חדשות בעולם

טראמפ במסר לאיראן: "כדאי להם להיזהר"

בתגובה להודעת איראן כי תגדיל את רמת העשרת האורניום מעבר למותר בהסכם הגרעין, אמר נשיא ארצות הברית כי "כדאי לה להיזהר". מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר כי הצעד האיראני יגביר את בידודה של טהראן ויעמיק את הסנקציות נגדה

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הגיב אמש (ראשון) על הודעת איראן לפיה היא תגדיל את רמת העשרת האורניום מעבר לרמה של 3.67% האחוזים המותרת לה על פי הסכם הגרעין.

"לאיראן כדאי להיזהר", אמר טראמפ לכתבים בוושינגטון, "בגלל שמעשירים אורניום מסיבה אחת בלבד, ואני לא אגיד לכם מהי. אבל זה לא טוב. כדאי להם להיזהר".

הנשיא האמריקני הוסיף כי "איראן עושה הרבה דברים רעים" וכי "לעולם לא יהיה לה נשק גרעיני".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הגיב אף הוא על ההצהרה שיצאה מטהראן, כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "ההרחבה האחרונה של תוכנית הגרעין תוביל את איראן לבידוד נוסף ולעוד סנקציות". פומפאו הדגיש כי יש למנוע מאיראן כל אפשרות להעשיר אורניום, והוסיף: "המשטר האיראני, חמוש עם נשק גרעיני, יהווה סכנה עוד יותר גדולה לעולם".

איראן הודיעה אתמול באופן רשמי על הגדלה מיידית של רמת העשרת האורניום מעבר ל- 3.67%, וזאת בתום 60 ימי האולטימטום שהקציבה למדינות אירופה החתומות על הסכם הגרעין לעמוד בהתחייבותן ולמנוע את פגיעת הסנקציות האמריקניות בכלכלתה. ההודעה נמסרה במסיבת עיתונאים שכינסו בטהראן סגן שר החוץ האיראני, עבאס אראקצ'י, דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמאלבנדי, ודובר ממשלת איראן, עלי רבאי. הדובר הממשלתי אמר כי רמת ההעשרה החדשה תיקבע בהתאם לצרכיה של איראן. קמאלבנדי ציין כי בשלב זה איראן תעשיר אורניום לרמה הדרושה לצורכי הפעלת הכור בבושהר, כלומר 5%. אראקצ'י הוסיף כי בכל 60 יום איראן תנקוט בצעדים נוספים להפחתת המחויבויות שלה להסכם הגרעין.

בתגובה להודעה האיראנית, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי מדובר ב"צעד מאוד מסוכן". בהודעה שמסר בפתח ישיבת הממשלה, אמר נתניהו: "קראתי היום בבוקר מאמר ב'וושינגטון פוסט' שמסביר שזה שאיראן עולה בהעשרה מעבר לגבול המותר – זה לא נורא, כי זה צעד קטן. טעות. ההעשרה הזו נועדה רק לדבר אחד – להכין נשק גרעיני להעשרת אורניום". נתניהו הוסיף ופנה בקריאה למדינות אירופה החתומות על ההסכם לעמוד בהבטחתן ולהטיל סנקציות על איראן.

תגיות:איראןהסכם הגרעיןדונלד טראמפמייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה