חדשות בארץ

שני מטוסי חמקן נוספים נחתו בישראל

מטוסי ה- F-35, שנחתו בארץ, יצטרפו למערך מטוסי ה"אדיר" שנכנס בדצמבר 2017 לשירות מבצעי. חיל האוויר של ישראל הוא החיל הראשון בעולם, מחוץ לארצות הברית, שמפעיל באופן מבצעי את מטוסי החמקן

מטוס ה"אדיר" F-35 (צילום: דובר צה"ל)מטוס ה"אדיר" F-35 (צילום: דובר צה"ל)
אא

שני מטוסי "אדיר" מדגם F-35 נחתו אתמול (ראשון) בבסיס חיל האוויר בנבטים. המטוסים יצטרפו למערך מטוסי ה"אדיר", שהוכרז כמבצעי בחיל האוויר בחודש דצמבר 2017, בתום תקופת הקליטה וההכשרה של המטוסים.

מדובר צה"ל נמסר, כי המשך ההצטיידות במטוס ה"אדיר" הינו "ביטוי נוסף לשיתוף הפעולה הצבאי ארוך השנים בין ישראל וארצות הברית, שממשיך להניב תוצאות מיטביות בתהליכי התעצמות והתייעלות". חיל האוויר הישראלי הוא החיל הראשון בעולם, מחוץ לארצות הברית, שמפעיל מבצעית את מטוסי החמקן.

"יכולותיה של טייסת ה'אדיר' מוסיפות נדבך נוסף ליכולות המבצעיות והאסטרטגיות הקיימות בחיל האוויר, אשר יבטיחו את שמירת עליונותו בכלל משימות חיל האוויר, ובראשן הגנת שמי מדינת ישראל וביטחונה", נאמר עוד בהודעת דובר צה"ל.

מטוס ה"אדיר" F-35 (צילום: דובר צה"ל)

בסוף החודש שעבר השתתפו מטוסי ה"אדיר" של ישראל בתרגיל ה- Tri-Lightning – תרגיל אווירי בינלאומי ראשון מסוגו, שנערך בשמי הים התיכון. את התרגיל הוביל חיל האוויר האמריקני, ובנוסף לחיל האוויר הישראלי השתתף בו גם חיל האוויר הבריטי (RAF). התרגיל התקיים במהלך שבוע חיל האוויר, שציין 71 שנים להקמת החיל. במסגרת האימון האווירי תורגלו בהצלחה תרחישי התמודדות והגנה מול איומים משתנים במטוסי קרב מתקדמים, ביניהם מטוס ה-F-35.

ראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, הגיע בשבוע שעבר לסיור בטייסת מטוסי ה- F-35 בבסיס נבטים. הוא ניצל את הסיור כדי לשגר איום לעברה של איראן: "אני בסיור מרשים מאוד בבסיס חיל האוויר. אני רואה את כל מערכות הנשק שלנו והמטוסים שלנו, וכאן מאחוריי מטוס ה'אדיר', ה-F-35. איראן מאיימת לאחרונה בהשמדת ישראל. כדאי שהיא תזכור שהמטוסים האלה יכולים להגיע לכל מקום במזרח התיכון – גם לאיראן, ובוודאי גם לסוריה".

(קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

מטוס ה"אדיר" F-35 בתדלוק באוויר (קרדיט סרטון: דובר צה"ל)

תגיות:חיל האווירצה"לF-35

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה