חדשות בעולם

התגלתה תקלה חדשה במטוסי הבואינג 737 MAX

בהודעה של רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית נמסר כי התגלתה תקלה נוספת בדגם המטוס שהתרסק באינדונזיה ובאתיופיה, וכי בתקלה זו יש משום "סיכון פוטנציאלי"

מטוס בואינג MAX 737-8 (צילום: שאטרסטוק)מטוס בואינג MAX 737-8 (צילום: שאטרסטוק)
אא

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) הודיעה הלילה (חמישי) כי התגלתה תקלה חדשה במטוסי הבואינג 737 MAX, שקורקעו לאחר התרסקות שני מטוסים מדגם זה בחודשים האחרונים, באינדונזיה ובאתיופיה.

בהודעת הרשות נאמר כי התגלה "סיכון פוטנציאלי" שעל חברת בואינג לטפל בו לפני שניתן יהיה להכריז על חזרת מטוסי ה- MAX 737 לפעילות: "רשות התעופה הפדרלית פועלת על פי הליך מעמיק, ולא על פי לוח זמנים מוגדר, להחזרת המטוסים לשירות. נבטל את האיסור על השימוש במטוסים רק כאשר נחליט שבטוח לעשות זאת".

התקלה הנוספת התגלתה במהלך טיסת סימולטור. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", בשלב זה לא ברור האם ניתן לתקן אותה באמצעות עדכון תוכנה או שיהיה צורך בתיקוני חומרה מורכבים יותר, שיעכבו את חזרת מטוסי ה- MAX 737 לשירות. מחברת בואינג נמסר בתגובה כי "רשות התעופה הפדרלית זיהתה דרישה נוספת, וביקשה מהחברה לטפל בה באמצעות שינויי התוכנה שהיא מפתחת בשמונת החודשים האחרונים. בואינג מסכימה עם החלטת הרשות ודרישתה, ועובדת על התוכנה הדרושה".

מטוס חדש מדגם בואינג MAX 737-8, של חברת התעופה האינדונזית "ליון אייר", התרסק בסוף חודש אוקטובר 2018. הקשר עם המטוס ניתק 13 דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בדרכו לאיי בנגקה-בליטונג. 189 הנוסעים ואנשי הצוות נספו בהתרסקות. ב- 10 במרץ השנה התרחשה התרסקות נוספת של מטוס מדגם זה. המטוס – של חברת התעופה האתיופית "אתיופיאן אירליינס" – התרסק מעל שמי אתיופיה, מספר דקות לאחר שהמריא מאדיס אבבה בדרכו לניירובי בירת קניה, גם במקרה זה נספו כל נוסעי המטוס ואנשי הצוות שהיו על המטוס – 157 במספר.

אתמול הותר לפרסום כי זוהו שרידי גופתו של שמעון ראם ז"ל, שנהרג בהתרסקות המטוס באתיופיה. מארגון זק"א נמסר כי הוא ימשיך במאמציו לאתר ולהביא לקבורה את שרידי גופתו של אברהם מצליח ז"ל, הנוסע הישראלי השני שהיה על המטוס, וזאת בתיאום עם גורמי הממשלה בישראל ובאתיופיה.

תגיות:מטוסבואינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה