חדשות בעולם

בריטניה: לא נסכים לעסקת חליפין של מכליות הנפט עם איראן

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראאב, אמר כי לארצו הייתה זכות לעצור את המכלית האיראנית מול גיברלטר: "מדובר על שמירת החוק הבינלאומי, ואנחנו נתעקש על כך". משמרות המהפכה פרסמו הבוקר הקלטה מרשת הקשר של ההשתלטות על מכלית הנפט הבריטית ב- 19 ביולי. אחד מאנשי המשמרות נשמע כשהוא מזהיר ספינת קרב בריטית, שליוותה את המכלית, שלא להתערב: "אל תסכנו את עצמכם"

שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראאב (צילום: שאטרסטוק)שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראאב (צילום: שאטרסטוק)
אא

שר החוץ החדש של בריטניה, דומיניק ראב, אמר היום (שני) כי ארצו לא תיענה לדרישת המשטר האיראני לשחרר את מכלית הנפט "גרייס 1", שנתפסה בתחילת החודש מול חוף גיברלטר, בתמורה לשחרורה של מכלית הנפט הבריטית שנעצרה על ידי משמרות המהפכה האיראניים במצרי הורמוז.

בראיון לערוץ 4 של רדיו BBC, אמר ראב כי לא מדובר ב"מידה כנגד מידה", היות ולבריטניה הייתה זכות חוקית לעצור את המכלית האיראנית. "לא מדובר כאן על סוג של עסקת חליפין. מדובר על שמירת החוק הבינלאומי, ואנחנו נתעקש על כך". בראיון נוסף שהעניק ל"סקיי ניוז", אמר הבכיר הבריטי כי "אם האיראנים רוצים לצאת מהחושך ולהתקבל כחברים אחראיים בקהילה הבינלאומית, עליהם לציית למערכת החוקים שלה. אתם לא יכולים לעצור כלי שיט זרים שלא כדין".

כזכור, כוח קומנדו ימי השתלט על "גרייס 1", שניסתה להעביר נפט מאיראן לסוריה – פעולה המהווה הפרה של הסנקציות שהטיל האיחוד האירופי על המשטר הסורי. בטהראן הגיבו על המעצר בזעם, הגדירו אותו כ"פיראטיות ימית", ואיימו בתגובה. ב- 19 ביולי השתלטו כוחות של משמרות המהפכה האיראניים על המכלית הבריטית "סטנה אימפרו", בעת שעברה במצרי הורמוז. שבוע קודם לכן, ניסו סירות חמושות של המשמרות להשתלט על מכלית הנפט הבריטית "בריטיש הריטג'". ספינת הקרב "מונטרוז" של הצי הבריטי, שליוותה את המכלית, הרחיקה את האיראנים ומנעה את ההשתלטות.

משרד ההגנה של בריטניה מסר אתמול כי ספינת הקרב "דנקן" הגיעה למפרץ הפרסי, על מנת לסייע ל"מונטרוז" באבטחתן של מכליות הנפט הבריטיות. ב"סקיי ניוז" דווח כי בריטניה מתכוונת לשלוח השבוע מספר מצומצם של אנשי צבא נוספים לבחריין, וזאת כדי לתגבר את ההגנה הימית על תנועת הספנות במפרץ.

בתוך כך, משמרות המהפכה פרסמו הבוקר הקלטה מרשת הקשר של הכוחות הימיים שלהם, שתיעדה את ההשתלטות על ה"סטנה אימפרו". מהתיעוד עולה כי המשמרות הזהירו את ספינת הקרב של הצי הבריטי, שליוותה את המכלית, שלא לפעול נגד פעולת ההשתלטות.

"אתם נדרשים שלא להתערב במתרחש", נשמע איש משמרות המהפכה בהקלטה כשהוא פונה לספינת הקרב הבריטית. מהצד הבריטי ענו: "זאת ספינת הקרב הבריטי F236. אני נמצא בסמוך למצרים בינלאומיים, עם ספינת סוחר בסמוך אליי, שמבצעת העברת סחורה". מהצד האיראני השיבו: "אל תסכנו את עצמכם".

תגיות:איראןבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה