חדשות בארץ

ארדן למשפחת טקה: "הכאב שלכם הוא הכאב של כולנו"

השר לביטחון פנים הגיע לנחם את בני משפחתו של סלומון טקה, הצעיר האתיופי שנהרג מירי של קצין משטרה. הוא אמר להורים האבלים: "מיליוני אזרחים כואבים את כאבכם. מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי, ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון". מוקדם יותר קרא ארדן לערוך בדיקה ממשלתית בנוגע לתפקודה של המחלקה לחקירת שוטרים

ארדן בהערכת המצב המשטרתית, שלשום (צילום: דוברות המשטרה)ארדן בהערכת המצב המשטרתית, שלשום (צילום: דוברות המשטרה)
אא

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיע היום (חמישי) לניחום אבלים בבית משפחתו של הצעיר האתיופי סלומון טקה ז"ל, שנהרג בתחילת השבוע מירי של קצין משטרה. עם ארדן הגיעו מפקד מחוז חוף, ניצב פרץ עמר, וניצב ג'מאל חכרוש.

"באתי בשם ממשלת ישראל ובשמי להביע תנחומים", אמר ארדן להוריו של סלומון. "אני יודע שמיליוני אזרחים במדינה כואבים את כאבכם. מה שקרה עם סלומון הוא עצוב וטרגי, ואני מקווה שזה יהיה המקרה האחרון. במשך שעות ארוכות חשבתי על האירוע העצוב הזה ועל סלומון ז"ל. אין מילים שיכולות לנחם אתכם, אבל תדעו שהכאב שלכם הוא הכאב של כולנו. אנחנו עם אחד ומשפחה אחת". השר הודה להוריו של טקה, שקראו לציבור יוצאי אתיופיה שלא לנקוט באלימות פיזית נגד בני אדם ורכוש.

מוקדם יותר היום אמר ארדן, כי הביקורת שנשמעת בציבור בכלל, ובקרב בני העדה האתיופית בפרט, נגד המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) מחייבת לערוך בדיקה ממשלתית לגבי יעילותו של הגוף, הכפוף למשרד המשפטים. בראיון לקרן מרציאנו ואודי סגל בגלי צה"ל, אמר ארדן כי בוועדת השרים שהתכנסה אתמול הוא העלה את הצורך לבדוק את האפשרות לשינוי המודל של מח"ש: "יש חוסר אמון טוטלי בחקירות של מח"ש. בני העדה האתיופית הם לא היחידים שחשים כך. כנראה שחלק מהחקירות של מח"ש לא אפקטיביות או לא מגיעות לעומק. זה מחייב בדיקה של הממשלה לגבי האפקטיביות של מח"ש והאמון בה".

ארדן ציין כי אינו בטוח שלמח"ש יש מספיק כוח אדם לבדוק את כל הטענות. לדבריו, "צריך לוודא שאין ניגודי עניינים. שנים רבות האנשים במח"ש היו אנשי משטרה שעברו למח"ש ולפעמים יכלו גם לחזור למשטרה בלי הגבלה. זה פגע מאוד באמון של הגורמים שהגישו את התלונות בנוגע לאיכות החקירות. מח"ש היא חלק מהפרקליטות, שבדרך כלל לא אוהבת לבדוק את עצמה וקשה לה לקבל ביקורת, והיא צריכה לעשות בדק בית".

בשעות הבוקר הגיע היו"ר החדש של מפלגת העבודה, עמיר פרץ, לנחם את משפחת טקה. הוא קרא להקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתבדוק את יחסן של הרשויות בישראל ליוצאי אתיופיה. "נעשה הכל כדי שסלומון יהיה הקורבן האחרון", הוסיף פרץ. "זו העת למנהיגות לאומית חברתית. המרקם החברתי שלנו קורס, וזה הזמן לקחת אחריות. המפגינים הם אחים הסובלים מתחושת אפליה וקיפוח במדינת ישראל, וזה מצב בלתי נסבל אותו נשנה".

תגיות:גלעד ארדןיוצאי אתיופיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה