חדשות בארץ

דרעי לשר התחבורה: "לפעול להפקעת קרטל מחירי הטיסות לאומן בראש השנה"

שר הפנים אריה דרעי פנה לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בבקשה לפעול להחלת הסכם שמיים פתוחים בין ישראל ואוקראינה, שימנע את האמרת מחירי הטיסות לאומן בתקופה שלפני ראש השנה

אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

להקדים רפואה למכה: מחיריהם המאמירים של הטיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה הנם תופעה ידועה מזה שנים, בה נתקל כל מי שטס להתפלל בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. שר הפנים אריה דרעי פנה אתמול (שני) במכתב לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' וביקשו לפעול נגד קרטל מחירי הטיסות לאומן בתקופה זו.

במכתבו כתב דרעי: "כידוע, אין הסכם של שמיים פתוחים בין אוקראינה לישראל, בשונה ממה שיש לישראל עם האיחוד האירופי. כתוצאה מכך, הדבר גורם לזינוק במחירי הטיסות, במיוחד בערב ראש השנה, תקופת השיא בה פוקדים עשרות אלפי חסידים את ציונו של רבי נחמן מברסלב בעיירה אומן".

דרעי הוסיף כי "התופעה מתעצמת מדי שנה, ומהווה נטל כלכלי משמעותי לאלפי משפחות ולפערים משמעותיים ליעדים אחרים באירופה. אבקש לפעול בשיתוף רשות שדות התעופה, ולפנות לצד האוקראיני בבקשה להחלת הסכם שמים פתוחים".

לפני כשבועיים יצא דרעי לביקור רשמי באוקראינה, במהלכו חתם עם מקבילו האוקראיני, ארסן אבקוב, על הסכם להסרת החסמים בכניסה למדינה, שהקשו על ישראלים שביקשו לבקר במדינה ולהתפלל באומן ובקברי צדיקים. בפגישה שקיים עם נשיאה החדש של אוקראינה, ולדימיר זלינסקי, התייחס דרעי למתרחש בעיר אומן. הוא ציין כי "מניין התפילה הגדול בעולם בראש השנה מתקיים באומן", וביקש מהנשיא להרחיב את התשתיות במקום כדי שניתן יהיה לקלוט את עשרות אלפי המתפללים המגיעים אליו. בהתאם להצעתו של זלינסקי, סוכם על הקמת קבוצה עבודה בראשות שרים משתי המדינות, שתכין תוכנית עבודה מסודרת לשדרוג התשתיות באומן. את הצוות הישראלי יוביל שר הפנים. נשיא אוקראינה אמר בסיכום הדברים כי הוא רוצה "להפוך את אומן לירושלים קטנה, גם בתשתיות ובפיתוח".

תגיות:אומןאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה