חדשות בארץ

סופי: התובעת של נתניהו תוכל להתקדם לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה

לאחר שהורה על הקמת צוות שייבחן את טענותיהם של הפרקליטים האנונימיים שטענו כי קידומה של בן-ארי בעת הזו הוא ניסיון של פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, להותיר דריסת רגל, היום ביטל נציב שירות המדינה את הקפאת המכרז למשנה לפרקליט המדינה שעליו התמודדה הפרקליטה הבכירה. נציב שירות המדינה נגד מנכ"לית משרד המשפטים: "מפתיע מאוד כיצד בתגובתך את מאזכרת מספר פעמים את בן ארי ויצרת הקשר פוליטי שאינו קיים"

הרשקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרשקוביץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הודיע היום (חמישי) כי ביטל את הקפאת המכרז לתפקיד משנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים. ההודעה מגיעה חודש לאחר שהחליט להקפיא את התפקיד, זאת בשל הביקורת שהופנתה כנגד ליאת בן-ארי, המועמדת המובילה לתפקיד, עליה נטען כי קידומה נגוע בהקשר פוליטי פסול מפני שבן ארי מנהלת את התיקים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ארגון הפרקליטים, שעתר נגד ההחלטה להקפיא את המכרז, בירך על ההחלטה ומסר כי הוא "מברך על ההחלטה הצודקת והנכונה של נציב שירות המדינה להמשך המכרז, גם אם לשיטתנו לא היה מקום להורות על הקפאתו מלכתחילה בשל מכתב אנונימי". במקביל, ועדת האיתור בראשות פרקליט המדינה שי ניצן תתכנס שוב במהלך הימים הקרובים, וצפוי כי בן-ארי תזכה בתפקיד.

מינויה של בן ארי הוקפא לפני חודש בדיוק בעקבות מכתב אנונימי, שעליו היו חתומים "פרקליטים מודאגים", בו נטען כי "שי ניצן רוצה שליאת בן ארי תישאר במערכת כי היא והוא מחזיקים יחד מול היועץ (המשפטי לממשלה - א"פ) את הקו התקיף נגד ראש הממשלה". בעקבות כך, לפני כשבועיים הורה הרשקוביץ על הקמת צוות שיבחן את טענת הפרקליטים, ובמכתב תשובה ששיגר היום למנכ"לית משרד המשפטים היוצאת, אמי פלמור, הוטחו בה דברי ביקורת קשים: "במכתבי נשאלו שאלות ברורות להשלמה. מפתיע מאוד כיצד בתגובתך את מאזכרת מספר פעמים את בן ארי. אני מוחה על עצם העלאת הנושא במכתבך, העלאה שיצרה הקשר פוליטי שאינו קיים. טוב היה לו נושא זה לא היה בא לעולם".

עוד כתב: "לעניין אי איוש המשרה מאז אפריל, ציינת בתגובתך שקיימתם דיונים פנימיים במשך תקופה ארוכה. ביקשתי לקבל פרוטוקולים, אך לא התקבל שום תיעוד. תמוה בעיני כיצד משרה מרכזית וחשובה לא אוישה במשך תקופה כל כך ארוכה וגם לא נעשו ניסיונות לאיישה". בכך, הרשקוביץ התייחס לטענה כי לא ראוי שפרקליט מדינה, המסיים בדצמבר את תפקידו, יבחר את המשנה של מחליפו, זאת בעיקר לנוכח העובדה כי כהונה של משנה לפרקליט המדינה אורכה שמונה שנים.

נציב שירות המדינה הוסיף למתוח ביקורת חריפה על עיתוי פרסום המשרה – בזמן שבין הדחתה של איילת שקד ממשרד המשפטים לכניסתו של השר החדש אמיר אוחנה: "תגובתכם לא הניחה את דעתי לגבי הדחיפות בפרסום המכרז באותו העיתוי".

תגיות:דניאל הרשקוביץאמי פלמורליאת בן ארישי ניצן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה