חדשות בארץ

ליברמן: המכינות הדתיות – מיליציות; הרב פרץ: שחרר אותנו, עבר זמנך

יו"ר ישראל ביתנו תקף את הציונות הדתית, שלדבריו "קבוצה קטנה, חרד"לית, קנאית" השתלטה עליה, ואמר כי המכינות הקדם-צבאיות הפכו ל"פלנגות". יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ: "ליברמן מלבה אש ומעמיק את הקיטוב"

ליברמן (צילום: פלאש 90)ליברמן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, המשיך הבוקר (שלישי) בקמפיין התעמולה האנטי-דתי והאנטי-חרדי האגרסיבי, שהוא מנהל בשבועות האחרונים. ליברמן, שהשתתף בכנס הרצליה הנערך במרכז הבינתחומי, ייחד את דבריו למתקפה נגד הציונות הדתית ונגד המכינות הקדם-צבאיות הדתיות.

"מה שקורה עם הציונות הדתית זו טרגדיה יוונית", פתח ליברמן במתקפתו. "אני הייתי מאוד מיודד גם עם זבולון המר ז"ל וגם עם הרב יצחק לוי. עשיתי איתם לא מעט הסכמים. בין המפד"ל ההיסטורית ובין הבית היהודי או האיחוד הלאומי, בין זבולון המר לסמוטריץ', אין שום דבר משותף. זו פשוט השתלטות של קבוצה קטנה, חרד"לית, קנאית – קבוצה שבמידה רבה מבטאת את הצביעות בפוליטיקה הישראלית – על הציונות הדתית כולה. אני מקווה שבסופו של דבר זה ייגמר. אני רוצה לראות מפד"ל היסטורית ולא חרד"ל".

בהמשך דבריו תקף ליברמן את המכינות הקדם-צבאיות הדתיות ואמר כי "הסיפור שלהן היום מתפתח לכיוון של מיליציות דתיות פרטיות, למין פלנגות. בשיחות שלי עם תלמידים במכינות אלו, שאלתי אותם: אם תקבל פקודה מהמפקד הצבאי, והרב שלך יגיד בדיוק ההיפך – מה תעשה? נדהמתי שלרובם לקח 30 עד 40 שניות לחשוב. החלק הגדול אמרו שימלאו אחרי הפקודה הצבאית, אבל חלק אמרו במפורש: אני הולך עם ההנחיה של הרב, לא אפר אותה".

"כשאני מסתכל על הדבר המדהים הזה, בו יש חיילים שהכפיפות שלהם היא לא למפקד הצבאי הישיר אלא לסמכות רוחנית, לרב – זה דבר מסוכן, זה לא יכול להיות. במיוחד כשאתה מסתכל מי הרבנים", הוסיף יו"ר ישראל ביתנו. הוא תקף באופן ספציפי את רבני מכינת "בני דוד" בעלי ואמר כי התבטאויותיהם מלמדות על "פשיטת רגל – גם של הציונות הדתית וגם של ממשלת ישראל". ליברמן הבהיר כי בממשלה הבאה ידרוש לנתק בין משרד החינוך והמכינות הקדם-צבאיות: "חייבים לנתק אותן ממשרד החינוך, שהפך חרד"לי לחלוטין, במיוחד לנוכח העובדה שהרב פרץ, שעמד בראש מכינה, מגיע לשם".

 

"ליברמן מלבה אש ומעמיק את הקיטוב"

דבריו של ליברמן עוררו סערה ברשתות החברתיות, וגררו תגובות קשות במערכת הפוליטית. יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לא היה מפעל חינוכי שתרם לצבא ולמדינה כמו המכינות הקדם-צבאיות. כמי שהקים את אחת מספינות הדגל בעצמונה, וגידל אלפי נערים לתרומה והתנדבות עבור המדינה, אני אומר לליברמן: שחרר אותנו, עבר זמנך". הרב פרץ הוסיף כי מדובר ב"פרפורי הגסיסה" של הקריירה של ליברמן: "בזמן שהחברה זקוקה לאחדות וריפוי הקרעים, אתה רק מלבה אש ומעמיק את הקיטוב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחשבון הטוויטר שלו על דבריו של ליברמן: "הציונות הדתית היא מלח הארץ, ויש לה תרומה אדירה לצה"ל ולמדינת ישראל. על בוגרי המכינות הדתיות והציונות הדתית נמנים רועי קליין ז"ל, אוריאל ואלירז פרץ ז"ל, דרור וינברג ז"ל ולוחמים ומפקדים רבים שמסרו את חייהם למען ביטחון ישראל. מי שמשתלח בגיבורי ישראל רק כדי לקושש כמה קולות צריך להתבייש".

חבר הכנסת ניר ברקת (ליכוד) אמר כי "ליברמן בחר בשיסוי מול המגזר החרדי, וכעת מול המגזר הממלכתי-דתי. כך לא נוהגים. הדרך חייבת להיות של חיבורים ואחדות בעם, וזאת למרות השונות המאפיינת את עם ישראל על כל גווניו ודעותיו". חבר הכנסת משה יעלון (כחול לבן) הגיב אף הוא על הדברים: "שמעתי את דברי ליברמן על המכינות הקדם-צבאיות. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות מאחדת, ולא כזו שמבססת את כוחה על שיח של שנאה כנגד ערבים, חרדים או ציונים-דתיים".

כזכור, אתמול חולל ליברמן סערה כשהפיץ ברשתות החברתיות סרטון תעמולה אנטי-דתי ואנטי-חרדי, בו נראה ראש הממשלה נתניהו בלבוש חרדי, כשמאחוריו בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר, יעקב ליצמן ושר הפנים אריה דרעי. בסרטון, שנועד להציג את נתניהו כמי שמובל על ידי המפלגות הדתיות והחרדיות, הופיע הכיתוב "נתניהו ימין חזק? נתניהו ימין מתחזק!" – שיבוש מכוון של סיסמת הבחירות בה השתמש הליכוד בבחירות הקודמות.

מדרעי נמסרה התגובה הבאה לסרטון של ליברמן: "איווט, במשך עשרות שנים שיתפת פעולה באופן מלא עם המפלגות החרדיות – בכל התחומים ובהתלהבות גדולה, מלפני הקלעים ומאחוריהם. אני גם בטוח שתשתף איתן פעולה בעתיד. ההתקפות שלך נגדנו בסרטוני הסתה לא אמינות, ובעיקר לא ראויות".

גולשים רבים ברשתות החברתיות הגיבו בזעם על הפרסום של ליברמן ואמרו כי מדובר בסרטון אנטישמי. בין המגנים היה יאיר (יאיא) פינק, שהודיע שלשום על עזיבתו את מפלגת העבודה והצטרפותו למפלגה החדשה של ברק. פינק חובש הכיפה, המחזיק בדעות ליברליות, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "הקמפיין החדש של ליברמן הוא דוחה עם סממנים אנטישמיים". פעיל השמאל אלדד יניב הצטרף לביקורת על ליברמן כשכתב כי הסרטון הוא "בדיוק כמו הכרזות של רבין עם כפייה".

(עודכן: 12:51)

תגיות:אביגדור ליברמןהרב רפי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה