חדשות בארץ

דיכטר על התנצלות ברק בפני ערביי ישראל: "התרפסות מבישה"

חבר הכנסת אבי דיכטר, שכיהן כראש השב"כ בזמן אירועי אוקטובר 2000, מחה בתוקף על התנצלותו של יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בפני ערביי ישראל: "למען השם אהוד, ממי ולמה הלכת להתנצל? התנצל בפני הלוחמים על שהתנצלת בפני הפורעים הערבים"

דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, אבי דיכטר (ליכוד), תקף היום (רביעי) בחריפות את יו"ר ישראל דמוקרטית, אהוד ברק, בעקבות התנצלותו אתמול בפני ערביי ישראל ובפני בני משפחותיהם של האזרחים הערבים שנהרגו במהלך אירועי אוקטובר 2000.

התנצלותו של ברק באה בתגובה למאמר שפרסם חבר הכנסת עיסאווי פריג' (מרצ) בעיתון "הארץ", בו קרא לראש הממשלה לשעבר לבקש "סליחה אמיתית", כלשונו, על אירועי אוקטובר. ברק, המעוניין ליצור חיבור פוליטי בגוש השמאל, שיכלול את מרצ והעבודה, אמר בראיון לכאן רשת ב' כי "פריג' כתב דברים חשובים וכואבים. נכון, אני באמת נושא באחריות לכל מה שהתרחש, לרע או לטוב, בתקופת כהונתי כראש ממשלה, ובתוך זה גם אירועי אוקטובר 2000. אני מביע עוד פעם צער והתנצלות בפני המשפחות, שהכאב שלהן הוא בטח לאין סוף, בפני הפצועים ובפני החברה הערבית, וגם החברה הישראלית, שהרי פעלתי בשמה. אין מקום בשום מצב למפגינים שנהרגים מאש כוחות הביטחון והמשטרה של מדינת ישראל, של המדינה שלהם".

בפוסט שפרסם בפייסבוק, מחה דיכטר בתוקף על דבריו של ברק, ותיאר בהרחבה את האלימות הקשה של ערבים אזרחי ישראל במהלך ההפגנות ההמוניות באוקטובר 2000, שכללה חסימת כבישים, הצתות ופגיעה ביהודים. במהלך ההתפרעויות נהרג בכור ז'אן, נהג יהודי שנסע בכביש החוף, כתוצאה מאבנים שהושלכו לעבר מכוניתו ליד הכפר ג'סר א-זרקא. במהלך הפעילות המשטרתית לריסון המהומות, עשו השוטרים שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וגם באש חיה, ממנה נהרגו 13 מפגינים פלסטינים, 12 מהם אזרחי ישראל ואדם נוסף תושב עזה. 

"במקום להשתמש במילה המכובסת 'מיון' של האנשים ברכבים, שנעצרו בידי ההמון על כביש ואדי עארה, צריך לומר את האמת", כתב דיכטר, שכיהן באותה תקופה כראש השב"כ. "זו הייתה ממש 'סלקציה', שבה מרגע שזיהו את נוסעי הרכב כיהודים, הם היו בסכנת מוות. יעידו על כך אנשי תקשורת שהוצאו מתוך לוע הארי. אלמלא לוחמי המשטרה שסיכנו חייהם כדי לחלצם מהתופת האנושית, גורלם היה נחרץ, והם היו נשרפים חיים עם מכוניותיהם שהוצתו".

"לוחמיו של אהוד ברק – ניצב אליק רון, מפקד המחוז הצפוני של המשטרה, ובנצי סאו, לימים ממלא מקום מפכ"ל המשטרה, וגיבורים רבים נוספים – בלמו את ההמון המוסת וצמא הדם, שיצא למסע פרעות ביהודים וברכושם. מה עומד לנגד עיניו של אהוד ברק כשהוא מתנצל על הנחישות שגילו פקודיו, אשר בלמו בגופם ובנשקם אלפים רבים של פורעים שפגעו באזרחים יהודים ובאנשי כוחות הביטחון?"

"מי שלא ראה את האלפים שיצאו מסח'נין ומעראבה לעבר אזור התעשיה 'תראדיון', כשמטרתם הצתה וביזה של הרכוש, ולאחר מכן הסתערות על יישובי גוש משגב – לא מבין באמת מול מה, ובעיקר מול מי, עמדו לוחמי המשטרה", הוסיף דיכטר. "כראש שב"כ באותה אינתיפאדה, שהתנהלה גם בקרב ערבים ישראלים, כולל גלישת רבים מהם לטרור ופיגועי מתאבדים שהרגו מאות ופצעו אלפים מאיתנו, אני אומר לך אהוד ברק, ולך עיסאווי פריג', ולך אזרח ישראלי באשר הוא, יהודי או ערבי: לולא נחישותם וגבורתם של הלוחמים מהמשטרה, מהצבא, מהשב"כ ושל אזרחים אמיצים, היינו מוצאים עצמנו במציאות שבה היו נרצחים מאות, ואולי אלפי ישראלים, על הכבישים, במקומות עבודתם ובבתיהם".

"למען השם אהוד, ממי ולמה הלכת להתנצל? בשביל לקושש כמה קולות ממפלגה, שחברי כנסת שלה פעלו בשנה האחרונה להחלפת המנון התקווה בשירת האינטרנציונל, והצביעו נגד החוק לקיזוז משכורות מחבלים? בשביל הקולות שלהם התנערת מעשרות אלפי הלוחמים שבלמו את האינתיפאדה? עדיין לא מאוחר, יש לך הזדמנות להתנצל על ההתנצלות האומללה וההתרפסות המבישה".

"אהוד, עשית כל כך הרבה 'פליק פלאקים' בחייך הפוליטיים, אז אל תעצור דווקא כאן במעשה המבזה אותך ואותנו. תשלים את הפליק פלאק האחרון בקריירה הפוליטית והתנצל בפני הלוחמים על שהתנצלת בפני הפורעים הערבים", חתם דיכטר את דבריו.

תגיות:אהוד ברקאבי דיכטרבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה