פיתוח האישיות

לחיות את החיים כמו סוכן במדינה עוינת

לערכים שלכם יש כוח עצום לדחוף אתכם, ולעזור לכם לנצח כמעט כל אתגר

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הם נחתו בנמל תעופה של מדינה עוינת, בהפרשי זמן קצרים. הם הגיעו ממקומות שונים בעולם. אין סיכוי שיעלו עליהם. חמשתם היו סוכנים, שהמייחד אותם - זו הדבקות במטרה. היו שם הסוכן ת. כמו גם נ. וצ. כמובן, ב. והמפקד ה. בעצם, ת. נ. צ. ב. ה. (אל תצחקו, כל מחבל שהתמקדו בו, (לא) תהא נשמתו צרורה בצרור החיים...). הם נבחרו למשימה זו, היות שהיו חסרים פרטים רבים על המכשולים בדרך ליעד שלהם. שם, בתל אביב, ידעו שאפשר לסמוך עליהם. שגם אם יהיו מכשולים לא צפויים, הם יגיעו ליעד.

"אם לא תדעו בבירור לאן אתם צריכים להגיע, תגיעו להיכן שתפנו" – שום מקום בעל משמעות.

- כך החדיר בהם מפקדם הקודם, ז. ל. (איזה ראשי תיבות יש להם שם, במוסד...). זה היה הסוד שלהם. הם לא התחילו משימה לפני שידעו בבירור מהו היעד שלהם, מדוע הכי חשוב לחסלו, איך הוא נראה, איך מתנהג, הולך, מדבר, הכול. והכי חשוב, בכל מהלך המשימה, לא משנה איזה קושי יצוץ, היו לנגד עיניהם המטרה החשובה, והידיעה שבלי זכירת החשיבות לאורך כל הדרך, הם לא יגיעו לכלום. זה נתן להם כוח לצלוח את הקשיים, כי אין כל סיכוי בעולם שיצליחו לחמוק מסכנות בלא הכרת הערך והחשיבות בביצוע המשימה. זה היה הכלי המרכזי שניצח להם  את הסיטואציות, לא הנשק.

עתה שימו לב. אם נסתכל על חיינו כסוכנים במשימה, בה יש מטרה, דרך להשגתה, וידיעה שיש ויהיו ללא ספק מכשולים וניסיונות לא צפויים. כאותם סוכנים, שלא היה להם מידע ברור על המכשולים בדרך, אך היה להם מידע ברור על המטרה וחשיבות ההצלחה, אנו הולכים להצליח.

ישנה נקודה שרבים מאתנו לא מודעים אליה: הכוח של כולנו לשאת כאב, מתוך דבקות בערכינו!

אם תדע לאן אתה הולך, תוכל לשאת את המכשולים שבדרך, ולהגיע אתם ליעד. מלא סיפוק, שמח, ומאושר!

לערכים שלכם יש כוח עצום לדחוף אתכם, ולעזור לכם לנצח כמעט כל אתגר!

אז מה עושים? בשלב ראשון, שאלו את עצמכם מה צועק לכם בבטן, שהייתם רוצים לחיות אותו בעולם. כדי לברר זאת, יעזור לפעמים אם תדמיינו את עצמכם דקה לפני הפטירה מהעולם, ואז תשאלו את עצמכם, איזה ערך, אם תדעו שחייתם על פיו, היה נותן לכם תחושת סיפוק והרגשה שעשיתם מה שנכון בחייכם. זה יכול להיות, תורה, משפחתיות, אהבה וכן הלאה.

בשלב הבא, התחילו לעשות פעולות קטנות שמראים שאתם חיים את הערך. למשל, אם הערך שלכם הוא משפחה בריאה ומאושרת, נסו פעם ביום, כשהילד פונה אליכם, אפילו אם אתם קצת לחוצים, להתייחס אליו באהבה, בגלל שזה חשוב לכם כל כך.

דבר נוסף וקל שהייתי ממליץ: תזכורות במהלך היום, שיזכירו לכם במילים בודדות, את החשיבות של חיים על פי הערכים שאתם שואפים אליהם. עצם התזכורות והמחשבה שוב ושוב, על החשיבות לחיות חיים ערכיים, יקדמו אתכם למטרה זו. נסו גם להתרגש מזה. אתם יכולים לשים תזכורות בטלפון, ארנק, מקרר, וכן הלאה. ממליץ להחליף מיקום וניסוח, כל שבועיים שלוש, כאשר אתם חשים שההרגל טשטש את ההתרגשות. 

המטרה היא, שלאחר תקופה, תחיו יותר את ערכיכם, תהיו ממוקדים יותר במה שיקדם אתכם לחיים מלאי תוכן, משמעות וסיפוק. ככל שתהיו שם יותר, ככל שתעזו להתקדם יותר, יחד עם הקשיים / חרדות / ניסיונות, כך יתגמדו הקשיים, ולעיתים חלקם ייעלמו!  

חגי צדוק עוסק בפסיכותרפיה ובייעוץ נישואין. ליצירת קשר עם מחלקת "נפשי בשאלתי":073-33-33-331, או anat@htv.co.il  

תגיות:חייםפיתוח האישיותזמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה