חיים לאחר המוות

הרופאים ניתקו את מכונת ההחייאה - אך אז אירע הבלתי יאומן

נס רפואי נדיר: המשפחה הבינה כי האם לא תשרוד את שלושת אירועי הלב בהם לקתה והחלו להיפרד. אלא שדווקא בזמן הסידורים להלוויה - אירע הבלתי יאומן

אא

לפני כעשור, הפתיעה ולמה תומאס ממערב וירג'יניה את הרופאים - לאחר שהלב שלה עצר למשך שלוש פעמים, אחת מהן לשמונה דקות תמימות. 

במשך למעלה מ-17 שעות נאבקו הרופאים על חייה, כשבאופק לא נראית שום הצלחה. "לא הצלחנו לזהות את הפעילות המוחית, למרות שנעשו נסיונות רבים להחיות אותה", אמר הצוות הרפואי. "ניסינו גם להקטין את הטמפרטורה של הגוף שלה במטרה לעורר את המוח, אך דבר לא עזר".

בינתיים קיבלו בני משפחתה להתכונן לגרוע מכל. "התאספנו בבית החולים קרוב ל-12 איש, והתחלנו להתפלל. לא היה לנו שום דבר אחר לעשות, רק התפללנו, והתפללנו והתפללנו", סיפר טים תומאס, בנה של ולמה, בראיון ל'דיילי מייל'. "הכניסו אותנו לחדר שבו היא אושפזה, וראיתי איך העור שלה כבר התחיל להתקשות, והידיים והבהונות התחילו לאבד את זה. לא היו שם חיים. אז התחלתי להבין שאמא לא תשרוד".

 

"ניתקנו את אמא שלך ממכשיר ההחייאה"

בשלב מסוים נכנסו הרופאים לחדר ואמרו לו שלאמו אין דופק, לחץ דם או פעילות מוחית שניתן למדוד. "לא היו לה שום סימנים לתפקוד נוירולוגי כלשהו", אמר ד"ר קווין אגלסטון, מומחה לרפואה פנימית. 

"החלטנו להתחיל את הסידורים להלוויה, כי הבנו שזה אוטוטו קורה", סיפר טים. "נפרדנו ממנה לשלום כל אחד בתורו".

טים נסע לביתה של אמו כדי לסדר משם את כל ההכנות להלוויה - אלא שזמן קצר לאחר מכן, קיבל מבית החולים טלפון שהשאיר אותו המום. "ניתקנו את אמא שלך ממכשיר ההחייאה, אך למרבה הפלא - הלב שלה חזר לפעום, והיא הזיזה את איבריה. זה נס".

כשטים חזר לבית החולים הוא הופתע לראות את אמו במצב טוב, והיא כבר שאלה את הצוות הרפואי: 'איפה הבן שלי?'.

לתקשורת סיפר ד"ר אגלסטון כי הסיכויים לשרוד שלושה אירועי לב בזה אחר זה, כשבאחד מהם הלב מפסיק לפעום לחלוטין למשך 8 דקות - היו פחות מ-10%. "זה נס. הסיכויים היו בהחלט נגדה", סיכם. 

 

תגיות:גוייםיהודיםהעולם שאחרימוות קליני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה