חדשות בארץ

רחפן חדר מהרצועה לשטח ישראל – והופל

כוחות צה"ל זיהו את הרחפן ועקבו אחריו. עם הגעתו לאזור הקיבוץ זיקים, הוא יורט על ידם. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן נשלח לבדיקה

תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)
אא

כוחות צה"ל זיהו הבוקר (שני) רחפן שחדר לישראל משטח צפון רצועת עזה. הרחפן, שהיה במעקב הכוח עוד בזמן ששהה ברצועה, הגיע לאזור הקיבוץ זיקים, שם יורט על ידי החיילים. בשל החשד כי מדובר ברחפן הנושא עמו חומר נפץ, הוזנק למקום חבלן. מדובר צה"ל נמסר כי הרחפן נשלח לבדיקה.

המתיחות לאורך גדר המערכת בין ישראל והרצועה נמשכת כל העת. בסוף השבוע התפרעו כמה אלפי פלסטינים במספר מוקדים על הגדר, יידו אבנים ובקבוקי תבערה והשליכו מטענים לעבר כוחות צה"ל והגדר. החיילים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. ממשרד הבריאות בעזה נמסר על 40 פצועים. בנוסף, עצרו חיילי צה"ל שני חשודים שחצו את הגדר בגזרת דרום הרצועה. על אחד החשודים נתפס סכין. השניים הועברו לחקירה.

ביום רביעי האחרון הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לביקור באוגדת עזה, וקיים במקום דיון קבינט בראשותו. בסיום הדיון אמר נתניהו: "המדיניות שלנו ברורה – אנחנו רוצים להשיב את הרגיעה, אבל במקביל אנחנו נערכים למבצע צבאי רחב, אם כזה יידרש. אלה ההנחיות שלי לצבא".

במהלך ביקורו באזור, נפגש נתניהו עם ראשי רשויות מהדרום. אלא שלפגישה זו נלוו צלילים צורמים, בשל העובדה שרוב ראשי הרשויות בעוטף עזה החרימו את הפגישה. ראש מועצת אשכול, גדי ירקוני, וראש מועצת שער הנגב, אופיר ליבשטיין, מסרו לאחר מכן: "הופתענו לגלות שלפגישה עם ראש הממשלה הוזמנו 20 ראשי רשויות מהדרום, ולא הייתה לראש הממשלה כל כוונה לקיים פגישה ייעודית בנושא עוטף עזה, כמצופה וכמתבקש בימים אלה ועל פי בקשתנו. אנו סבורים שהאתגרים, הצרכים והמציאות בעוטף עזה שונים בתכלית משאר הרשויות. יש לנו חשש עמוק למידת המודעות וההבנה של הממשלה למה שקורה כיום ביישובי עוטף עזה. לא נשלים ולא ניקח בזה חלק. לכן החלטנו שלא להשתתף בפגישה, ואנו קוראים לראש הממשלה לקיים שיח ישיר עם ראשי הרשויות של עוטף עזה".

נתניהו מצדו הביע צער על היעדרותם של ראשי הרשויות בעוטף: "אני מצטער שכמה מראשי הרשויות, שתמיד אומרים שלא מקשיבים להם, הלכו דווקא כשבאנו להקשיב להם, אבל אנחנו נעשה את מה שדרוש עבור כולם".

תגיות:רצועת עזהרחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה