חדשות בארץ

נעצר בשל השתתפותו בוועידה בבחריין: "הם שקרנים והם יכולים להרוג אותי"

שורת מעצרי אנשי עסקים פלסטינים שהשתתפו בוועידה בבחריין – בניגוד לעמדה הפלסטינית שהחרימה את הוועידה – עוררו סערה בקרב הממשל האמריקני, והובילו לשחרורו של איש עסקים אחד, זאת בזמן שדיווחים מצביעים על מעצרים נוספים

הפגנות ברמאללה נגד הוועידה בבחריין (צילום: פלאש 90)הפגנות ברמאללה נגד הוועידה בבחריין (צילום: פלאש 90)
אא

ימים לאחר שהרשות הפלסטינית עצרה שורה של אנשי עסקים פלסטינים שהשתתפו בוועידה בבחריין בשבוע שעבר, אשרף גאנם, איש העסקים מחברון שהצליח להימלט ממעצר, שיחזר היום (שני) את ניסיון מעצרו, ותקף בחריפות את הנהגת הרשות. "זו חבורה של טרוריסטים צמאי דם", אמר בריאיון לכאן ב'.

"הם באו בשישי", תיאר גאנם את המעצר וסיפר שקצין פלסטיני יצר אתו קשר והודיע לו שעליו להסגיר את עצמו. "כוח גדול מהמודיעין הפלסטיני, יותר מ-50 איש. היו שם שלוש שעות - מ-22:00 עד 01:00 בלילה. הרסו את הבית, ולקחו הכול - דרכונים, תעודת זהות, כרטיסים מגנטיים. לא השאירו כלום".

גאנום, למרבה המזל, הצליח להימלט מידיהם ושוהה כעת אצל איש עסקים נוסף שהשתתף בוועידה, אשרף ג'עברי, בחלק היהודי של חברון. "היציאה הייתה קשה. יצאתי משם בדרך לא פשוטה כדי שלא יתפסו אותי, עד עכשיו יש לי חבלות וסימנים על הגוף".

"אני לא יודע מה לעשות", אמר גאנם. "אין לי היתרי תנועה, ולא תעודת זהות. אני גם לא יכול לנסוע לחו"ל כי אין לי דרכון ואין לי כסף. הם לקחו את כרטיס האשראי ואין עליי שקל".

גאנם הבהיר כי אין לו כל כוונה להסגיר את עצמו, למרות שמסתמן כי אין לו אפשרות אחרת: "הם שקרנים, והם יכולים להרוג אותי. לפני שיצאתי לוועידה איימו עליי בטלפון ברצח - המודיעין והפתח. אי אפשר להגיע לשום הסדר איתם. ואבו מאזן הוא מנהיג הפתח – ארגון שמאיים להרוג אותנו".

כזכור, ביום שבת דיווחו כלי התקשורת הפלסטינים כי איש העסקים סאלח אבו מיאלה נעצר עם שובו לביתו בחברון בתום הפסגה הכלכלית בבחריין. במקביל, דווח כי איש העסקים גאנום הצליח להימלט. לטענת המשטרה הפלסטינית, עילת מעצרו של אבו מיאלה איננה קשורה להשתתפותו בוועידה כי אם בגין תקיפת איש מודיעין פלסטיני לפני כשנה, אולם אז הצליח להימלט. עם זאת, בדיווח ב"פוקס ניוז" ובסוכנות הידיעות "רויטרס" דווח כי בנוסף אליו, נעצרו שורה של אנשי עסקים שהשתתפו בוועיד הכלכלית בבחריין.

אתמול הודיע שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, כי שוחרר איש העסקים הפלסטיני שנעצר. "אנו שמחים שהרשות הפלסטינית שחררה את הפלסטיני שעצרה לאחר שהשתתף בסדנת השלום והשגשוג. אנו מצפים להמשיך את השיח שלנו עם כל מי שלקח חלק בסדנה, ועם כל מי שמעוניין בעתיד טוב יותר עבור הפלסטינים", כתב בחשבון הטוויטר שלו.

תגיות:הרשות הפלסטיניתהוועידה בבחריין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה