חדשות בארץ

מכעיס: חברות התעופה מתאמות את מחירי הטיסות לאומן – והמחירים בשמיים

כך עולה מדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה של הכנסת. הבשורה לטסים: צפויה הוזלה במחירים לקראת ראש השנה

(פלאש 90)(פלאש 90)
אא

האם נסעתם פעם לאומן לפני ראש השנה ולא הבנתם מדוע מחיר הטיסה כל כך יקר?

עכשיו הכל ברור. בדיון שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת איתן כבל (המחנה הציוני), עלה החשד לפיו חברות התעופה מנצלות את העובדה שעשרות אלפי אנשים טסים לפני ראש השנה לאומן, ומתאמות ביניהן את מחירי הטיסה בתקופת שיא זו. התוצאה הבלתי נמנעת: קפיצה במחירי הטיסות ליעד זה.

כבל שלח מכתב לממונה על ההגבלים העסקיים, מיכל הלפרין, בו העמיד אותה על חומרת התופעה: "פערי המחירים בטיסות בין חודש ספטמבר לשאר חודשי השנה מגיעים עד ל- 600%. בעוד שבימים רגילים כרטיס טיסה לאומן עולה כ- 300 דולר, בראש השנה מחיר הטיסה לא יורד מ- 1,000 דולר".

יו"ר ועדת הכלכלה הוסיף כי חברות התעופה מנצלות את הנהירה לאומן בתקופה שלפני ראש השנה, וכל זאת לצורך "הפקת רווח מופרז" על גבם של הנוסעים. הוא ציין כי "תיאומי מחירים בקרב חברות תעופה לקראת מועדים עמוסים במיוחד אינה תופעה חדשה, ונראה כי בעולם הרגולטורים כבר לא חוששים להתמודד איתה. רק לאחרונה פורסם כי הרגולטור הגרמני קנס את חברת התעופה 'לופטהנזה' בעקבות זינוק מחירים חריג בטיסות בחג המולד".

בעקבות הבדיקה שקיימה הלפרין בנושא, ייתכן וניתן להיות יותר אופטימיים: הסכם שהשיגה רשות התעופה האזרחית עם רשויות התעופה באוקראינה צפוי להוזיל את מחירי הטיסה לאומן לקראת ראש השנה הקרוב. הממונה על ההגבלים העסקיים מציינת, עם זאת, במכתב שכתבה לכבל, כי "ככל שהמצב התחרותי לא יביא לירידת מחירים בראש השנה הקרוב, תידרש הרשות פעם נוספת לנושא במטרה להבטיח שיפור במצב התחרותי, שיוביל למחירי טיסות נגישים והוגנים יותר לנוסעים לאומן".

תגיות:ראש השנהאומןטיסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה