה לטובת כלל אזרחי ישראל".

תגיות:טבריהרון קובי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה