חדשות בארץ

מתקני כושר, עיתונים וכתבי עת: כך חוגגים המחבלים בבתי הכלא בישראל

תנאי הכליאה המקוממים של האסירים הביטחוניים בישראל כוללים כ- 120 מתקני כושר, הפזורים בכל בתי הסוהר בהם הם כלואים. בנוסף, כל אסיר זכאי למנוי יומי לעיתון ולמנוי אחד לכתב עת

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

לרשותם של המחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל עומדים כ- 120 מתקני כושר, הכוללים מתקני חתירה, מקבילים, ספת בטן ואופני כושר. כך עולה מתשובת שירות בתי הסוהר, שניתנה בעקבות פניית האגף המשפטי של תנועת "אם תרצו".

מפירוט התשובה עולים הנתונים הבאים: בכלא גלבוע ישנם 9 מתקני חתירה ו- 8 מתקני מקבילים; בכלא מגידו 9 מתקני אופניים, 9 מתקני חתירה ומתקן אחד של מקבילים; בכלא נפחא מתקן מקבילים אחד וספת בטן אחת.

בכלא עופר ישנם 10 מתקני חתירה ו- 10 מתקני מקבילים; בכלא קציעות יש 21 מתקני מקבילים ו-21 ספות בטן; ובכלא רמון ישנם 10 מתקני מקבילים ו- 10 ספות בטן.

בתשובה לשאלה לגבי מספר העיתונים וכתבי העת אותם מקבלים המחבלים בבתי הכלא, מסר שב"ס כי כל אסיר ביטחוני זכאי למנוי יומי לעיתון ולמנוי אחד לכתב עת. אסיר באגף הפרדה/שמור ראשי זכאי לעיתון אחד ו- 2 כתבי עת. ככל הנראה, המנויים ממומנים מקופת המדינה.

זאת ועוד: שב"ס הודה לראשונה כי אינו עוקב אחרי התכנים של הספרים אותם קוראים האסירים הביטחוניים בספריית האגף הביטחוני.

שב"ס, שהתבקש על ידי "אם תרצו" למסור מידע מפורט על הביקורים של נציגי קונסוליות ושגרירים של ממשלות זרות אצל האסירים הביטחוניים, ענה שאין בידו המידע. לאור פערי מידע אלו, הנחו בשב"ס לשנות את נהלי הביקורים, ומעתה ואילך ביקוריהם של הדיפלומטים הזרים המבקרים אסירים ביטחוניים יירשמו ויתועדו.

התנאים המשופרים להם זוכים המחבלים אינם דבר חדש. לפני חודשיים נחשף כי שב"ס מספק להם פעמיים בשנה תוספת עוף מיוחדת לרגל החגים המוסלמים. המחבלים – חלקם עם דם על הידיים – נהנים מגיוון רב לזמנם הפנוי: לא רק מתקני כושר, אלא גם שולחנות פינג פונג, שש בש ודמקה, ומכשירי טלוויזיה רב-ערוציים המוצבים בכל תא. בנוסף, האסירים הביטחוניים יכולים לרכוש מגוון רחב של פינוקים בקנטינות בתי הסוהר, במימונה של הרשות הפלסטינית, המעניקה לכל אסיר 400 שקלים מדי חודש.

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", אמר בתגובה לנתונים: "מביש לראות את התנאים המופלגים להם זוכים המחבלים בבתי הכלא במימון הציבור הישראלי. דפדוף בשלל עיתוני היום, שמירה על כושר גופני במתקני כושר וביקור של דיפלומטים בכירים הם תנאים של בתי מלון. טוב עשה שב"ס שהחליט על נהלים חדשים בעקבות הבקשה שלנו, אולם מוטב שהדברים לא היו מגיעים למצב זה. הגיע הזמן שהממשלה תאשר את המלצות ועדות השר ארדן להפסקת החגיגות בבתי הכלא על ידי המחבלים.  תנועת 'אם תרצו' לא תשקוט ולא תנוח עד שהחגיגות בבתי הכלא של אותם רוצחים שפלים תיפסקנה לחלוטין".

תגיות:שב"סמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה