חדשות בארץ

מכשירי כושר, קרמים ובונבוניירות: כך מתפנקים המחבלים בבתי הכלא בישראל

נתונים חדשים על החגיגות של האסירים הביטחוניים בבתי הסוהר בארץ: ארוחות חג, תרבות פנאי עשירה, עשרות אלפי ביקורים בשנה וקנטינות עם אלפי מוצרים מפנקים במימון הרשות הפלסטינית

אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)אסירים ביטחוניים בישראל, תמונת ארכיון (צילום: משה שי, פלאש 90)
אא

התנאים המשופרים להם זוכים המחבלים הכלואים בבתי הסוהר בישראל אינם דבר חדש, אך הבוקר (חמישי) התפרסמו נתונים חדשים ומקוממים בנושא.

הפרטים הנוספים התפרסמו על ידי שירות בתי הסוהר בעקבות בעקבות פניית ארגון "אם תרצו". מהנתונים עולה כי שב"ס מספק למחבלים פעמיים בשנה תוספת עוף מיוחדת לרגל החגים המוסלמים. עלות כל מנת עוף לאסיר נאמדת בכ- 47 שקלים. העלות הכוללת של ארוחות החג לאסירים הפלסטיניים בשנת 2018 הסתכמה בלמעלה מ- 540 אלף שקלים. משנת 2008 הוציא שב"ס על ארוחות החג של המחבלים סכום של למעלה מ- 6.5 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי המחבלים – חלקם עם דם על הידיים – נהנים מגיוון רב לזמנם הפנוי. בנוסף למשחקי שש בש ודמקה, יש להם מכשירי כושר, שולחן פינג פונג, ומכשיר טלוויזיה רב-ערוצי מוצב בכל תא בעלות של 480 שקלים. כמו כן, שב"ס מציין כי הם מקבלים גישה כמעט חופשית לעיתונות המודפסת בישראל.

זאת ועוד: המחבלים זוכים לעשרות אלפי ביקורים בשנה, שכוללים לא רק את בני משפחותיהם. בשנת 2016, לדוגמה, ביקרו אצלם 22 חברי כנסת מהמפלגות הערביות. בשנת 2018 היו בבתי הכלא 5,573 אסירים, והסך הכללי של הביקורים אצלם עמד על 41 אלף ביקורים. בממוצע, כל אסיר מקבל ביקור אחת לחודש וחצי. לדברי "אם תרצו", עובדה זו אינה תואמת את התקנות שקבע שב"ס בעצמו, לפיהן המחבלים זכאים לביקור אחת לחודשיים.

בקשת חופש המידע הוגשה על ידי  עורך הדין יעקב כהן מהאגף המשפטי של "אם תרצו" כבר ביוני 2018, אך התגובה לבקשה התעכבה ונדחתה חודשים ארוכים. בשב”ס טענו, בין היתר, כי ישנה מורכבות באיסוף הנתונים. אנשי הארגון פנו לבית המשפט, ובעקבות התערבות זו הסכימו בשב"ס להעביר את הנתונים.

בתגובה לנתונים אמר יו"ר "אם תרצו", מתן פלג, כי מדובר באוזלת יד הזויה, כהגדרתו, של שירות בתי הסוהר: "לא ראוי שמחבלים שרצחו ישראלים רבים יזכו לתנאי מחיה של בתי מלון על חשבון משלם המיסים ודמם של הנרצחים". פלג הוסיף כי עדויות שהגיעו אל האגף המשפטי של ארגונו מלמדות כי תמונת המצב חמורה בהרבה. "אנו קוראים לראש הממשלה לקדם את מסקנות ועדת השר ארדן עם כינון הממשלה החדשה, ובכך להפסיק את חגיגות המחבלים בבתי הכלא", הוסיף.

לפני מספר ימים חשף ארגון "לביא", הפועל למען מינהל תקין בישראל, מגוון רב של פינוקים אותם יכולים האסירים הביטחוניים לרכוש בקנטינות בתי הסוהר. המימון לחגיגת הקנטינות מגיע מהרשות הפלסטינית, המעניקה מדי חודש 400 שקלים לכל אסיר לצורך זה. ברשימה של אלפי המוצרים, שנמסרה על ידי שב"ס בעקבות בקשת חופש מידע שהוגשה על ידי הארגון, ניתן למצוא, בין היתר: בונבוניירות ושוקולדים, מגוון נרחב של בשרים ונקניקים, מיצים וחטיפים, עוגות, ופלים ועוגיות, פסק זמן, מקופלת וכיף כיף, גרעינים ונישנושים, תה טיבטי, שעונים ונעלי ספורט ממותגים, קרמים ואפטר שייבים.

מארגון לביא נמסר: "רק בישראל מחבלים נתעבים שרצחו יהודים זוכים לתנאי חמישה כוכבים, בשום מקום אחר בעולם לא מאפשרים לטרוריסטים מורשעים לחגוג כך. אנו קוראים לנבחרי הציבור להתערב ולעצור באופן מיידי את חגיגות השחיתות בשב"ס".

תגיות:שב"סמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה