חדשות בעולם

העסקה יצאה לדרך: משלוח ראשון של מערכת ההגנה הרוסית S-400 הגיע לטורקיה

למרות התנגדותה החריפה של ארצות הברית לעסקה שנחתמה בין רוסיה לטורקיה, חלקים ראשונים של מערכת ההגנה האווירית המתקדמת הגיעו לאנקרה

מערכת S-400 (קרדיט: שאטרסטוק)מערכת S-400 (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

משלוח ראשון של מערכת טילי הנ"מ הרוסית S-400 הגיע היום (שישי) מרוסיה לטורקיה. כך מסר היום (שישי) משרד ההגנה הטורקי. בהודעה נאמר כי חלקים ראשונים של סוללות ההגנה האווירית המתקדמות נחתו בבסיס חיל האוויר מורטד שליד אנקרה. הודעה נוספת, שפורסמה על ידי מנהלת התעשייה של משרד ההגנה הטורקי, מסרה כי חלקים נוספים של המערכת יגיעו לטורקיה בימים הקרובים. ברוסיה אישרו את הידיעה. מקור צבאי מסר לסוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס, כי מטוס צבאי רוסי יצא "בקרוב" לטורקיה ועליו המשלוח השני של ציוד: "המשלוח השלישי, שיכיל יותר מ- 120 טילים מונחים מסוגים שונים, יועבר בסוף הקיץ בדרך הים".

החוזה בין רוסיה לטורקיה לאספקת טילי ה- S-400 נחתם באפריל 2017. שוויה הכולל של העסקה מוערך בכ- 2.5 מיליארד דולר. מערכת ה- S-400, שנכנסה לשירות ב- 2007, היא מערכת ההגנה האווירית המתקדמת ביותר של רוסיה, ונחשבת לאחת המתקדמות בעולם. על פי המפרט של המערכת, היא מסוגלת להתמודד עם מטרות בטווחים של 100 עד 400 ק"מ ובגובה של עד 35 ק"מ, ולשגר במקביל טילים לעבר 80 מטרות. כזכור, הרוסים פרסו מערכות אלו בסוריה, בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי טורקיה בנובמבר 2015.

העסקה הרוסית-טורקית נתקלה בהתנגדותן החריפה של ארצות הברית וברית נאט"ו, בה טורקיה חברה. הממשל האמריקני איים כי במידה והעסקה תצא לפועל, יוטלו סנקציות על טורקיה, והיא תוצא מתוכנית מטוסי החמקן F-35, שהיא שותפה בייצורם. ארצות הברית טוענת כי המערכת הרוסית אינה תואמת את המערכות של נאט"ו, וכי היא עלולה לסכן את מטוסי החמקן האמריקניים שנרכשו על ידי טורקיה. בתחילת אפריל הודיע הפנטגון על השהיית אספקת הציוד הדרוש לקליטתם של מטוסי החמקן בטורקיה. על פי דיווחים בארצות הברית, בחודש שעבר הופסקה הכשרתם של הטייסים הטורקיים, המתאמנים באריזונה על מטוסי ה- F-35.

למרות הלחץ האמריקני, בכירי הממשל הטורקי – ובראשם הנשיא, רג'פ טאיפ ארדואן – הבהירו בשנתיים האחרונות כי אנקרה אינה מתכוונת לסגת מהחוזה עליו חתמה עם מוסקבה. בהתבטאות אחרונה שלו בסוגיה, במהלך ועידת ה- G-20 שנערכה לפני שבועיים באוסקה שביפן, אמר ארדואן כי "אין שום עיכוב בכל הנוגע לעסקה, אנחנו מתמקדים בתהליך ההעברה".

תגיות:רוסיהטורקיהS-400

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה