חדשות בעולם

איראן מאיימת: נעלה את רמת העשרת האורניום ל- 20%

לאחר שאתמול הודיעה איראן כי תעלה את רמת העשרת האורניום מעבר ל- 3.67%, אישר היום דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית כי הצעד נכנס לתוקף. הוא איים כי בשלב הבא תשקול איראן להגדיל את רמת העשרת האורניום ל- 20%, ואף מעבר לכך. הוא הוסיף כי נשקלת גם האופציה להגדיל את מספר הצנטריפוגות ולהכניס לשימוש צנטריפוגות מתקדמות יותר

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

דובר הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמאלבנדי, אישר היום (שני) כי ארצו העלתה את רמת העשרת האורניום מעבר לרמה של 3.67%, וזאת בניגוד להסכם הגרעין עליו היא חתומה. הוא הוסיף כי בשלב הבא של הפחתת מחויבויותיה להסכם, איראן תוכל לנקוט במספר אפשרויות פעולה, וציין כי אחת מהן היא העשרת אורניום עד לרמה של 20%.

"כל שלב של הפחתת המחויבויות מוגדר לתקופה של חודשיים", אמר קמאלבנדי. "חיכינו חודשיים, ואתמול התחלנו בשלב השני. הצעד נעשה לאחר שחיכינו בסבלנות במשך שנה שהצד השני ימלא את מחויבויותיו. אך הם לא נקטו בשום צעד, כך שבהתאם להוראות הנשיא והמועצה העליונה לביטחון לאומי – חצינו את מגבלת ה- 3.67%".

הבכיר האיראני ציין כי הרמה הנוכחית של העשרת האורניום מספקת את צרכיה של איראן. עם זאת, הוא הדגיש כי אם תרצה בכך – טהראן תוכל לייצר בקלות דלק המועשר ברמה של 20%. הוא הוסיף כי המועצה העליונה לביטחון לאומי דנה גם באפשרות לחצות את רמת ההעשרה אל מעבר ל- 20%, וכי אחת האופציות הנוספות שנשקלו היא להגדיל את מספר הצנטריפוגות בהן נעשה שימוש, ולהשתמש בצנטריפוגות מתקדמות מסוג IR-2 ו- IR-2M. אם איראן תנקוט בצעדים אלו, מדובר יהיה בהפרה חמורה ומהותית של הסכם הגרעין, שתקצר באופן משמעותי את זמן הפריצה של משטר האייתוללות לייצור פצצת גרעין.

כזכור, במסיבת עיתונאים שנערכה אתמול בטהראן, הודיע סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, על הגדלת רמת העשרת האורניום מעבר ל- 3.67%. הוא הוסיף כי בכל 60 יום איראן תנקוט בצעדים נוספים להפחתת המחויבויות שלה להסכם הגרעין. אראקצ'י הבהיר כי יימשכו המגעים בין איראן ומדינות אירופה, על אף שהללו לא עמדו בהתחייבויותיהן כלפיה. "דלתות הדיפלומטיה עדיין פתוחות, אך דרושות יוזמות חדשות", אמר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב אמש על ההודעה האיראנית באיום משלו. "לאיראן כדאי להיזהר", אמר טראמפ לכתבים בוושינגטון, "בגלל שמעשירים אורניום מסיבה אחת בלבד, ואני לא אגיד לכם מהי. אבל זה לא טוב. כדאי להם להיזהר". הוא הוסיף כי "איראן עושה הרבה דברים רעים" וכי "לעולם לא יהיה לה נשק גרעיני".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיב אף הוא על ההצהרה שיצאה מטהראן, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההרחבה האחרונה של תוכנית הגרעין תוביל את איראן לבידוד נוסף ולעוד סנקציות". פומפאו הדגיש כי יש למנוע מאיראן כל אפשרות להעשיר אורניום, והוסיף: "המשטר האיראני, חמוש עם נשק גרעיני, יהווה סכנה עוד יותר גדולה לעולם".

(עודכן: 13:55)

תגיות:איראןהסכם הגרעין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה