חדשות בארץ

הרמטכ"ל כוכבי: "האויב השתנה והפך לצבא טרור מאורגן"

בנאום בטקס סיום קורס טיס בבסיס חיל האוויר בחצרים, אמר רב-אלוף אביב כוכבי כי "האויב לא יהיה חסין מפני תקיפות צה"ל. נפעל באופן התקפי וערכי כאחד". ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי השליטה הביטחונית ממערב לירדן תישאר תמיד בידי ישראל: "יידע כל מי שמבקש לתקוף אותנו שאנחנו נחושים להעביר את המערכה אל שטחו, ולגבות ממנו את מלוא המחיר"

כוכבי (צילום: פלאש 90)כוכבי (צילום: פלאש 90)
אא

הרמטכ"ל אביב כוכבי השתתף הערב (חמישי) בטקס סיום קורס טיס, שנערך בבסיס חיל האוויר בחצרים. בנאומו בטקס ציין כוכבי את התמורות שעברו על חיל האוויר במהלך השנים: "מעשור לעשור גדל היקף המשימות של החיל וגברה המורכבות. ההגנה מפני מטוסים תוקפים הלכה והשתכללה, ויצקה תוכן ממשי למושג עליונות אווירית. משימות האיסוף הבודדות התרבו ונהיו למערכת מודיעינית ענפה, המופעלת מדי יום בכל רחבי המזרח התיכון". הוא הוסיף כי "לא רק חיל האוויר השתנה באופן מהותי, גם האויב השתנה – וברצועת עזה ובלבנון באופן מיוחד. הוא הפך מחוליות טרור לצבא המאורגן בפלוגות, גדודים וחטיבות, והוא מחזיק בטילים ורקטות, שביום מלחמה אמורים לפגוע בהיקף נרחב בשטח מדינת ישראל".

"בעוד אנו עושים כל שביכולתנו להימנע מפגיעה באזרחים, האויב עושה כל מאמץ לפגוע באזרחים", אמר כוכבי. "זהו הביטוי המובהק להיותו צבא טרור – גם מאורגן ביחידות עם אמצעים צבאיים, וגם נוקט בטרור תוך שהוא מתעלם מהדין הבינלאומי, ממוסר וערכים. זהו מצב שאסור לאפשר, לא אנחנו ולא הקהילה הבינלאומית. לא נאפשר למרחב העירוני להיות מגן לאויב. זהו אתגר לצה"ל כולו ולחיל האוויר".

"בשעה שהעורף הישראלי עלול לספוג מאות רקטות –  לגיטימי, הכרחי ומוסרי לתקוף את האויב בעוצמה", הבהיר הרמטכ"ל. "כל פצצה המוטלת על משגרי רקטות ומחסני אמל"ח ברצועת עזה ובדרום לבנון מגינה על חיי אזרחי ישראל. האויב לא יהיה חסין מפני תקיפות צה"ל, וחיל האוויר, כמו תמיד, יהיה בחוד החנית. בניגוד לאויב, נפעל באופן התקפי וערכי כאחד".

 

נתניהו: "אנחנו נחושים להעביר את המערכה לשטח האויב"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בדבריו בטקס לפסגה המשולשת שנערכה שלשום בירושלים, בהשתתפות היועצים לביטחון לאומי של ארצות הברית, רוסיה וישראל. "הבהרתי שנמשיך לפעול נגד ניסיון ההתבססות של איראן בסוריה, וחלקו של חיל האוויר בכך מרכזי", אמר. הוא בירך על היחסים הטובים שנוצרו עם רוסיה, אך ציין כי "הברית המדינית, הצבאית, הכלכלית, והמדינית שאין שני לה היא עם ארצות הברית. והיא איתנה מאי פעם". נתניהו הביע הערכה למדיניותו הפרו-ישראלית של ממשל טראמפ, אך הוסיף: "אנחנו תמיד זוכרים שעלינו להיות ערוכים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול כל איום. זה עיקרון יסוד שמבטיח את עתידנו".

"השליטה הביטחונית בשטח ממערב לירדן תמיד תהיה בידינו", הצהיר ראש הממשלה. "לעולם לא נפקיר את ביטחוננו ולא נמסור את השליטה לגורם זר. יש מי שאומר שאם לא נמסור את בקעת הירדן לא יהיה שלום, ואני אומר: אם נמסור את בקעת הירדן נבטיח שתהיה מלחמה".

"בשל היעדר עומק אסטרטגי אנחנו משקיעים השקעה אדירה להרחבתו. חיל האוויר הוא המרכיב הראשון ביצירת העומק – בהגנה, בהרתעה ובהתקפה. העובדה, שאנחנו יכולים להמריא מבסיסי צה"ל למרחבי המזרח התיכון ומעבר לו, מבטיחה שאויבינו יידעו תמיד שהזרוע הארוכה שלנו תגיע אליו. יידע כל מי שמבקש לתקוף אותנו שאנחנו נחושים להעביר את המערכה אל שטחו, ולגבות ממנו את מלוא המחיר במכות נחרצות", הבהיר נתניהו.

תגיות:חיל האוויראביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה