סיפורים אישיים

פרק תהילים אחד בכל נסיעה. צפו בגלריה המרהיבה

אלי לוי רצה לזכות את הרבים, ומצא דרך מפתיעה לעשות זאת: הוא מדביק את פרק התהילים הקצר ביותר על כלי רכב, ומזכה את הנוסעים שסביב באמירת פרק תהילים. צפו בגלריה

אא

ביום בהיר אחד, החליט אלי לוי לקבל על עצמו לומר את כל ספר התהילים. כשעשה זאת, גילה פרק אחד מעניין: פרק קי"ז. מה מעניין בו? הוא קצר מאד – ומכיל 2 פסוקים בלבד.

"פניתי לתלמיד חכם ואמרתי לו שאני יודע שיש חשיבות גדולה בקריאה של פרק תהילים. שאלתי אותו אם אורך הפרק משנה, והוא אמר לי שלא, אין הבדל. כל פרק תהילים הוא זכות גדולה. כך עלה לי הרעיון – ליצור משהו פשוט לזיכוי הרבים מפרק התהילים הזה. יצרתי חיתוך אותיות מיוחד לשמשת הרכב שלי, כך שכל מי שנוסע מאחורי יכול בקלות לקרוא את הפרק.

"מהר מאד ראיתי שיש תגובות טובות של אנשים. באותה תקופה בדיוק היו הבחירות לממשלה, והמפלגות הוציאו סטיקרים לרכבים. פניתי למישהו שאני מכיר מש"ס, ושאלתי אותו איך אפשר להדפיס דברים כאלה בכמות גדולה. הוא הפנה אותי למקום מסוים שמדפיס, וכך הוצאתי 30 מדבקות ראשונות, והתחלתי לחלק למי שהתעניין".

כל רכב שקבל את המדבקה – צולם, והרעיון יחד עם התמונות החלו "לרוץ" בקבוצות וואצאפ. הביקוש למדבקות הייחודיות הלך וגבר, ולוי הגביר את מהירות ההדפסה. "הגענו עד עכשיו ל-800 מדבקות כאלה, שנמצאות בכל הארץ. אנשים גם הציעו להשתתף ולעזור – איש אחד מתל אביב הזמין 100 מדבקות אליו, והוא מחלק אותן באזור שלו, יש מישהו מטבריה שכבר הזמין 20, וכך הלאה. את כל המדבקות האלה אני מדפיס ומדביק לזיכוי הרבים ממש, בלי שום תשלום. מי שרוצה מדבקה פשוט פונה אלי, ואני מדביק לו את המדבקה על הרכב".

אלו תגובות אתה מקבל?

"אני מקבל המון תגובות, אנשים מתלהבים ממש. במדבקות שאני מדפיס עכשיו כתוב למטה 'אשריך, קראת פרק תהילים', וככה גם מי שלא מכיר את הפרק הזה יודע מה הוא הרוויח. הרבה אנשים מתקשרים ומספרים שהתחזקו, ושמחים על זיכוי הרבים. הסיפור הכי מיוחד שקבלתי היה של מישהי שראתה את המדבקה, התלהבה ורצתה להדביק אותה גם ברכב שלה. אבל כשהיא התקשרה אלי, היא ספרה שהיא נוסעת בשבת... הסברתי לה שזה לא מתאים, לשים פסוק מתהילים על רכב שנוסע בשבת. נדהמתי כשהיא קבלה על עצמה לא לנסוע בשבת, כדי שתוכל להדביק את המדבקה".

לשאלתי, אם המדבקה אינה מפריעה לשדה הראייה של הנהג, מסביר לי לוי כי "זו מדבקת רשת - מתוך הרכב זה שקוף, ורק מבחוץ רואים את הכיתוב". הוא גם מספר שיש לו כעת מספר עיצובים אפשריים של המדבקה – ברקע שחור-לבן, רקע של הכותל, רקע של שמים ועוד. את המדבקות הוא מתאים לא רק לכלי רכב – אלא גם לאוטובוסים, למשאיות ולאופנועים.

תגיות:תהיליםגלריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה