חדשות בעולם

"למשך 7 ימים": חברת התעופה בריטיש איירווייז השעתה את טיסותיה לקהיר

חברת התעופה הבריטית הודיעה על השעיית טיסותיה לקהיר למשך 7 ימים, לדבריה כאמצעי זהירות ביטחוני. חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה על ביטול טיסותיה למשך יום אחד

אא

חברת התעופה בריטיש איירווייז הודיעה אתמול (שבת) כי היא משעה את טיסותיה מנמל התעופה הית'רו בלונדון לנמל התעופה הבינלאומי בקהיר למשך 7 ימים.

"אנחנו בוחנים בקביעות את סידורי הביטחון שלנו בכל שדות התעופה ברחבי העולם", נאמר בהודעה שנמסרה מטעם החברה. "השעינו את הטיסות לקהיר למשך 7 ימים כאמצעי זהירות, על מנת לאפשר הערכה נוספת".

"הבטיחות והביטחון של לקוחותינו ושל הצוותים שלנו נמצאים תמיד בראש סדר העדיפויות שלנו, ולעולם לא נפעיל מטוס אלא אם כן בטוח לעשות זאת", נכתב עוד בהודעה. עם זאת, החברה הבריטית לא מסרה פרטים נוספים על הנסיבות שהובילו אותה לנקוט בצעד החריג. "לעולם איננו דנים בענייני ביטחון", אמרה דוברת החברה.

מספר שעות לאחר הודעתה של בריטיש איירווייז, יצאה מחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודעה דומה, על ביטול טיסותיה המתוכננות מפרנקפורט ומינכן לקהיר. גם במקרה זה לא נמסרו פרטים מעבר לנימוק כי מדובר ב"סיבות ביטחוניות". טיסותיה של החברה הגרמנית למצרים יתחדשו כבר היום.

בעקבות ההודעה שנמסרה מבריטיש איירווייז, עדכן משרד החוץ הבריטי את אזהרת המסע שלו לתושבי הממלכה המאוחדת: "יש סיכון טרור מוגבר נגד התעופה. אמצעי ביטחון נוספים ננקטים בכל הנוגע לטיסות שיוצאות ממצרים לבריטניה". במשרד התעופה האזרחית של מצרים הדגישו, עם זאת, כי מבירור שעשו עם שגרירות בריטניה בקהיר עולה שההחלטה על השעיית השיחות לא ננקטה על ידי הממשלה הבריטית, אלא מדובר בצעד של בריטיש איירווייז.

כזכור, באוקטובר 2015 התרסק מטוס של חברת התעופה הרוסית מטרוג'ט, שהיה בדרכו משרם א-שייח' לסנט פטרסבורג, בפיגוע טרור שבוצע על ידי שלוחת דאע"ש בחצי האי סיני. 224 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו נהרגו. בעקבות התקרית הקשה הודיעה בריטניה על השעיית הטיסות האזרחיות לסיני – צעד שנשאר עד היום בתוקף. הממשלה הבריטית ממליצה לאזרחיה להימנע מטיסות שאינן נחוצות לשרם א-שייח', אם כי לא קיימת אזהרת מסע דומה לגבי הטיסות לקהיר. רוסיה מצדה הודיעה לאחר הפיגוע על השעיית הטיסות לכל שטחה של מצרים, וחידשה אותן רק בתחילת השנה שעברה.

תגיות:בריטניהמצריםבריטיש איירווייז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה